וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיה טובה: דאיו אופמקאנו יצליח לעצור גם את פריז סן ז'רמן?

בלייפציג צחקו שהבלם קיבל הכרה בצרפת רק אחרי ההצלחה מול אתלטיקו, מאמנו מכנה אותו "חיה רעה" ובקבוצה יודעים שרק הופעה גדולה שלו תיתן סיכוי מול אלופת צרפת (22:00, ספורט5). הבלם בן ה-21 במוקד

שחקני ר.ב. לייפציג חוגגים/מתוך הטוויטר

"זה ממש מצחיק שהאנשים בצרפת כל כך מופתעים מכמה שהוא טוב. אנחנו כבר מזמן יודעים מה היכולות שלו. אני כבר מזמן די משוכנע שהוא אחד הבלמים הכי טובים בעולם", כך אמר קשר ר.ב. לייפציג מרסל זאביצר על חברו לקבוצה דאיו אופמקאנו אחרי שהוא הצטיין ב-1:2 נגד אתלטיקו מדריד ברבע גמר ליגת האלופות. ואכן, התקשורת בצרפת יצאה מגדרה אחרי ההופעה המרשימה של אופמקאנו ברבע הגמר כשב"ל'אקיפ" מגדירים אותה כהופעה "מפלצתית".

הוא אמנם רק בן 21, אבל כבר עכשיו אופמקאנו נחשב לאחד הבלמים הטובים בעולם והוא הוכיח את זה, כאמור, מול אתלטיקו ודייגו קוסטה, שבקושי נגע בכדור במהלך רבע הגמר. "אפשר להרגיש מהרגע הראשון אם הקבוצה נכנסת טוב למשחק או לא", הוסיף זאביצר, "ואנחנו הרגשנו מהרגע הראשון טוב מאוד ובטוחים בעצמנו במשחק". מאמן לייפציג יוליאן נאגלסמן אמר: "אולי העובדה שכיניתי אותו 'חיה' נתנה לו מוטיבציה והוא באמת היה כמו חיה במשחק הזה, מרוכז מהרגע הראשון ועד האחרון".

אופמקאנו הוא אחד הבלמים הכי מבוקשים באירופה ולמרות כל זאת, הוא חתם ממש לפני כמה שבועות על הארכת חוזהו בלייפציג עד 2023. בקבוצה אפילו טענו שזה מה שאפשר לו להיות כל כך מרוכז במהלך המשחק מול אתלטיקו מדריד. "אנחנו כמו משפחה קטנה", אמר אופמקאנו לפני הטורניר בליסבון בהתייחסו אל הקבוצה. המנהל המקצועי מרקוס קרושה אמר עליו: "בעונה הבאה הוא בוודאות ישחק אצלנו ואחרי זה? ברור לי איפה אני רוצה שהוא ישחק".

דאיו אופמקאנו שחקן ר.ב. לייפציג עם יוליאן נאגלסמן. GettyImages
נאגלסמן קורא לו "חיה". אופמקאנו והמאמן/GettyImages
דאיו אופמקאנו שחקן ר.ב. לייפציג מול דייגו קוסטה שחקן אתלטיקו מדריד. GettyImages
העלים לחלוטין את דייגו קוסטה ברבע הגמר, אבל הפעם המשימה תהיה קשה בהרבה. אופמקאנו/GettyImages

המנהל המקצועי הקודם של ר.ב. לייפציג והאיש שבנה את המועדון מאפס רלף ראנגניק כינה את אופמקאנו "תופעת טבע". הבלם עצמו עבר את המסלול שעברו רבים: החל את דרכו בליפרינג הקטנה, אליה הגיעה מוולנסיין, משם עבר לזלצבורג - שתמיד שולחת שחקנים להתחשל בליפרינג - ובגיל 18 נרכש על ידי מועדון האם תמורת 12 מיליון יורו. "אני מרגיש בבית כאן בלייפציג, החבילה הכוללת היא מושלמת בשבילי", אמר אופמקאנו אחרי שחתם על החוזה החדש, "היו לנו שיחות מצוינות, שהראו לי שהארכת החוזה זו ההחלטה הנכונה ביותר בשבילי. הקבוצה הצעירה והרעבה שלנו היא חלק ממועדון שאפתני מאוד.

"אני רוצה להתקדם צעד נוסף עם לייפציג ולעמוד במטרות שלנו כי אני משוכנע ומלא ביטחון בצורת המשחק שלנו. אני נמצא בלייפציג כבר יותר משלוש שנים והמשכתי להשתפר לצד ההתפתחות של המועדון". אופמקאנו נבחר לשחקן המצטיין ברבע הגמר כשהוא מסיים אותו עם 100% הצלחה בדריבלים ובתיקולים אחרי 99 נגיעות בכדור ו-92% דיוק במסירות. ג'רמיין ג'נאס, ששימש כפרשן ב-BT אמר עליו: "כשאתה מסתכל על אופמקאנו מול דייגו קוסטה היום, לא היה שום טעם שקוסטה בכלל יהיה במגרש. זה נראה כל כך קל בשביל אופמקאנו, הוא נראה כאילו הוא משחק עם חברים שלו בשכונה".

הערב מחכה לאופמקאנו משימה קשה יותר והוא יהיה זה שצריך להתמודד עם החלק ההתקפי האימתני של פריז סן ז'רמן, שכולל כמובן את ניימאר, קיליאן אמבפה, מאורו איקרדי ואנחל די מריה. לייפציג היא אמנם קודם כל קבוצה התקפית נהדרת ועם אוריינטציה התקפית מובהקת, אבל ברור שבלי אופמקאנו ביכולת שיא מאחור, לא יהיה לה שום סיכוי מול אלופת צרפת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully