וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקונצנזוס של בית"ר ירושלים: על המינוי המתבקש של דראפיץ' וברדה

4.9.2020 / 11:34

הם אהובים ביציעים, מוערכים בהנהלה, ועשויים לקבל קרדיט גם בתקופות הקשות. כל הדרכים הובילו את דראפיץ' וברדה לטדי, אבל במה תלויה ההצלחה שלהם? אופיר סער עושה סדר: איזה שחקנים ירוויחו מהמינוי, איך זה ישפיע על איינבינדר ולמה הרכש עובר למצב המתנה

סלובודן דראפיץ' חוזר לבית"ר ירושלים/האתר הרשמי של בית"ר ירושלים

הפעם סלובודן דראפיץ' ושי ברדה מגיעים לבית"ר ירושלים מהדלת הקדמית. בקדנציה הקודמת הם היו מאמנים אלמוניים יחסית מבית"ר תל אביב/רמלה, ולמרות שסיימו אותה מאוכזבים מכך שלא המשיכו לעונה שנייה בשל חילוקי דעות עם אלי טביב, הם ידעו גם לפרגן לו ולהודות על ההזדמנות בכל ריאיון. זה היה הצ'אנס הראשון שלהם בליגת העל, ובסופו של דבר הוא מינף אותם לטופ של המאמנים בכדורגל הישראלי.

הקהל של בית"ר חיכה לדראפיץ' וברדה כי הקדנציה הקודמת שלהם הייתה קסומה ברמה המקצועית. לא הכרטיס לאירופה שהשיגו הוא שעושה את ההבדל, אלא כל הצורה שבה העונה התפתחה - היא החלה בתבוסה מול שרלרואה, הודעה של הבעלים אלי טביב שהוא עוזב, מכירת אלי דסה ושלומי אזולאי למכבי תל אביב ופתיחת עונה רעה מאוד.

סלובודאן דראפיץ' מאמן בית"ר ירושלים, חסוס רואדה בלם בית"ר ירושלים. קובי אליהו
כולם חיכו להם. דראפיץ' וברדה בקדנציה הקודמת/קובי אליהו

אבל אז הגיע השינוי. לאט לאט השניים החלו לצרף שחקנים חדשים, שעזרו להפוך את המגמה. חסוס רואדה הגיע לייצב את ההגנה, דן איינבינדר הצטרף לקישור, ניקיטה רוקאביציה להתקפה ובינואר הגיע גם איתי שכטר שעשה שדרוג נוסף. בתווך השניים גרמו לעומר אצילי להפוך לאחד השחקנים הטובים בארץ, כמו גם עם דוד קלטינס ושחקנים נוספים.

בית"ר עברה מהפך באותה עונה. אחרי שבתחילתה דראפיץ' וברדה נראו בדרך הביתה ("אחרי ארבעה מחזורים הייתי בטוח שטביב יפטר אותנו", הודה דראפיץ' לימים), הגיע משחק עם הגב לקיר נגד מכבי תל אביב בבלומפילד, שכבר היה ברור שאם הקבוצה נופלת בו אין דרך חזרה. צמד המאמנים הימר במשחק הזה והעלה את דוד קלטינס לראשונה בהרכב. קלטינס פרח, איינבינדר הנהיג, אצילי רקד ורוקאביציה להט עם שלושער בדרך לניצחון 2:4 שהחזיר את בית"ר ואת השניים לחיים. מכאן הקבוצה עשתה סדרת ניצחונות והשניים הפכו לסיפור הצלחה.

עוד בוואלה!

סלובודן דראפיץ' ושי ברדה מונו למאמני בית"ר: "כיף לחזור הביתה"

לכתבה המלאה
סלובודן דראפיץ', שי ברדה עם בעלי בית"ר ירושלים משה חוגג. באדיבות בית"ר ירושלים, אתר רשמי
גם הוא השתכנע. חוגג עם דראפיץ' וברדה/אתר רשמי, באדיבות בית"ר ירושלים

חוגג מכיר היטב את סיפור ההצלחה הזה. כבר שנתיים שהוא שומע סיפורים על השניים, ואחרי פיטורי רוני לוי הלחצים בראשות אלי אוחנה ומוני ברוש רק גברו. גם עבור חוגג דראפיץ' וברדה היו בעדיפות ראשונה, למרות שהבעלים בדק אופציות נוספות. חוגג מאוד אהב את אג'נדת השבחת הצעירים של המאמנים, והתחבר לרעיון של לתת במה לשחקנים רעבים שעדיין לא מיצו את עצמם. כמובן שגם הרעיון לשחק כדורגל התקפי המאפיין את השניים קסם לחוגג, אך בשביל הדברים האלה צריך גם סגל מתאים, אחרת קשה מאוד להוציא את הדברים לפועל.

דן איינבינדר שהוזכר קודם, היה אחד מעמודי התווך של דראפיץ' וברדה בקדנציה הקודמת, ועזר מאוד בשיטת הלחץ. סביר להניח שהם גם יגידו זאת למשה חוגג ויבקשו להחזירו לסגל. בית"ר כבר הודיעה שההחלטות לגבי איינבינדר הן מקצועיות נטו, ולכן אם ההודעה נכונה אפילו קצת, אנחנו אמורים לראות את איינבינדר בסגל הקבוצה כבר במשחק הקרוב, וכנראה גם את אור זהבי.

שחקן בית"ר ירושלים, דן איינבינדר. קובי אליהו
יחזור לשחק לבקשת דראפיץ' וברדה? דן איינבינדר/קובי אליהו

ומה לגבי רכש? קודם כל דראפיץ' וברדה יצפו בשחקנים בסגל הקיים, ורק אחרי שיתקבלו החלטות ינסו להשלים בקבוצה החתמות משמעותיות. חוגג דורש שיקדמו שחקנים כמו אביאל זרגרי ורועי פדידה, והמאמנים החדשים מסכימים. בנוסף, מספר שחקני רכש שהיו על הפרק עד היום עשויים להפוך ללא רלוונטיים לאחר מינוי דראפיץ' וברדה. "נעשה חושבים, שחקנים שיהיו אנטיתזה לדראפיץ' וברדה לא יגיעו", אמרו בבית"ר. "חוגג ירצה לצרף שחקנים צעירים, כאלה שהם השקעה לטווח ארוך. זאת זכותו כבעלים. הוא נותן לדראפיץ' וברדה את הקרדיט למצוא שחקנים שהם שלמים איתם בסגל".

קשה לדעת איך זה יסתיים הפעם. אמנם דראפיץ' וברדה נחשבים לקונצנזוס אצל אוהדי בית"ר, אמנם הקרדיט לאלי אוחנה שדחף למינוי מבשר טובות, אבל בבית"ר כמו בבית"ר, ההיגיון הבריא לא תמיד מכריע, כך שאף תרחיש לא יפתיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully