וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית"ר ירושלים: חוגג יתייעץ עם אוחנה ובניון לגבי פיטורי רוני לוי

28.8.2020 / 6:35

הבעלים מתוסכל אחרי ההדחה מאירופה ושוקל את האפשרויות: פיטורים מיידים (שעלולים להשפיע גם על עתידו של בניון), צ'אנס אחרון מול הפועל חיפה או תמיכה מלאה. השחקנים בהלם: "לא ייאמן שהפסדנו לנגרים כאלה, הם לא שווים כלום"

מאמן בית"ר ירושלים רוני לוי לאחר הדחתה של קבוצתו מאירופה/דוברות בית"ר ירושלים

1. חוגג מתלבט, פיטורים של רוני לוי עשויים להשפיע גם על עתיד בניון

קצת יותר מחודש חלף מאז שמשה חוגג הכריז על הישארותו של רוני לוי לעונה נוספת בבית"ר ירושלים, וכבר הבוקר (שישי) מעמדו של המאמן מעורער מאוד. לאחר ההפסד המביך 2:0 אמש לטאוטה האלבנית וההדחה ממוקדמות הליגה האירופית, הבעלים נראה עצבני ואמר לסביבתו כי הוא רוצה לחזור לישראל, להירגע ורק לאחר מכן לקבל החלטות. "זה לא יכול להמשיך ככה. הפסדנו לקבוצה ברמה של ליגה לאומית וזה לא הולך לשום מקום. צריך לקבל החלטות קשות, אני אגיד את כל מה שיש לי בימים הקרובים", אמר חוגג.

חוגג יצטרך לחזור 40 יום אחורה ליום בו החליט שרוני לוי יישאר. אם הוא עשה זאת רק בשל העובדה שיתקשה לשלם לו פיצויים, אז מדובר בהחלטה רעה מראש שצריך לשנות כעת. בית"ר לא יכולה להכיל עוד עונה של חוסר אמון ומתיחות בין הבעלים למאמן, ובמקרה כזה הצדדים צריכים להיפרד מיידית. מנגד, אם חוגג קיבל את ההחלטה מתוך אמונה בדרך של בניון שמאמין במאמן ובדרכו, משחק אחד לא אמור להכריע.

חוגג של אחרי משחק וחוגג של יום אחרי משחק הם שני אנשים שונים. בעלי בית"ר מגיב פעמים רבות באמוציונליות יתר, וביום למחרת הוא כבר רגוע וקשוב יותר, ומנסה לקבל החלטות בצורה הרבה יותר רציונלית. סביר להניח שהיום הוא ישוחח עם יוסי בניון, אלי אוחנה ומוני ברוש ולאחר מכן יחליט כיצד לפעול. אם חוגג יקבל החלטה שהמאמן לא ימשיך, הוא ישלח את אוחנה או בניון לנסות ולהגיע עם המאמן להבנות. יחד עם זאת, ביום ראשון תתארח בית"ר אצל הפועל חיפה וייתכן כי ההחלטה הסופית תיפול רק לאחר המשחק. כך או כך, היפרדות מהמאמן עשויה להשפיע גם על עתידו של יוסי בניון.

רוני לוי, יוסי בניון, בית"ר ירושלים. דני מרון
עתידם קשור זה בזה. רוני לוי ויוסי בניון/דני מרון

2. שחקני בית"ר בהלם: "לא ייאמן שהפסדנו לנגרים כאלה"

אבל לא רק רוני לוי אחראי להפסד. בית"ר שיחקה מול יריבה נחותה, אבל שחקניה באו בגישה נרפית כשמנגד האלבנים נתנו את כל מה שיש להם. הצוות המקצועי התריע, אבל הכותרות על "קבוצת החובבים האלבנית" והאזכורים לכך שהיא לא עברה אף פעם סיבוב באירופה, עשו את שלהם. אפשר היה לראות את זה על שחקני בית"ר: רק אחרי שספגו את השער הראשון הם הבינו לאיזו צרה הם נכנסו, ובשלב זה כבר שיחקו בצורה לא שקטה ולא חכמה.

"לא להאמין שהפסדנו לקבוצה חלשה כזו", "בעשרה משחקים הם לא מוציאים אפילו תיקו נגדנו", "אין נגרים כאלה, חוץ מכניסות מלוכלכות הם לא שווים כלום" - אלו רק חלק מהמשפטים ששחקני בית"ר אמרו אחד לשני בסיום, וזה אומר הכל. לבית"ר אין את הפריבילגיה להסתכל על קבוצות אחרות כחלשות. הקבוצה הנוכחית של בית"ר לא עשתה שום דבר שהופך אותה לפייבוריטית ברורה, גם מול קבוצה כמו טאוטה.

אפשר לקחת את נושא דן איינבינדר ואור זהבי כמשל. לבית"ר היה חסר אתמול בלם מחליף ובמקביל רוני לוי אילתר קשר שלישי כי חנן ממן ותמיר עדי נעדרו. למרות הצורך בקשר ובלם נוספים לסגל, בית"ר קיבלה החלטה עקרונית שאיינבינדר וזהבי לא מתלבשים עד להודעה חדשה, ולא זזה ממנה. בפועל, החלטה כזאת משפיעה גם על השחקנים. חלקם דיברו על כך לפני המשחק ותהו למה התקבלה החלטה כזאת. אין סיכוי שרוני לוי לא רצה להשתמש בהם במשחק בו חסרים לבית"ר כל כך הרבה שחקנים. אבל זה כבר בדק הבית שבית"ר צריכה לעשות.

עוד בוואלה!

הליגה האירופית: בית"ר ירושלים הודחה לאחר 2:0 מביש מול טאוטה

לכתבה המלאה
שחקן בית"ר ירושלים אוראל דגני. דוברות בית"ר ירושלים, אתר רשמי
משהו לא עובד. דגני וניצן/אתר רשמי, דוברות בית"ר ירושלים

3. הגיע הזמן להנמיך ציפיות - או לבצע מהפכה בסגל

אז מה הלאה? בין אם רוני לוי ימשיך או לא, חוגג כבר אמר שהציפיות הן לעונה טובה יותר מהעונה שעברה - דהיינו מקומות 1-2. אחרי שיתקבלו החלטות בנוגע לצוות המקצועי, בית"ר תצטרך לחשוב על המטרות לעונה ולהתנהל בהתאם. חוגג יצטרך לקבל החלטה האם הוא הולך לשנת בנייה ונותן דקות לצעירים כמו זרגרי, פרדו, פדידה, רוטמן ופלייטר, או שהציפיות יישארו גבוהות. אם הציפיות הן עדיין להגיע למקומות 1-2, הקבוצה תצטרך להתחזק משמעותית וזה לא ייגמר רק בקשר אחורי.

בנוסף, ליוואי גרסיה יהיה חייב להישאר כדי להוסיף מימד של מהירות וכוח לחלק הקדמי. מיכאל אוחנה? אחרי שנה בלי כדורגל, הוא יצטרך זמן. מי שבונה על כך שיציל את המולדת טועה ובגדול. בכלל, לא כל כך ברור איך מצליחים לייצר ציפיות כאלה בבית"ר. אפשר לחזור אחורה לעידן אלי טביב ולראות שהסגל היה הרבה יותר טוב ואיכותי בזמנו. שיחקו אז באותה קבוצה אצילי, שכטר, רוקאביציה, קלאודמיר, איינבינדר, חסוס רואדה, הייסטר, קונטה, עזרא, סאבו, קלטינס, סילבסטר ועוד. הקבוצה הייתה מוכשרת בהרבה מזו הנוכחית, ובכל זאת אף אחד לא כיוון למקומות 1-2.

לבית"ר הנוכחית אין בסיס אמיתי לציפיות כה גבוהות. אם היא רוצה לכוון לשם, היא תצטרך לערוך מיני-מהפכה בסגל ולצרף מספר שחקנים משמעותיים ולא זולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully