וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעריצי רונאלדו זועמים על ההחלטה לבטל את "כדור הזהב": "שוב שדדו את כרסיטיאנו"

ההחלטה של "פראנס פוטבול" לא להעניק את הפרס האישי הרגיזה את אנשי רונאלדו, שלא יוכל להשתוות לליאו מסי. אבל הוא בכלל היה מועמד לתואר?

עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: ליאונל מסי בטקס כדור הזהב

ההחלטה של "פראנס פוטבול" לא לחלק השנה את כדור הזהב ולא לקבוע מי הוא השחקן המצטיין של 2020 אולי נראית הגיונית לאור העובדה שמדובר בעונה יוצאת דופן, אבל ישנם לא מעט חובבי כדורגל שחושבים שמדובר בהחלטה מכוונת: מעריצי כריסטיאנו רונאלדו.

היום (שני) המגזין הצרפתי הודיע שבגלל הפגרה הארוכה שעברה על הכדורגל העולמי בעקבות מגיפת הקורונה, הוחלט שלא לחלק את הפרס היוקרתי, לראשונה מאז שנת 1956. "אחרי מחשבה רבה החלטנו שהתנאים לא ראויים", כתב עורך "פראנס פוטבול" פסקל פרה, "אנחנו סבורים ששנה כזאת לא יכולה ולא צריכה לקבל יחס רגיל".

שחקן יובנטוס, כריסטיאנו רונאלדו. רויטרס
פספוס? רונאלדו/רויטרס

כידוע, בשנים האחרונות פרס "כדור הזהב" הוא זירה לקרב הגדול בין כריסטיאנו רונאלדו לליאונל מסי, שני הכדורגלנים הגדולים של דורנו. משנת 2008 ועד 2017 הפרס חולק חמש פעמים לפורטוגלי וחמש פעמים לארגנטינאי, עם שליטה בלעדית של השניים. ב-2018 הרצף של השניים נשבר עם פרס ללוקה מודריץ' בעקבות השנה המצוינת שלו במדי ריאל מדריד ובנבחרת קרואטיה במונדיאל ברוסיה, אבל בשנה שעברה, 2019, הפרס שוב חזר לידי מסי, שמוביל ב"קרב" שלו מול רונאלדו 5:6 בזכיות.

הפורטוגלי כבר בן 35, ויודע שהשנה זו אולי ההזדמנות האחרונה שלו לזכות בתואר בפעם השישית, ואכן על פי אתרי ההימורים, הוא היה במקום השני ברשימת המועמדים לזכייה. לפני כולם היה מסי, אבל לאור העובדה שברצלונה עברה שנה מאכזבת, שבה איבדה את האליפות, ההערכה היא שה"פרעוש" לא יוכל לזכות בתואר שנה שנייה ברציפות ופעם שביעית בקריירה, על אף המספרים המרשימים שלו: 25 שערי ליגה (מלך השערים בספרד) ו-21 בישולים (מלך הבישולים בספרד).

מנגד, רונאלדו כבש העונה 28 שערי ליגה (עם 5 בישולים), כשנותרו עוד חמישה מחזורים בליגה האיטלקית. כריסטיאנו גם עדיין יכול לזכות בנעל הזהב, אם יצליח להשלים משימה קשה מאוד - לכבוש שבעה שערים בחמשת המחזורים שנותרו באיטליה ולעבור את רוברט לבנדובסקי (שכבש 34 שערים במדי באיירן מינכן).

בשנה שעברה מסי הקדים ברשימה את וירג'יל ואן דייק, שגם השנה הוזכר כמועמד לזכייה בפרס האישי לצד חברו לליברפול, סאדיו מאנה. שחקנים נוספים שהוסכרו כמועמדים הם לבנדובסקי, קארים בנזמה וקיליאן אמבפה. סביר להניח שלשלבי ההכרעה בליגת האלופות היה משקל מכריע בהחלטה, אילו הפרס היה מחולק.

עוד בוואלה!

סוכנו של גארת' בייל: "הוא יישאר בריאל מדריד"

לכתבה המלאה

אך כאמור, את מעריצי רונאלדו כל זה לא מרשים. דף המעריצים של רונאלדו (בעל 150 אלף עוקבים) צייץ ש"כריסטיאנו שוב נשדד", בעוד דף אחר, "The CR7 Timeline", ציין ש"האג'נדה נגד רונאלדו היא משהו לא ייאמן".

אגב, אם רונאלדו ידהים ויזכה בנעל הזהב, הוא יהיה הראשון שעושה זאת בשלוש ליגות שונות (ספרד, אנגליה ואיטליה). השחקן היחיד הנוסף שעשה זאת בשתי ליגות הוא לואיס סוארס (ספרד ואנגליה). אם יזכה בתואר מלך השערים האיטליה, הוא יהיה הראשון שמוכתר למלך השערים בשלוש מחמש הליגות הבכירות ביבשת. סוארס ורוד ואן ניסטלרוי גם זכו בשלוש ליגות שונות, אבל בנוסף לאנגליה וספרד, עשו זאת בהולנד. כך או כך, ב"גאזטה" סיכמו וכתבו: "הקרב יוצא הדופן בין מסי לרונאלדו יכול לחכות... אבל זאת גם מכה לקארים בנזמה, רוברט לבנדובסקי, ולצמד הפריסאים אמבפה וניימאר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully