וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הספורט ומשרד הבריאות סיכמו: שחקנים בליגות לא יחויבו בבידוד

31.8.2020 / 15:31

בשורה גדולה לספורטאים. הפגישה הבין משרדית הובילה לסיכום על מתווה בכל הענפים ודרגי הליגות בישראל. הושג מתווה בכדורסל

בווידאו: תגובות מכבי פתח תקוה אחרי הניצחון על מכבי תל אביב/צילום: דוברות מכבי פ״ת עריכת וידאו: ניר חן

בתום דיון שהתקיים בין משרד התרבות והספורט לבין משרד הבריאות, סוכם על מתווה לפתיחת כלל ענפי הספורט והליגות. במסגרת המתווה סוכם, כי השחקנים בליגות לא יחויבו בבידוד, אך יוגבלו מלהשתתף בהתקהלויות המוניות או במקומות ציבוריים בהם סיכוי ההדבקה גבוה.

בכל הנוגע לחקירות אפידמיולוגיות - במקרה שהתגלו שחקניות ושחקנים ו/או איש צוות מאומת בליגות הבכירות לנשים ולגברים, יחויבו כל שחקני הקבוצה לעבור בדיקות קורונה, וייכנסו לבידוד בית ל-14 יום מלבד יציאה לאימונים ולמשחקים שתהיה מותרת. ככל שיתגלו מאומתים נוספים משרד הבריאות יחליט אם לחייב את כל הקבוצה בבידוד מלא שהמשמעות במקרה זה היא דחיית משחק. בליגות הנמוכות ובליגות החובבניות - במידה שימצא חולה מאומת, תחול חובת הבידוד מלא על כל שחקני ושחקניות הקבוצה.

חילי טרופר שר התרבות והספורט. דני מרון
ועכשיו נחכה שיחזירו את הקהל. השר טרופר/דני מרון

שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "אני שמח על המשך חזרת הספורט לפעילות. הסיכום החדש עם משרד הבריאות יאפשר גם לשחקני הליגות התחרותיות והחובבניות לשוב לפעילות ויש בכך חשיבות רבה. יש ערך עצום בחזרת הפעילות הספורטיבית הרחבה, גם בימי קורונה. נמשיך להחזיר את הספורט ובתקווה גם את הקהל למגרשים."

מנכ"ל משרד התרבות והספורט, רז פרויליך: "אני רואה בפתיחת ענפי הליגות - התחרותיות והחובבניות - משימה חשובה מאין כמוה. אנו מתקדמים צעד אחר צעד, תוך הסכמה ושיתוף פעולה עם משרד הבריאות - כך שהספורטאיות והספורטאים בישראל יוכלו לקיים שגרה, גם תחת המגבלות - וכך גם לאפשר לקהל אוהדות ואוהדי הספורט ליהנות מספורט ישראלי על שלל ענפיו. אני מודה לכלל הצוותים העוסקים במלאכה, נמשיך לפתח ולקדם את הספורט הישראלי ככל שיתאפשר".

יו"ר מכבי תל אביב בכדורסל שמעון מזרחי. דני מרון
הגיעו לסיכום גם בכדורסל. עורך הדין שמעון מזרחי/דני מרון

בשעות הערב פרסמה גם מנהלת ליגת העל בכדורסל את מתווה הבידוד שלה, ולפיו כל קבוצה תמנה ממונה קורונה מטעמה שיהיה אחראי על יישום ההנחיות. בדומה למתווה הכדורגל, גם במתווה הכדורסל השחקנים ידרשו להמנע מהתקהלויות או מהשתתפות באירועים המוניים ולהימנע משהייה במקומות ציבוריים בהם אנשים מסתובבים ללא מסיכות. כמו כן, על השחקנים הזרים שיימצאו בבידוד במשך 14 ימים לאחר החזרה מחו"ל, יחולו אותם המגבלות.

בדיוק כמו במקרה הכדורגל, במקרה של חשיפה לחולה קורונה מאומת, יעברו כל השחקנים בקבוצה בדיקות, ואם שחקן יימצא שלילי הוא יוכל לצאת רק לפעילויות הרשמיות של הקבוצה. במתחם האימונים של הקבוצה יהיו נוכחים רק השחקינם והצוות המקצועי, אך במשחקים יוכלו להיות גם צוותי תקשורת ובעלי תפקידים נוספים בהתאם לרשימה שתוכן ותאושר על ידי מנהלת הליגה ומשרד הבריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully