וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי האליפות, בונוצ'י מודה: "זה התואר הכי מתוק והכי קשה, לא הבנו את סארי"

קפטן יובנטוס חוגג את התואר "המאתגר בחיי" ולא מכחיש: "לא היה קל להסתדר עם הדרישות של המאמן". סארי לשחקנים: "אם זכיתם איתי בתואר, אתם משהו מיוחד". וגם: השיאים של רונאלדו

שחקני יובנטוס חוגגים בחדר ההלבשה זכייה באליפות/חשבון הטוויטר הרשמי של יובנטוס

יובנטוס האריכה הערב (ראשון) את שיא האליפויות ההיסטורי שלה, כשחגגה סקודטו תשיעי ברציפות אחרי הניצחון הביתי על סמפדוריה. זו אליפות מספר 36 בהיסטוריה של הגברת הזקנה, והרצף עומד כאמור על תשע זכיות.

יובה זכתה בתואר למרות שעשתה זאת בדרך מאוד לא אופיינית לה, כשספגה 38 שערים ב-36 מחזורים. לשם השוואה, מדובר בקבוצת ההגנה הכי גרועה שזוכה באליפות איטליה מאז 1961, אז אותה יובנטוס הוציאה מספר כדורים דומה מהרשת והניפה את התואר.

מאוריציו סארי, שספג ביקורות לאורך העונה, חגג עם השחקנים ברגע נדיר של הרמוניה בחדר ההלבשה. "זו תחושה מיוחדת מאוד, אמר סארי. "קשה לנצח, ועוד יותר קשה להמשיך לנצח. כשלוקחים משהו בספורט מקצועני כמובן מאליו, זה השקר הכי גדול בעולם. זו ממש לא היתה הליכה בפארק. זו היתה עונה ארוכה, קשה, מלחיצה, ולקבוצה הזו מגיע הרבה קרדיט על הרעב והנחישות שהיא הפגינה".

סארי סיכם את העונה והודה בעצמו ש"היו כל מיני קשיים טקטיים במהלך השנה הזאת. ניסיתי לגרום לכל השחקנים האיכותיים האלה לעבוד יחד, וזה לא היה מובן מאליו. בכל חדר הלבשה יש חוסר הסכמות לפעמים. כולנו ניסינו לייצר את האווירה האידיאלית כדי לנצח ולקחת אליפות, ובמטרה הזו עמדנו".

סארי סיפר שהתבדח עם השחקנים בסיום. "אמרתי להם, 'אם זכיתם באליפות כשאני על הקווים, כנראה שאתם משהו מיוחד".

הוא הוסיף ש"כריסטיאנו רונאלדו ופאולו דיבאלה עשו את ההבדל העונה, אז ברור שמגיע להם הרבה קרדיט. מצד שני, למועדון שעומד מאחוריהם יש לא פחות חשיבות. ל-DNA של המועדון הזה יש חלק גדול בכך שהוא מצליח לזכות באליפויות שנה אחר שנה".

גם לאונרדו בונוצ'י הודה שהעונה היתה מאתגרת במיוחד, גם בגלל קשיי התקשורת של השחקנים עם סארי. "זו האליפות הכי יפה שלי, בגלל שהיא היתה הכי קשה. התחלנו עידן חדש, עם מאמן חדש, פילוסופיה חדשה, וזה לא היה קל. נכון, התקשינו להבין את סארי בחלק מהזמן. אבל נשארנו קבוצה מגובשת ומלוכדת כל הזמן. זה סוד ההצלחה שלנו העונה".

החגיגות של כריסטיאנו רונאלדו הסתכמו בפוסט נרגש באינסטגרם: "אלופי איטליה! אני כל כך שמח על הזכייה השנייה ברציפות ורוצה להמשיך לעשות היסטוריה עם המועדון הנפלא הזה. התואר הזה מוקדש לכל אוהדי יובה, במיוחד אלה שסבלו או שעדיין סובלים מהנגיף שתפס את העולם כולו בהפתעה. זה לא היה קל, אבל האומץ, הגישה והנחישות נתנו לנו את מה שצריך כדי לקחת את התואר הזה. חיבוק גדול לכולם".

עוד בוואלה!

איטליה: יובנטוס ניצחה 0:2 את סמפדוריה וזכתה באליפות התשיעית ברציפות

לכתבה המלאה
שחקני יובנטוס חוגגים ניצחון על נאפולי. רויטרס
הרצף של יובנטוס נמשך/רויטרס

* השחקן היחיד שהופיע בכל תשע האליפויות: ג'ורג'יו קייליני (510 הופעות, 36 שערים, 22 בישולים, 89 כרטיסים צהובים).

* הרצף של יובנטוס הוא הכי ארוך בחמש הליגות הבכירות של אירופה: אחרי יובה (2012 עד 2020) מתייצבת באיירן מינכן (8 אליפויות, 2013 עד 2020), ליון (7 אליפויות, בין 2002 ל-2008), אינטר (5, בין 2006 ל-2010), ריאל מדריד (5, 1986 עד 1990), ריאל מדריד (5, 1961 עד 1965) ויובנטוס (5, 1931 עד 1935). פריס סן ז'רמן זכתה ב-7 מ-8 האליפויות האחרונות בצרפת.

* יובנטוס היא הקבוצה היחידה העונה בכל חמש הליגות הבכירות שלא הפסידה בבית במשחקיה בכל המסגרות (22 ניצחונות ושלוש תוצאות תיקו). היא עשתה את זה לפני כן גם ב-2013/14 (27 משחקים) ו-2016/17 (28 משחקים).

* יובנטוס אלופה כבר 3,003 ימים, מאז החלה השושלת הנוכחית ב-6 במאי 2012.

* מאוריציו סארי זכה בתואר הראשון שלו באיטליה, ובגיל 61 וחצי הפך למאמן המבוגר ביותר שלוקח אליפות בסרייה A. השיאן הקודם היה נילס לידהולם שהוביל את רומא לאליפות ב-1983 בגיל 60 ושבעה חודשים. התואר היחיד של סארי עד היום היה הזכייה עם צ'לסי בליגה האירופית בעונה שעברה.

* כעת ליובנטוס יש מספר אליפויות (36) כמו של יריבותיה הגדולות אינטר ומילאן - ביחד (18 לכל אחת).

מאוריציו סארי מאמן יובנטוס חוגג עם כריסטיאנו רונאלדו. GettyImages
אליפות ראשונה אחרי גיל 61. מאוריציו סארי/GettyImages

* זה התואר ה-30 בקריירה של כריסטיאנו רונאלדו. לכוכב הפורטוגלי, שזכה חמש פעמים בליגת האלופות, יש כעת שבע אליפויות: שלוש עם מנצ'סטר יונייטד, שתיים עם ריאל מדריד ושתיים עם יובנטוס.

* רונאלדו הפך העונה לשחקן הראשון בהיסטוריה שכובש יותר מ-50 שערים בפרמיירליג, בלה ליגה ובסרייה A - שלוש הליגות הטובות באירופה.

* רונאלדו הוא גם השחקן שהגיע הכי מהר ל-50 שערים, כשהספיקו לו 60 משחקים בלבד. הוא שבר את השיא של אנדריי שבצ'נקו, שעשה את זה ב-69 משחקים במדי מילאן.

* רונאלדו מצא את הרשת 10 פעמים מאז החזרה מפגרת הקורונה - יותר מכל שחקן אחר בחמש הליגות הבכירות. אחריו ניצבים רוברט לבנדובסקי וראחים סטרלינג עם תשעה כל אחד.

* סך הכול יש לרונאלדו העונה 31 שערי ליגה, אז נותרו לו עוד שני מחזורים לשבור את שיא כל הזמנים של יובנטוס, השייך לפליצ'ה בורל שכבש 32 שערים בסרייה A אי שם בעונת 1933/34.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן יובנטוס. רויטרס
האליפות השביעית שלו. כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס
ג'יאנלואיג'י בופון, גונסאלו היגואין, שחקני יובנטוס חוגגים זכייה באליפות תשיעית ברציפות. רויטרס
ג'יאנלואיג'י בופון, גונסאלו היגואין, שחקני יובנטוס חוגגים זכייה באליפות תשיעית ברציפות/רויטרס
פאבל נדבד ושחקני יובנטוס חוגגים זכייה באליפות תשיעית ברציפות. רויטרס
פאבל נדבד ושחקני יובנטוס חוגגים זכייה באליפות תשיעית ברציפות/רויטרס
פאולו דיבאלה ושחקני יובנטוס חוגגים זכייה באליפות תשיעית ברציפות. רויטרס
פאולו דיבאלה ושחקני יובנטוס חוגגים זכייה באליפות תשיעית ברציפות/רויטרס

* לא רק סיבות לגאווה: יובנטוס רשמה העונה חמישה הפסדים - יותר מכל אחת משמונה האליפויות הקודמות. גם אנטוניו קונטה וגם מסימיליאנו אלגרי לא חוו יותר מארבעה הפסדים בעונה.

* זו גם ההגנה הכי גרועה שהייתה ליובנטוס בעונת אליפות, עם לא פחות מ-38 ספיגות. כדי למצוא מאזן גרוע יותר, צריך לחזור לעונה של לואיג'י דלנרי, איתו יובנטוס סיימה במקום השביעי ב-2010/11 וספגה 47 שערים.

* וויצ'ך שצ'סני וג'אנלואיג'י בופון שמרו יחד על שער נקי רק ב-11 משחקים העונה. אפילו לקבוצת תחתית כמו אודינזה יש מאזן טוב יותר (13).

* יובנטוס איבדה לא פחות מ-18 נקודות אחרי שהובילה, כולל שמונה נקודות בחמשת המחזורים שקדמו למשחק מול סמפדוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully