וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילי רוטנשטיינר: "זה לא היה גדול עלי. מרוצה מההופעה שלי כמאמן הנבחרת"

8.9.2020 / 15:30

מאמן נבחרת ישראל התעורר לעוד יום עבודה אחרי תוצאות התיקו בליגת האומות: "נמשיך עם אותו מערך, מנור סולומון יכול לשחק באנגליה או ספרד, שחקן כמו אילון אלמוג חייב לצאת לאירופה"

מסיבת העיתונאים של וילי רוטנשטיינר, אלון חזן/ההתאחדות לכדורגל

למאמן נבחרת ישראל, וילי רוטנשטיינר, היה לילה קצר מאוד. אחרי המשחק מול סלובקיה הוא מיהר לשדה התעופה להיפרד ממשפחתו שחזרה לאוסטריה. הוא המשיך לכמה שעות שינה ועל הבוקר כבר ערך את הריצה שהוא כל כך אוהב. "רציתי מאוד לראות את המשחק בווידאו ואחר הצהריים אסע צפונה למשחק של הבחורים עד גיל 21", עדכן.

וילי רוטנשטיינר מאמן נבחרת ישראל. דני מרון
מלא מוטיבציה. וילי רוטנשטיינר/דני מרון

עם אילו תחושות קמת הבוקר?

"הייתה אווירה מצוינת בשמונת הימים האלה יחד. הארגון היה מעולה. בסקוטלנד היה לנו את בית המלון הילטון כמעט רק לעצמנו. השחקנים באו עם מאה אחוז ריכוז ומוטיבציה למשימה. ברור שהייתי מאוכזב מהתוצאה אמש כי ספגנו שער קל מדי מטעות שלנו. אחרי זה היו לנו 70 אחוזי החזקה בכדור. בסוף לסיים בתיקו משחק כזה זה קצת מאכזב. עבורי, ארבע נקודות משש היו משקפות את השבוע הזה יחד. אבל בשורה התחתונה אני מרגיש שיש למה לצפות מול סקוטלנד בחודש הבא".

ממה היית מופתע בשני המשחקים האלה?

"מופתע היא לא המילה הנכונה. הייתי אומר שאחרי שני המשחקים האלה יש לי יותר ידע. ראיתי שלשחקנים מסוימים היה קשה המעבר למשחק השני עם הטיסות. היו לכמה שחקנים ירידות בכושר הגופני ובחודש הבא צפויים לנו אפילו שלושה משחקים ברצף. אני מקווה שגם בנובמבר יהיו לנו שלושה משחקים ברצף אם נעבור את סקוטלנד בפלייאוף. מה שכן - הייתי מאוד מרוצה מהיכולת של השחקנים לקלוט את ההוראות ואת מה שביקשתי מבחינה טקטית בסקוטלנד".

הרגשת שיש עליך לחץ מיוחד לאור מה שנכתב עליך בתקשורת ולאור הציפיות שיש מההתאחדות? רצית להראות שאתה מסוגל כמאמן?

"אני לא עוקב אחרי מה שאתם כותבים. אם הייתי עוקב אחרי כל מה שנכתב עלי, לא הייתי מסוגל לעבוד. יתכן שגם הייתי מאבד קצת מההתלהבות והמוטיבציה. ברור שיש עלי לחץ כמאמן, אבל אני רגיל לזה כי גם כמנהל ספורטיבי יש עליך לחץ. נהניתי מהשבוע הזה. זה לא היה גדול עלי ולא היה כבד עלי. הייתי מרוכז ואני חושב שעשיתי עבודה טובה עם החילופים. אני מרוצה מההופעה שלי כמאמן בשני המשחקים האלה".

שתי תוצאות תיקו בליגת האומות זה מספיק טוב?

"היה טוב אם היינו מנצחים אמש. אז היינו ארבע נקודות לפני סלובקיה ואפשר היה לומר שהיינו כבר עם רגל אחת במשימה של הישארות בדרג ב'. אני חושב שראינו התקדמות אצל השחקנים. אל תשכחו שזה היה המפגש הראשון שלנו אחרי תשעה חודשים. אין לי טענות לשחקנים אחרי אמש כי הם עשו הכל כדי להשוות ולנצח את המשחק. הגישה שלהם הייתה טובה מאוד".

עוד בוואלה!

אלמקייס חגג: "תחושה מדהימה". רוטנשטיינר: "יש הבדל פיזי". זהבי: "אני מעודד"

לכתבה המלאה
ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל. דני מרון
זהבי החמיץ, אבל חשוב שעוד שחקנים הגיעו למצבים/דני מרון

ההרכב מול סקוטלנד בחודש הבא והמערך יהיו זהים למה שראינו בשני המשחקים האחרונים?

"מבחינת שיטה ומערך אין שום סיבה לשנות. שיחקנו טוב בסקוטלנד עם שלושה בלמים וכאן היינו לפרקים עם שבעה שחקנים בהתקפה כי שלושת הבלמים חיפו מאחור. לגבי הרכב השחקנים, זה שייך להם. איך תהיה הסיטואציה שלהם בעוד חודש במועדונים, איך הם יתפקדו במשחקים וכמובן האם כולם יהיו בריאים. אבל ברור שאלה ה-11 הטובים שלנו כרגע. יש לנו מחליפים טובים כמו עילאי אלמקייס, כמו יונתן כהן, כמו שון וייסמן, דן גלזר. אני גאה בהם".

הבעיה הגדולה שלנו היא שאם תרצה עכשיו להרכיב 11 שונים, לא תמצא כנראה שחקנים מספיק מתאימים. אולי ארבעה או חמישה מקסימום.

"אלה דברים טבעיים שקורים בהרבה מדינות וחוויתי את זה גם באוסטריה בעבר. הפתרון הוא להביא יותר שחקנים לשחק בליגות בחו"ל. עילאי חייב לשחק בהופנהיים. אילון אלמוג חייב לצאת לשחק בליגה בכירה יותר. הייתי קצת מודאג מדור פרץ שהפציעה לקחה אותו לאחור, אבל הוא מתחיל לחזור לעצמו. באוסטריה יש 80 שחקנים שמשחקים בליגות יותר טובות מהליגה המקומית וגם אצלנו צריך להיות כך. מה שקרה עם מנור סולומון במכבי פתח תקוה זה הדבר האידיאלי. שחקן צעיר שמתחנך פה טוב ויוצא לליגה האוקראינית - ואני משוכנע שזו לא התחנה האחרונה שלו. הוא יכול להתאים לספרד ולאנגליה וראית את היכולות שלו להתאושש מהמשחק הראשון ולהיות טוב מאוד אתמול".

אני רוצה לקחת אותך ליום רביעי שעבר, כשאתה מקבל אחרי האימון בגלזגו את התוצאה של ההפסד 3:1 של הנבחרת האולימפית לאיי פארו. אתה הרי המנהל הספורטיבי של כל הנבחרות.

"זו הייתה תוצאה רעה. אין מה לייפות את הדברים ולקבל את ההודעה על התוצאה הזו זה לא היה נעים. ברור שהכדורגל הישראלי טוב מהכדורגל באיי פארו. מאוחר יותר ישבתי לצפות בשערים שספגנו וראיתי טעויות אישיות של שחקנים. קיימתי שיחת טלפון עם ניר לוין מאוחר יותר והוא הסביר לי מה היה. אני מאוד מקווה שהערב נראה שיש כדורגל אחר. אני לא רוצה לחפש תירוצים אבל המסע של השחקנים לאיי פארו היה קשה. הייתה טיסה קשה, היה יום אחד להתאושש ממנה וישר לשחק. יצא לי בעבר להיות שלוש פעמים באיי פארו וראיתי עד כמה קשה לשחק שם כשיש רוחות וגשם. הם רגילים למזג האוויר הזה והשחקנים שלנו לא. אני באמת לא מחפש תירוצים, אבל זה יכול להיות בכדורגל".

הופתעת שערן זהבי לא הבקיע אפילו שער אחד אמש למרות שהגיע לכמה מצבים טובים? הרי דיברת על זה ערב המשחק וביקשת ששחקנים נוספים יהיו מעורבים במהלכי ההתקפה.

"אני מרוצה שאלי דסה הגיע למצב, שדור פרץ הגיע למצב, מנור סולומון. שון וייסמן הגיע למצב. לערן היו את המצבים שלו ואני מקווה שבהמשך נגיע לכאלה מצבים. יכולנו להבקיע שלושה שערים בערב הזה. צריך להיות יותר מרוכזים".

מיכאל ג'וריש שחקן נבחרת סלובקיה מול איתן טיבי שחקן נבחרת ישראל. דני מרון
רוטנשטיינר: "אם היית אומר לי לפני המשחקים שנספוג שער בכל משחק, הייתי קונה"/דני מרון

מה יותר מטריד אותך? ההתקפה או הטעויות הקריטיות בהגנה?

"בעבר קיבלנו ארבעה שערים מפולין, שלושה מאוסטריה ושלושה מסלובניה. לספוג שער אחד זה סביר גם לגרמניה. לקבל בשני משחקים שני שערים שאחד מהם הוא פנדל מפוקפק זה לא כל כך רע. אם היית אומר לי לפני המשחקים שנספוג שער בכל משחק, הייתי קונה כי האמנתי שאנחנו יכולים להבקיע צמד בכל משחק ומול סלובקיה היינו יכולים להבקיע יותר".

דיברת אישית עם דן גלזר להסביר לו למה שחקן העונה כאן לא מקבל כמעט דקות בנבחרת?

"יש לנו את ביברס בתפקיד הזה והוא הקפטן שלנו. אתמול מול סלובקיה חיפשתי חילופים יותר יצירתיים. דן הוא שחקן משמעותי לנבחרת הלאומית והוא עוד יהיה יותר משמעותי בעתיד".

באמת תעקוב אחר ליאור רפאלוב בחודש הקרוב?

"בוודאי. לא יודע אם אוכל לטוס לשם ולצפות בו במגרש, אבל יש דרכים לעקוב אחר שחקנים. אעקוב אחרי כולם דרך האמצעים הטכנולוגיים שיש לנו".

המלצת משהו לערן זהבי לפני שנפרדתם?

"לא באופן אישי. רק אמרתי לכל השחקנים ולצוות אחרי המשחק כמה מילים. אספתי אותם ואמרתי: 'תודה על הימים שהיינו יחד. אני יודע שכולם נתנו הכל. לצערי לא לקחנו את כל הנקודות. אבל אני מרוצה מאיך נראיתם ואני מקווה לראות אתכם בחודש הבא בריאים ומוכנים למשחק'".

אתה מאמין שתהיה מאמן נבחרת ישראל גם ב-2021 לקראת מוקדמות המונדיאל?

"זו תהיה החלטה שנקבל יחד בחודש דצמבר. אקח את ההחלטה ביחד עם ההתאחדות לכדורגל. אם אהיה מוכן לכך במאה אחוז, אעמיד את עצמי להמשך. אם לא ארצה בכך במאה אחוז, אז גם אם נעפיל ליורו לא בטוח שאהיה. יכול להיות שגם אם נעפיל ליורו אגיד שאני רוצה להישאר רק בתפקיד המנהל הספורטיבי. מה שבטוח שום דבר לא יוכרע לפני המשחק האחרון שלנו נגד סקוטלנד בליגת האומות בסוף חודש נובמבר".

אני לא מאמין שאם נעפיל ליורו, אתה תוותר על התפקיד ותלך להיות רק מנהל ספורטיבי.

"באמת שלא חשבתי על מה שיהיה. אני רק יודע שלא אעשה שום דבר בלי מאה אחוז רצון מצדי ולכן הכול אפשרי. אבל מה שחשוב עכשיו זה לא מה יהיה איתי בעוד שלושה חודשים, אלא שנבוא בעוד חודש למשחק מול סקוטלנד ונעבור את המשחק בהצלחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully