וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבע גמר הפלייאוף: מכבי תל אביב ניצחה 66:67 דרמטי את הפועל תל אביב

האדומים היממו את הקבוצה של ספרופולוס והובילו כבר ב-15 הפרש ברבע השלישי, אבל הצהובים התפוצצו ברבע המכריע וסק הנרי פספס הזדמנות לסל ניצחון. אבדיה תפר שלשה קריטית, זוסמן הצטיין (12)

דני אבדיה שחקן מכבי תל אביב מול חואקין שוכמן שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
חמש נקודות קריטיות בדקות האחרונות. דני אבדיה/ברני ארדוב

דרמה גדולה ברבע גמר הפלייאוף: מכבי תל אביב ניצלה בעור שיניה מהפסד ביתי להפועל תל אביב במשחק הראשון עם 66:67 מותח בהיכל. אחרי שהפסידו למכבי אשדוד במחזור הסיום, אף אחד לא נתן סיכוי לאדומים במשחק הזה, אבל המציאות היתה שונה לגמרי. הקבוצה של קאציקריס שלטה במשחק הזה כמעט למן הפתיחה ופתחה יתרון שיא של 15 נקודות בשלהי הרבע השלישי. אלא שמכבי תל אביב כמו מכבי תל אביב הביאה לידי ביטוי את כל האופי שלה והפכה את הקערה עם 0:11 בפתיחת הרבע הרביעי. המשחק הלך צמוד עד הסוף והפועל קיבלה כדור אחרון כדי לנצח את המשחק, אבל סק הנרי החטיא מעמדה נוחה ופספס הזדמנות אולי לא רק לנצח את המשחק הזה, אלא את הסדרה כולה. הפועל תל אביב היתה מצוינת בהגנה, אבל סיימה את המשחק עם 2 מ-21 מהשלוש (9 אחוז) ו-10 מ-18 מהקו, 57 אחוז.

דני אבדיה סיים את המשחק הזה עם 10 נקודות בלבד, אבל זה כולל את חמש הנקודות האחרונות של הצהובים כולל שלשה שקבעה מהפך בסיום. גם ווילבקין נעצר על 10, אבל הופיע ברבע האחרון. מנגד, הפועל תל אביב קיבלה יכולת טובה מכמה שחקנים ובראשם ים מדר שלהט עם 12 נקודות ו-4 אסיסטים. ג'ורדן דייוס הוביל עם 15, אבל לקח כמה זריקות חסרות אחריות בסיום. הפועל תל אביב יכולה להיות מרוצה כמובן מהיכולת, אבל השאלה אם ההפסד האכזרי הזה לא יגרום לה להתפרקות מנטאלית במשחק הבא בסדרה, שכזכור תוכרע בשיטת הטוב מ-3. מכבי תל אביב מצידה תנסה להגיע למשחק החוץ דרוכה הרבה יותר, אחרת המשחק הזה ייגרר למשחק שלישי שבו הכול יכול לקרות.

ג'ורדן דייויס הפועל תל אביב. ברני ארדוב
אפשר להבין את האכזבה. ג'ורדן דייויס/ברני ארדוב

קלעו למכבי תל אביב: יובל זוסמן 12 (9 ריבאונדים), סקוטי ווילבקין 10 (4 מ-15 מהשדה, 2 מ-11 מהשלוש), דני אבדיה 10 (8 ריבאונדים, 3 אסיסטים, 4 איבודים), ג'ייק כהן 10 (5 ריב'), אותלו האנטר 9 (6 ריב'), אמארה סטודמאייר 7 (5 ריב'), טיילר דורסי 6 (4 אסיסטים), אנג'לו קלויארו 3 (4 ריב').

קלעו להפועל תל אביב: ג'ורדן דייויס 15, ים מדר 12 (5 מ-10 מהשדה, 4 אסיסטים), תומר גינת 9 (8 ריב'), סק הנרי 9, טאליב זאנה 8 (11 ריב'), דניאל קופרברג 4, כרם משעור 3.

עוד בוואלה!

דיווח: צסק"א מוסקבה מעוניינת באלייז'ה בריאנט

לכתבה המלאה
סקוטי ווילבקין שחקן מכבי תל אביב מול טאליב זאנה שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
הופיע במאני טיים. ווילבקין/ברני ארדוב

מהלך המשחק

המשחק החל עם שליטה של הגבוהים. טאליב זאנה העניק להפועל יתרון מוקדם עם חמש נקודות, האנטר ענה מנגד עם דאנק ועבירה וצימק ל-7:5. הפועל תל אביב התמקדה בשמירה על ווילבקין והצליחה לגרום לו לקחת זריקות קשות ולא מדוייקות. אבדיה חיפה עליו עם שלשה שקבעה שוויון 10 אחרי חמש דקות. הפועל תל אביב המשיכה לשלוט בקצב וניצלה חזרה איטית של הצהובים להגנה. שוכמן התעורר עם שני סלים וקבע 16:20 מפתיע מאוד לאדומים בסוף הרבע.

אות'לו האנטר שחקן מכבי תל אביב מול חואקין שוכמן שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
האנטר נאבק בשוכמן/ברני ארדוב

הקצב האיטי שמשרת את הפועל תל אביב נמשך גם בפתיחת הרבע השני. הפועל תל אביב עצרה את יריבתה על שלוש נקודות בלבד אחרי ארבע דקות, אבל לא ניצלה את הדקות האלו כדי לברוח וזוסמן העניש עם שלשה שצימקה ל-24:22 בלבד. בדרך למהפך? ממש לא. ג'ורדן דייויס סחט עבירה בזריקה לשלוש ושוכמן עשה עוד מהלך של סל ועבירה משלו כדי לקבוע יתרון שיא של 22:30. ג'ייק כהן התעורר מנגד עם חמש נקודות רצופות, אבל הצהובים לא מצאו תשובה לג'ורדן דייויס שסחט עבירות וקלע סלים קשים כולל שלשה גדולה מטר מחוץ לקשת שקבעה 29:37 מפתיע מאוד קצת יותר מדקה לסיום הרבע. גינת כבר קבע יתרון דו ספרתי עם חדירה על הראש של ג'ייק כהן ואבדיה קבע את תוצאת המחצית: 31:39 מפתיע להפועל תל אביב.

ים מדר שחקן הפועל תל אביב מול דני אבדיה שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
ים מדר חודר מול אבדיה/ברני ארדוב

הרבע השלישי נפתח בסימן מכבי תל אביב. קלויארו תפר שלשה, ווילבקין חטף וזוסמן צימק ל-41:36. אבל להפועל תל אביב היה את ים מדר שהיה בכל מקום עם חטיפות, אסיסטים ונקודות. מכבי שוב נתקעה ונענשה עם סלים של גינת והנרי ששוב קבעו יתרון 9 - 40:49 כשאנחנו כבר בשלב מתקדם וקצת יותר משלוש דקות לסוף הרבע השלישי. קלויארו איבד עוד כדור וקופרברג עשה יתרון דו ספרתי. מכבי איבדה את הראש, האנטר החליף דחיפות עם קופרברג והמשחק התחמם. התקרית הזו הוציאה מאיפוס דווקא את מכבי תל אביב והפועל היממה עם סלים של קופרברג ודייויס שקבעו יתרון שיא של 40:55 (!). מכבי הצליחה לנגוס מעט בהפרש עד סוף הרבע עם שלשה של ג'ייק כהן וסל של טיילר דורסי שקבע 56:47 בלבד לקראת הרבע המכריע.

אותלו האנטר מכבי תל אביב. ברני ארדוב
כמעט הלך מכות עם קופרברג. האנטר משתולל/ברני ארדוב

מכבי תל אביב פתחה טוב את הרבע המכריע עם חמש נקודות של סטודמאייר וזוסמן שצימקו את הפער ל-56:52 בלבד. סקוטי ווילבקין וטיילר דורסי תפרו שלשות שקבעו 0:11 מוחץ ברבע השני והעניקו למכבי תל אביב יתרון ראשון במחצית השנייה, 56:58. אלא שהפועל תל אביב, או יותר נכון ים מדר לא נכנס להלם ועם שני סלים קריטיים החזיר את היתרון למהפועל תל אביב. סק הנרי קבע 59:62 עם סל קשה, אבל ווילבקין השווה עם שלשה קריטית כשאנחנו 2:44 דקות לסיום המותחן. סק הנרי לא נבהל והחזיר שלשה משלו כדי לקבוע 62:65 כשנותרו 2:21 דקות לסיום. ספרופולו לקח פסק זמן ממנו מכבי חזרה עם תרגיל לאבדיה שצימק. הנרי זרק איירבול בצד השני. ואבדיה תפר שלשה גדולה כדי לקבוע 65:67 למכבי תל אביב. ג'ורדן דייויס קלע רק אחת מהקו, אבל האנטר החטיא בצד השני. הפועל תל אביב קיבלה הזדמנות לנצח את המשחק, אבל סק הנרי החטיא ובסיום: 66:67 דרמטי למכבי תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully