וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות מטוקיו: "היפנים מעריכים, וגם מקווים, שהאולימפיאדה תתבטל לחלוטין"

שליח חב"ד בעיר, הרב מנדי סודקביץ', מספר לעיתון "שביעי" כיצד משפיעה דחיית המשחקים, שהיו אמורים להיפתח בסוף השבוע: "התחושה היא שהם לא יתקיימו, וגם אם כן, אז במתכונת קטנה ומצומצמת. האירוח הביא איתו מעמסה פסיכולוגית כבדה, והרוח יצאה מהמפרשים"

ראש ממשלת יפן מאשר: אולימפיאדת טוקיו נדחתה בשנה/צילום: רויטרס, עריכה: אסף דרורי

בסרטון: ההודעה על דחיית המשחקים האולימפיים בטוקיו

טקס הפתיחה של אולימפיאדת טוקיו היה אמור להתקיים מחר (שישי), אבל מגיפת הקורונה גרמה לדחייתה בשנה. ומה חושבים ביפן עצמה? "האווירה ברחוב אומרת: בואו נוותר על זה, ולא נארח את האולימפיאדה", מספר שליח חב"ד בטוקיו, הרב מנדי סודקביץ', בריאיון שיתפרסם בסוף השבוע ב"שביעי", העיתון לציבור הדתי.

"התחושה היא שהמשחקים בכלל לא יתקיימו", מסביר סודקביץ' איך הדברים נראים מנקודת מבטו, "וגם אם איכשהו זה יקרה, אז במתכונת קטנה ומצומצמת. אירוח האולימפיאדה הביא איתו מעמסה פסיכולוגית כבדה. כל אדם שדיברת איתו, עסק בזה בצורה כזו או אחרת - מסעדות, בתי מלון, עסקים, חברות, כולם. 80 אלף מתנדבים גויסו, כל השילוט בעיר תורגם לאנגלית. עד היום, בכל פינה שאליה אתה מגיע בטוקיו, אתה מרגיש את המשחקים שאמורים להתקיים. ועדיין, היפנים מעריכים וגם מקווים שזה כבר לא יקרה".

אנשים עם מסכות מחשש להידבקות בנגיף הקורונה ליד סמל האולימפיאדה בטוקיו שביפן ב-26 בפברואר 2020. רויטרס
"עד היום, בכל פינה שאליה אתה מגיע בטוקיו, אתה מרגיש את המשחקים שאמורים להתקיים"/רויטרס

לדבריו, "הדחייה שעליה הוחלט הוציאה את הרוח מהמפרשים. זו כבר הפעם השנייה בהיסטוריה שיפן נמצאת בסיטואציה הזאת. היא הייתה אמורה לארח את האירוע גם ב-1940, והוא בוטל בגלל מלחמת העולם השנייה. ליפנים, ככלל, קשה מאוד להסתגל במהירות לשינויים. הם היו בין האחרונים לסגור את הגבולות לאחר התפרצות הקורונה, ומן הסתם יהיו גם האחרונים לפתוח אותם".

הנציגות היהודית בטוקיו נערכה גם היא למשחקים. הרב סודקביץ' מספר כי "רק השבוע הייתי אמור להשתתף בקבלת פנים לספורטאים מישראל, לסייע בדברים סביב טקס הפתיחה והזמינו אותי לשאת תפילה בכפר האולימפי. לא מחקתי את האירועים מהיומן שלי, בשביל החוויה.

"זה אירוע שאנחנו מתכוננים אליו כבר כמה שנים. שליחי חב"ד בערים שכבר אירחו בעבר יעצו לי, היינו בקשר עם המשלחת הישראלית וגם עם הוועד האולימפי הבינלאומי, כדי לסייע לכלל היהודים ולתת מענה לקהל גדול. בתי חב"ד הופכים באירועים כאלה למרכזי מודיעין לתיירים, והיה לנו צוות מתנדבים שהיה אמור להגיע ולעזור. התארגנו להבאת משלוחים מיוחדים ומוגדלים של אוכל כשר, ולקיים סעודות שבת המוניות. כרגע הכל מוקפא, וגם אם נחדש באיזשהו שלב את ההכנות, זה לא יהיה באותה רמה שתיכננו מראש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully