וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילי רוטנשטיינר: "המטרה היא להוריד את התלות בערן זהבי"

6.9.2020 / 20:38

מאמן נבחרת ישראל דיבר לקראת המשחק הביתי מול סלובקיה בליגת האומות (ב', 21:45, ספורט 5): "זה לא משחק אימון, יש לנו מטרות. לא טוב שהאחריות ברובה על כתפיו של שחקן אחד". היריבה עם חיסורים רבים ורק 18 שחקנים בסגל, אבל נאתכו משוכנע: "אנחנו לא פייבוריטים"

מחזור 2הסתיים07/09/2020
נבחרת ישראל
  • אלמקייס (90)
1:1
  • (14) דוריס
סלובקיה
בווידאו: ביברס נאתכו אחרי ה-1:1 של ישראל בסקוטלנד/עריכה: שאול אדם

נבחרת ישראל נחתה אחר הצהריים בארץ ויצאה מיד לאצטדיון בנתניה כדי לערוך אימון לקראת המשחק השני שלה בבית 2 של דרג ב' בליגת האומות, כשתארח מחר (שני, 21:45, ספורט 5) את סלובקיה. הנבחרת השיגה נקודה במחזור הפתיחה אחרי 1:1 בסקוטלנד, היריבה אותה תפגוש בחצי גמר פלייאוף העלייה ליורו בחודש הבא, בעוד סלובקיה הפסידה בבית 3:1 לשכנתה צ'כיה.

הנבחרת צפויה להמשיך עם אותו מערך וככל הנראה עם אותו הרכב, אם כי אופציה אחת לשינוי היא הצבת יונתן כהן בכנף השמאלית במקום טאלב טואטחה. שון וייסמן צפוי גם הפעם לקבל דקות כמחליף.

שחקן נבחרת ישראל ערן זהבי. שלומי גבאי
המאמן רוצה להוריד ממנו מעט מהלחץ. ערן זהבי/שלומי גבאי

מאמן הנבחרת וילי רוטנשטיינר אמר במסיבת העיתונאים: "זו העבודה שלי לנתח את היריבה ולהכין את השחקנים שלי לקראת המשחק. אני מכבד את סלובקיה, זה יהיה קרב קשה על הנקודות. נגיע עם 100 אחוז מוטיבציה. זה לא משחק ידידות מחר, או משחק אימון - זה משחק רשמי בליגת האומות, יש לנו מטרות והשחקנים יודעים את זה. ננסה לשחק במערך הנכון ביותר, וננסה לשחק את הכדורגל הנכון ביותר עבור פילוסופיית המשחק שלנו. אנחנו רוצים להשתפר, לא לעשות ניסויים. אם שחקן נמצא בכושר טוב, הוא ישחק, אבל זה קשה עבור שחקנים צעירים לקבל הזדמנויות במשחקים בינלאומיים רשמיים. למרות זאת, אם שחקן כלשהו יראה כושר טוב, אני לא אהסס לתת לו לשחק".

על המשחק הבא מול סקוטלנד במסגרת פלייאוף העלייה ליורו: "אחרי הפסד במשחק הראשון ותיקו בשני, יהיה נחמד לנצח במשחק השלישי מולם. אנחנו מנתחים את הטעויות שלנו כל הזמן ורוצים להשתפר. אנחנו מסתכלים כרגע על המשחק מחר, ולדעתי זו הגישה הנכונה ביותר לעבוד".

על משחק ההתקפה מול סקוטלנד: "אתחיל דווקא ממשחק ההגנה - הפנדל שאפשרנו היה חוסר מזל, גם אפשרנו להם מצב טוב מאוד לקראת הסיום. אנחנו צריכים לשים לב לדברים האלה. אני מזהה שיפור באספקט ההגנתי, אבל עדיין לא מרוצה. בהתקפה הנענו את הכדור טוב יותר ממשחקים קודמים, אבל אנחנו רוצים להשתפר מבחינת יצירת המצבים ומבחינת הסיומת".

על הדומיננטיות של ערן זהבי: "לשחקנים יש אופי נהדר. אני גאה להיות המאמן שלהם, יש אווירה נהדרת בחדר ההלבשה. המטרה שלנו היא להוריד את התלות בערן זהבי. אני חושב שבתיאוריה אנחנו רואים שיפור בכל מה שקשור לנושא הזה, אבל רוב האחריות היא על כתפיים של שחקן אחד, וזה לא טוב".

על טאלב טואטחה: "הייתי מאוד מרוצה מהמשחק שלו. הוא בסיטואציה לא פשוטה בלודוגורץ. אני לא מסכים שהיה צריך להוציא אותו מוקדם יותר, אני חושב שההצבה שלו השתלמה מאוד".

עוד בוואלה!

יקוב סילבסטר: "לישראלים אין סבלנות, זו המנטליות שלהם"

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת ישראל שון וייסמן עם אופיר מרציאנו. שלומי גבאי
שוב ישותף כמחליף. שון וייסמן עם אופיר מרציאנו/שלומי גבאי

הקפטן ביברס נאתכו התייחס למשחק הקודם מול סקוטלנד: "אנחנו גרמנו לסקוטלנד לא לשחק טוב ביום שישי והנענו את הכדור כמו שרצינו. אולי היה חסר לנו רק הפס האחרון. יחסית למשחק חוץ, כן הגענו להזדמנויות ואם היינו מנצלים אותן אז אולי המשחק היה מתפתח בצורה פשוטה יותר".

על היריבה סלובקיה: "אני לא יודע אם אנחנו פייבוריטים, זו בטוח לא נבחרת פחות טובה מאיתנו. אנחנו משחקים בבית ונבוא במטרה לנצח. בטוח לא יהיה קל, נראה איך המשחק יתפתח. נרצה לבצע את מה שאנחנו מתכננים, אבל אני בטוח שהמשחק יהיה קשה מאוד. יש עייפות, אבל גם הם שיחקו ביום שישי אז זה לא מהווה יתרון. יש לנו שחקנים מצוינים בספסל ויש מי שיעשה את העבודה אם המאמן יחליט".

שחקן נבחרת ישראל ג'ואל אבו חנא עם אוראל דגני. שלומי גבאי
אוראל דגני עם ג'ואל אבו חנא/שלומי גבאי
שחקן נבחרת ישראל עילאי אלמקייס. שלומי גבאי
עילי אלמקייס/שלומי גבאי

סלובקיה הגיעה לישראל עם סגל של 18 שחקנים בלבד. הקפטן ושיאן ההופעות מארק האמשיק נשאר בסין ולא היה גם בהפסד מול צ'כיה, אבל מאז המשחק בשישי נגרעו מהסגל עוד חמישה שחקנים: פטר פקאריק, אונדריי דודה ואדם זרלאק שחזרו לקבוצותיהם בגרמניה כדי להימנע מבידוד, ברניסלב נינאי שהוגבל על ידי קבוצתו ההולנדית פורטונה סיטארד וכן הבלם לוקאש שטטינה שנפצע בברכו וזקוק לניתוח.

למאמן הצ'כי פאבל הפאל לא נשארו יותר מדי אפשרויות תמרון, אבל הוא בונה על מאזן מפגשי העבר עם ישראל (שלושה ניצחונות ותיקו) ועדיין יש לו שחקנים בכירים דוגמת מילאן שקריניאר מאינטר, סטניסלב לובוטקה מנאפולי, יוראי קוצקה מפארמה ולוקאש הרסאלין מססואולו. בין הקורות ההתלבטות היא בין מארק רודאק מפולהאם שממתין לבכורה, לבין דושאן קוציאק הוותיק.

פאבל הפאל מאמן נבחרת סלובקיה במסיבת עיתונאים עם הקשר יוראי קוצקה. דוברות נבחרת ישראל, אתר רשמי
פאבל הפאל עם יוראי קוצקה במסיבת העיתונאים/אתר רשמי, דוברות נבחרת ישראל

"אנחנו מודעים למה שקרה מול צ'כיה, אבל יודעים שאנחנו יכולים לנצח את ישראל", אמר המאמן. "ככל שנשחק יותר אגרסיבי, כך הסיכוי שלנו יהיה גבוה יותר. אנחנו חייבים להיות מרוכזים יותר הפעם, ואני מאמין שגם התוצאה תהיה שונה. ישראל נבחרת מאוד טכנית והמשחק יהיה תלוי גם במזג האוויר, לו יכול להיות תפקיד מכריע".

קוצקה, שישמש לראשונה בקריירה כקפטן הנבחרת, אמר: "נכשלנו מול צ'כיה ועכשיו אנחנו רוצים להתאושש. ראינו את ישראל נגד סקוטלנד, אנחנו מכירים את הכדורגל הישראלי ויודעים מה צריך לעשות כדי לחזור עם ניצחון".

הרכבי הקבוצות

אצטדיון: נתניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully