וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה חוגגים? הקבוצה עלתה ליגה, האוהדים הכו את השחקנים

וידז'ב לודז' הגדולה - שפעם זכתה באליפויות והדיחה מאירופה קבוצות כמו ליברפול ומנצ'סטר יונייטד, מצויה במסע ארוך חזרה לקדמת הבמה בפולין. אחרי ההעפלה לליגת המשנה, האוהדים דאגו להראות לשחקנים מה הם חושבים על היכולת שלהם

בוידאו: אוהדי וידז'ב לודז' מכים את שחקני הקבוצה/מתוך יוטיוב

אירועים כאלה לא מתרחשים בכל יום וגם לא בכל יומיים. וידז'ב לודז' עלתה אתמול (שבת) לליגה השנייה בפולין, אבל במקום לחגוג את ההעפלה, אוהדים שלה פרצו לכר הדשא והכו את השחקנים.

מה קרה שם? כדי להבין יש לרדת לשורש העניין.

למרות ששיחקה בליגה השלישית, וידז'ב היא אחת המועדונים הגדולים בפולין. היא זכתה בארבע אליפויות, יש לה בסיס אוהדים רחב ובעונת 1982/83 היא הגיעה עד חצי גמר גביע אירופה לאלופות, אחרי שהדיחה את ליברפול רבע הגמר ולפני שנכנעה ליובנטוס. בשנים אחרות הדיחה ממפעלים אירופים קבוצות כמו מנצ'סטר יונייטד, בורוסיה מנשנגלדבאך ומנצ'סטר סיטי. כדי להבין כמה המועדון הזה גדול, מספיק להביט על ממוצע הקהל שהגיע למשחקי הקבוצה העונה בליגה השלישית: 12,259 - וזה עוד אחרי מגבלות הקורונה.

צרות כלכליות לקראת סוף העשור הקודם, גרמו לכך שהמועדון המפואר הגיע לפשיטת רגל ולסחרור בלתי נגמר. לפני ארבע שנים וידז'ב הורדה לליגה החמישית ומאז היא ועשרות אלפי האוהדים שלה נמצאים במסע חזרה לבמה המרכזית.

כמו בכל שנה, בהתאם לגודל המועדון, גם הפעם נבנתה קבוצה שאמורה לדרוס את הליגה, עם שחקנים שהגיעו מהליגה הבכירה ושכר גבוה יחסית, והציפיות היו בשמיים. וידז'ב אכן דהרה בצמרת לכל אורך העונה, אבל בשבועות שאחרי משבר הקורונה היא התחילה לגמגם.

ככה זה נראה לפני המשחק אתמול

אתמול נערך המחזור האחרון בליגה השלישית ו-וידז'ב אירחה את פרושקוב בידיעה שניצחון יבטיח את העלייה. כ-9,000 אוהדים הגיעו למשחק (בפולין מותרת תפוסה של 50 אחוזים מהאצטדיון) ועוד לפני שריקת הפתיחה, תלו שלטים עליהם נכתב "לא משנה מה יקרה היום, אנחנו דורשים שינויים בהנהלה ובסגל".

וידז'ב הפסידה 1:0, אבל למזלה הרב, קטוביץ נפרדה בתיקו בלבד מז'שוב ונצמדה אליה כשלשתיהן 59 נקודות. וידז'ב עלתה בזכות הפרש שערים עדיף ושחקניה חגגו במרכז המגרש, דבר שעוד יותר הכעיס את האוהדים, שרותחים כבר זמן רב על היכולת.

עשרות ירדו מהיציעים, פרצו לכר הדשא והחלו להכות את השחקנים. כוחות משטרה נכנסו אף הם לתחומי המגרש ובמקום שרר כאוס מוחלט. השחקנים המפוחדים של העולה הטרייה - שלפני רגע עדיין חגגו את ההישג - ברחו לחדר ההלבשה והיחיד שנשאר על המגרש היה מרצ'ין רובאק בן ה-37, המלך הבלתי מעורער של הקבוצה והשחקן היחיד שהאוהדים לא מעזים לגעת בשערה משערות ראשו. זה שהסכים לרדת מהליגה הבכירה עד לליגה השלישית כדי להחזיר עטרה ליושנה.

עוד בוואלה!

"מסי רוצה את ביילסה בברצלונה", קונטה: "אפילו בחלומות ליאו לא יבוא לאינטר"

לכתבה המלאה

וכך זה נראה אחריו

כשהאבק התפזר, בווידז'ב לודז' ציינו עלייה לליגת המשנה. מה יהיה בשנה הבאה? האוהדים של מועדון הפאר לא יסתפקו בפחות מהעפלה נוספת. וכדאי לשחקנים שמלבד התוצאות, גם היכולת תהיה טובה.

  • עוד באותו נושא:
  • פולין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully