שחקן באיירן מינכן, רוברט לבנדובסקי. רויטרס
שחקן באיירן מינכן, רוברט לבנדובסקי/רויטרס

גולדיגר

23.8.2020 / 14:00

את כדור הזהב ביטלו דווקא כשנדמה היה שהוא באמת יכול לזכות בו, ונעל הזהב נגזלה ממנו ברגע האחרון, אבל העונה עתירת השיאים של הגולר רוברט לבנדובסקי צריכה להסתיים עם הזהב האולטימטיבי. כל עוד פ.ס.ז' אותה דחה לא תפריע לו להשלים את התואר היחיד שחסר לו בבאיירן

בגרמניה משוכנעים שהצרפתים כבר גזלו מרוברט לבנדובסקי תואר אחד העונה. ההחלטה של המגזין הצרפתי "פראנס פוטבול" לבטל את טקס כדור הזהב של 2020 בגלל משבר הקורונה, הכעיסה את אנשי באיירן מינכן שסברו שלחלוץ הפולני המחונן היה סיכוי מצוין לקבל הפעם את הפרס. בטח כשליאונל מסי מסיים ללא תואר וכריסטיאנו רונאלדו נפרד מליגת האלופות כבר בשמינית הגמר.

דירוג השיא של לבנדובסקי היה המקום הרביעי ב-2015, ולבונדסליגה לא היה זוכה בתואר האישי הנכסף מאז מתיאס זאמר מבורוסיה דורטמונד ב-1996. "למה שלא יהיה זוכה מגרמניה?", תהה המאמן האנזי פליק אחרי שבאיירן מינכן השלימה עוד דאבל מקומי. "רוברט עונה על כל הקריטריונים והוכיח את עצמו לאורך העונה כולה". גם היו"ר קרל היינץ רומניגה הצטרף: "זה לא הוגן שלא יחלקו השנה את בלון ד'אור. רוברט עשה את העונה הטובה ביותר בקריירה שלו, ומגיע לו לזכות".

רוברט לבנדובסקי שחקן באיירן מינכן עם פרס מלך השערים. רויטרס
יותר שערים ממשחקים. רוברט לבנדובסקי עם פרס מלך השערים בגרמניה/רויטרס

זו אכן העונה הטובה ביותר בקריירה של לבנדובסקי. הסקורר שחגג 32 קיצים לפני יומיים, סיים כמלך השערים בכל שלושת המפעלים בהם שיחק. בכל אחד מהם היו לו יותר שערים מהופעות. הוא כבש בכל 10 משחקיו האחרונים בכל המסגרות - כולל שער האליפות מול ורדר ברמן וצמד בגמר הגביע מול באייר לברקוזן - מחפש את הרשת בכל מצב, והעונה גם מוצא בתדירות גבוהה מאי פעם. עכשיו הוא גם רוצה למצוא זהב.

את כדור הזהב ביטלו לו, את נעל הזהב צ'ירו אימובילה לקח ממנו ברגע האחרון, אבל תארים אישיים הם רק בונוס. הערב (ראשון, 22:00, ספורט 5) בגמר ליגת האלופות מול פריז סן ז'רמן, לבנדובסקי יוכל לשים יד על הזהב האמיתי: הגביע בו עדיין לא זכה.

מנואל נוייר שוער באיירן מינכן עוצר את רוברט לבנדובסקי שחקן דורטמונד. רויטרס
בגמר הקודם שלו, מנואל נוייר עמד בדרכו. רוברט לבנדובסקי מחמיץ ב-2013 במדי דורטמונד/רויטרס

אי שם בסוף פברואר, לפני המשחק בסטמפורד ברידג' מול צ'לסי ולפני שמישהו העלה על דעתו שהגומלין יהיה כמעט חצי שנה מאוחר יותר, בגרמניה ניהלו דיון לגבי התפוקה של לבנדובסקי במאני טיים של ליגת האלופות. הוא הגיע לשמינית הגמר עם בצורת של 597 דקות ללא שער בשלבי הנוקאאוט באירופה, ובכל חמש השנים הקודמות שלו בבאיירן לא הצליח להגיע לגמר.

ההופעה היחידה שלו במעמד הזה נותרה זו נגד באיירן, במדי דורטמונד ב-2013. לבנדובסקי נעצר שלוש פעמים אצל מנואל נוייר, ועד שהצליח להכניע אותו בהקשתה נאה בדקה ה-74, השער נפסל בגלל שריקה מוקדמת. הבווארים חגגו אז 1:2 דרמטי משער של אריאן רובן והניפו את הגביע האירופי בפעם החמישית והאחרונה מבחינתם. לבנדובסקי הביט מהצד ורצה גם. שנתיים אחרי הוא הצטרף, אבל כאמור לא חזר לגמר. עד עכשיו.

את סוגיית הבצורת בנוקאאוט הוא לא התקשה לפתור. הסקורר המשובח חתם את התוצאה ב-0:3 בלונדון, הוסיף עוד צמד ושני בישולים בהצגה בגומלין, מצא את הרשת גם ב-2:8 ההיסטורי של באיירן מול ברצלונה והצליח לשמור על הרצף גם בחצי הגמר, עם שער בדקות הסיום לרשת ליון. 15 שערים בתשעה משחקים העונה בליגת האלופות - מרחק צמד בלבד מהשיא שקבע כריסטיאנו רונאלדו לפני שנתיים, וזה עוד עם חיסרון של שלושה משחקים (לבנדובסקי ישב על הספסל מול טוטנהאם בשלב הבתים, וברבע הגמר וחצי הגמר לא היה גומלין).

המספרים של לבנדובסקי מרשימים לא רק בליגת האלופות. זו העונה השישית ברציפות שהוא עובר את רף 40 השערים בכל המסגרות, והפעם הוא שבר את שיאו האישי (43 שערים לפני שלוש שנים) בפער ניכר. כאמור, יותר גולים מהופעות בכל מפעל: 34 ב-31 בבונדסליגה, 15 ב-9 בליגת האלופות ועוד 6 ב-5 בגביע. 55 שערים בסך הכול, ורק בשמונה משחקים העונה לא הרעיד את הרשת. עכשיו כבר אין עוררין: הוא מספר 9 הטוב בעולם.

"לבנדובסקי הוא תאווה לעיניים", החמיא השבוע חלוץ העבר רובין ואן פרסי. "בשבע או שמונה השנים האחרונות הוא בטופ העולמי. והוא כל כך עקבי". גם המאמן פליק המשיך לפרגן לכוכב שלו, שיאן הכיבושים הזר של הבונדסליגה וסגן מלך שערי באיירן בכל הזמנים: "הוא החלוץ הטוב בעולם ואנחנו רק מקווים שימשיך כך. אנחנו רוצים שיראה את האיכויות שלו ויכבוש גם מול פריז סן ז'רמן".

רוברט לבנדובסקי שחקן באיירן מינכן. GettyImages
שומר על הרעב ובונה על עוד חוזה גדול אחד. רוברט לבנדובסקי/GettyImages

עם הטרבליסטית של צרפת יש ללבנדובסקי עניין לא פתור. פ.ס.ז' ניסתה לרכוש אותו לפחות פעמיים, וידוע שכסף לא מהווה בעיה מבחינתה. אלא שהחלוץ סירב. סוכנו לשעבר צזארי קוכארסקי טען בשנה שעברה: "אשתו של רוברט מנעה מעבר כי היא לא רצתה לחיות בצרפת. גם אופציית הפרמיירליג ירדה כי שניהם לא רצו לעבור לאנגליה. מבחינתו היה רק מקום אחד: ספרד השמשית - ריאל מדריד. נלחמנו כדי שזה יהיה אפשרי, אבל היה פה הימור כי לא היה ברור אם ריאל תגיש הצעה. בסופו של דבר העדפנו לא להסתכן".

לבנדובסקי הגיב לדבריו של קוכארסקי באשר לווטו שהטילה בת הזוג, וטען: "מעולם לא שמעתי משהו כל כך מטופש. היו לי הזדמנויות לעבור לצרפת בעבר, אבל טוב לי בבאיירן מינכן". גם בסיום עונת 2018/19 דווח ב"קיקר" על הצעה מפ.ס.ז' שעומדת על השולחן, אבל גם הפעם לא הייתה כל כוונה מצד החלוץ לנחות בצרפת והיא נוצלה כדי לקבל חוזה חדש ומשודרג עד 2023 שהפך אותו למשתכר התשיעי מבין כדורגלני תבל.

למרות זאת, גם בגיל 32 לבנדובסקי בטוח שיהיה לפחות עוד חוזה גדול אחד. "אני משוכנע שהתקופה הכי טובה בקריירה שלי עוד נמצאת מעבר לפינה", אמר בריאיון ל"פראנס פוטבול" הצרפתי. "זה לא החוזה האחרון שלי. אני רוצה להישאר בכושר ולהמשיך לשחק עוד שנים. אני לא חושב על כדור הזהב, גם אם אני מרגיש שזה אפשרי. אני מנסה להראות את הטוב ביותר שלי, כדי לכבוש עוד שערים ולזכות בכמה שיותר תארים עם הקבוצה".

אליפויות לא חסרות ללבנדובסקי. הוא לקח אחת עם לך פוזנן בפולין, מיד עם המעבר לגרמניה לקח שתיים עם בורוסיה דורטמונד, ובבאיירן מינכן כבר יש לו שש צלחות וגם שלושה גביעים. חמש פעמים הוא סיים כמלך שערי הבונדסליגה והעונה לראשונה יוכתר גם למלך שערי ליגת האלופות. עכשיו הוא רוצה להניח את היהלום על הכתר. ובמקרה הזה, היהלום הוא גביע עם אוזניים גדולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully