וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התארים הם אלה שיקבעו אם ניימאר ברמה של מסי ורונאלדו, לא השערים"

כוכב פ.ס.ז' ספג ביקורת על ההופעה בגמר האלופות, אבל גם הרוויח נקודות בזכות האכפתיות שלו. הזמן כדי להפוך לאגדה הולך ומתקצר

שחקני באיירן מינכן חוגגים/מתוך אינסטגרם

אחת התמונות שייזכרו מגמר ליגת האלופות השנה היא זו של ניימאר ממרר בבכי במשך דקות ארוכות על הספסל אחרי שריקת הסיום שקבעה שהגביע ייסע למינכן. הכוכב הברזילאי של פריז סן ז'רמן סיים שלושה משחקים בטורניר המיוחד של ליגת האלופות עם שתי הופעות טובות ברבע הגמר ובחצי הגמר, אבל החמיץ את ההזדמנות שהייתה לו בגמר מול באיירן מינכן ובאופן כללי סיפק משחק פושר מאוד. הוא לא כבש אפילו שער אחד בשלושת המשחקים המכריעים.

ניימאר, הכדורגלן היקר בכל הזמנים שנרכש מברצלונה ב-2017 תמורת 222 מיליון יורו, הצליח להוביל את הפריזאים עד למשחק המכריע, אבל לא לזכות בתואר לשמו נרכש בסכום אדיר כל כך. הברזילאי הנהדר כבר זכה בליגת האלופות לפני חמש שנים עם ברצלונה והיה שחקן משמעותי לצד ליאונל מסי ולואיס סוארס, אבל לא היה הכוכב הראשי של ההצגה כמו שהיה אמור להיות בקבוצה של תומאס טוכל.

המשחק מול באיירן מינכן היה אמור להיות זה בו יכריז על עצמו ניימאר ככוכב הראשי בהצגה ויוביל קבוצה לזכייה בליגת האלופות כשהוא מחוץ לצל של מסי. זו הייתה ההזדמנות הגדולה שלו להוכיח שהוא נמצא בליגה אחת עם כריסטיאנו רונאלדו וליאונל מסי, אבל הוא וחבריו לא הצליחו לעמוד במשימה.

ניימאר שחקן פריז סן ז'רמן בוכה. רויטרס
המשחק מול באיירן מינכן היה אמור להיות זה בו יכריז על עצמו ניימאר ככוכב הראשי בהצגה ויוביל קבוצה לזכייה בליגת האלופות כשהוא מחוץ לצל של מסי/רויטרס

כמו ניימאר, גם חברו קיליאן אמבפה לא היה טוב בגמר האלופות. הקיצוני המהיר נרכש ב-180 מיליון יורו ממונאקו כדי לחבור אל הברזילאי ולהביא את גביע האלופות לבירת צרפת. לזכותו של אמבפה ייאמר שהוא חזר מפציעה רק במחצית השנייה של רבע הגמר מול אטאלנטה, אבל ספק אם זה מהווה תירוץ טוב מספיק. יוזואה קימיש נטרל אותו כמעט לחלוטין בצד שמאל של התקפת פריז סן ז'רמן וכשהוא ברח לחלקים אחרים בהתקפה הוא לא היה חד מספיק ופספס הזדמנות מצוינת כשבעט חלש לידיים של מנואל נוייר במחצית הראשונה.

לזכותו של ניימאר ייאמר שהוא בחור רגיש מאוד, שלוקח ללב ואכפתי מאוד כלפי הקבוצה שלו. התמונות שלו מחזיק בראשו ובוכה על הספסל בסיום עוררו רגש אמפתיה מרוב הצופים ואוהדי הכדורגל. הם הראו סופרסטאר שמתקשה להותיר את חותמו על הכדורגל כמו שחלם לעשות עד גיל 28.

אולי לואיס ב"דיילי מייל" כתב: "אין ספק שניימאר הוא אחד השחקנים הטובים בעולם אם מתבססים על יכולת בלבד. הוא כבש 245 שערים ב-405 הופעות ובישל 153 שערים. אלה מספרים יוצאים מן הכלל. הוא בדרך כלל הוזכר כמי שמסוגל להגיע לרמות העל-אנושיות של מסי ורונאלדו. לפי הגמר בראשון דקו אמר עליו שהוא ברמה של מסי ורונאלדו ומשחק את הכדורגל היפה. אבל התארים הם מה שיציבו את ניימאר בפסגת הכדורגל העולמי, לא שערים ובישולים. ליאונל מסי זכה כבר שש פעמים בכדור הזהב, רונאלדו חמש פעמים וניימאר אפילו לא פעם אחת.

דייויד אלאבה שחקן באיירן מינכן עם מאמנו האנזי פליק מנחמים את ניימאר. רויטרס
לזכותו של ניימאר ייאמר שהוא בחור רגיש מאוד, שלוקח ללב ואכפתי מאוד כלפי הקבוצה שלו. פליק ואלאבה מנחמים אותו אחרי הגמר/רויטרס

"בגיל 28 ניימאר חייב לשנות משהו מהר כדי לוודא שיניף את התואר האינדיבידואלי. פריז סן ז'רמן זוכה בקלות בתארים בצרפת, אבל זה לא מספיק כדי להשתוות למסי ורונאלדו. הזכייה בתואר האירופי החשוב והגדול ביותר הוא מה שקובע".

ייתכן שפריז סן ז'רמן דווקא סוג של הרוויחה ממשבר הקורונה כיוון שקשה לראות איזשהו מועדון מגיע עם סכום עתק שיפתה אותה למכור את ניימאר או את אמבפה. מה שאומר שהשניים יהיו שם גם בעונה הבאה כדי לנסות בפעם הרביעית לזכות בליגת האלופות ביחד. בעבר היו שמועות ודיבורים על רצון של ברצלונה להחזיר את ניימאר אליה, אבל מעבר כזה מבחינת הברזילאי יהיה מעין ויתור והודאה בכך שהוא חייב להיות בצל של מסי.

אמבפה בטח מאוכזב מאוד אחרי ההפסד לבאיירן מינכן, אבל הוא עדיין רק בן 21 וכל הקריירה לפניו. מבחינת ניימאר הזמן הולך ואוזל וגם הוא יודע את זה.

קיליאן אמבפה שחקן פריז סן ז'רמן מאוכזב. רויטרס
תהיה לפריז סן ז'רמן הרבה עבודה בקיץ הנוכחי, כולל ניסיונות ראשונים להאריך את החוזה שלו. אמבפה/רויטרס

ג'וליאן לורנס כתב ב-ESPN: "ההופעה של ניימאר בגמר הייתה מאכזבת, הוא נראה אבוד וניסה להציל את המשחק לבד בדקות האחרונות. לפריז סן ז'רמן היו את המצבים שלה ומה שהכי מאכזב זה שדווקא שני הסופרסטארים שלה, שני הנסיכים, לא הצליחו לנצל אותם. הם היו יכולים להפוך למלכים של אירופה, אבל במקומם זה היה מנואל נוייר".

צריך לזכור שפריז סן ז'רמן הולכת לקראת קיץ לא פשוט עם שינויים רבים והיא אמורה לפתוח את העונה בליגה כבר בשבת (היא הגישה בקשה לדחיית המשחק, אז זה עדיין לא בטוח). תומא מונייה כבר עזב לבורוסיה דורטמונד, טיאגו סילבה סיים את החוזה ויעבור כנראה לצ'לסי וגם אדינסון קבאני כבר לא שם וטאנגי ניאנזו עבר לבאיירן. "המנהל המקצועי לאונרדו יצטרך להיות חכם הקיץ", כתב לורנס, "המטרה היא לא להחתים את השם הגדול, אלא את השם הנכון. יותר חשוב זה שאמבפה וניימאר יישארו. המועדון מקווה להיכנס בקרוב לשיחות על הארכת החוזים של שניהם שנגמרים ביוני 2022, מה שיכניס את פ.ס.ז' לעמדה בעייתית מאוד בקיץ הבא. השמועות על מעברים לברצלונה וריאל מדריד לא ייעלמו. אולי דווקא ההגעה לגמר תשכנע את השניים להישאר".

בינתיים פורסם שמגן ארסנל הקטור ביירין הוצע לפריז סן ז'רמן, שביקשה זמן כדי להחליט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully