וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארז כלפון אחרי ההישג: "אין צפי לקהל. נפעל לנוהל בידוד שונה לשחקנים"

15.7.2020 / 6:30

כמה כל קבוצה תקבל, מה השחקנים יידרשו לעשות, ולמה מגיע הרבה קרדיט לשר הספורט. אחרי שהכדורגל הישראלי קיבל רשת ביטחון ממשרד האוצר, יו"ר המנהלת מסופק ומתכונן לקראת המשימה הבאה: "מה שאנחנו עוברים בשבועות האחרונים מאוד מדאיג אותי"

בווידאו: הכרזת שר האוצר על הענקת רשת ביטחון לספורט הישראלי/מנהלת הליגה

בווידאו: שר האוצר וראשי מנהלות הליגה אחרי הפגישה המכריעה

זה היה ערב ארוך מאוד במשרד האוצר, אבל בסופו יצאו כל הנוכחים החוצה, שילבו ידיים והודיעו על רשת ביטחון של 110 מיליון שקל לכדורגל ולכדורסל הישראלי, הרבה יותר ממה שהעריכו במינהלות השונות בשבוע שעבר. אמש (שלישי), אחרי שהעשן התפזר, הטלפון של ארז כלפון הופצץ בהודעות מבעלי קבוצות ליגת העל שבירכו אותו באופן אישי. הוא נעזר בשר הספורט הנכנס חילי טרופר וביקש בריאיון הזה לפרגן לו. "חשוב להדגיש את העזרה שקיבלנו משר הספורט", אמר כלפון. "הוא סייע לנו בצורה מקסימלית. נוכל לפתוח את העונה הבאה בכדורגל הרבה בזכותו. נעשתה כאן עבודה גדולה ומקיפה מול אגף התקציבים במשרד האוצר".

- היית פסימי בימים האחרונים.

"משרד האוצר דיבר איתנו בהתחלה על 40 מיליון שקל לכדורגל והסכום הזה היה נמוך ולכן דחינו זאת. הקבוצות לא היו יכולות להתחיל את העונה הבאה עם סכום כולל כזה. הבהרנו שלא נוכל לפתוח את הליגה אם לא נקבל את מלוא הסכום שביקשנו בגובה של 80 מיליון שקל. בסוף קיבלנו כמעט הכל בזכות ההבנה של משרד האוצר שיהיו כאן 5,000 איש שלא יעבדו אם לא יהיה כדורגל".

- כל ה-75 מיליון שקל יחולקו?

"זה יעבור כמובן לקבוצות בפעימה חודשית. חודש בחודשו. עשינו גם מנגנוני אמצע בכל חודש למקרה שהקהל יחזור. גם אם הקהל יחזור הקבוצות יקבלו חודש של חסד עד שהן יתארגנו וימכרו שוב מנויים. האוצר התנה את הסכומים בקיצוץ של 25 עד 30 אחוז".

שר האוצר ישראל כץ, יור מנהלת הליגה כדורגל כדורסל שמואל פרנקל, ארז כלפון, משה חוגג, שר הספורט חילי טרופר, שמעון מזרחי, ברק אברמוב. מנהלת הליגה, אתר רשמי
תמונת ניצחון. מימין: מזרחי, פרנקל, טרופר, כץ, כלפון, חוגג, אברמוב/אתר רשמי, מנהלת הליגה

- הקבוצות רוצות גם לקצץ 50 אחוז בעונה הבאה. אתה יכול להצהיר שלא יהיו קיצוצים כאלה?

"האוצר ביקש את מה שביקש. כל בעל קבוצה יכול להגיע לסיכומים אחרים מול השחקנים והעובדים שלו, אבל התנאי הוא לקיצוץ של 30 אחוז".

- השחקנים יקבלו את התנאי הזה ולא ישביתו את העונה הבאה?

"השחקנים הבינו את הצורך בקיצוץ עוד לפני הבקשה של משרד האוצר. הם הבינו מראש שבעונה הבאה הם יצטרכו לקצץ בערך 30 אחוז בגלל השלכות הקורונה".

- בוא נדבר למשל על מכבי תל אביב והפועל באר שבע. כמה הן תקבלנה מאותם 75 מיליון שקל?

"הכל באופן יחסי למכירת המנויים בעונה הזו. כל קבוצה תקבל את חלקה באופן יחסי על פי מה שהיא מכרה העונה".

- אתה יכול להעריך מה יהיה האחוז שהן יקבלו?

"עדיין לא. אבל נבצע את החלוקה בצורה שקופה כמובן על פי ההכנסות שלהן ממכירת מנויים וכרטיסים. ברור שהקבוצות לא יקבלו מאה אחוז ממה שהן מכרו העונה, אבל הן תקבלנה סכום שיספיק להן לפתוח את העונה הבאה".

עוד בוואלה!

הפועל תל אביב: מאור בוזגלו עקץ את ההנהלה, ארמנדו קופר ועומאר בראון יצאו לישראל

לכתבה המלאה
אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מתי הם יחזרו למגרשים? אל תבנו על זה. אוהדי הכדורגל/ברני ארדוב

- אחרי כל כך הרבה פגישות במשרדים הממשלתיים, מה הצפי לחזרת הקהל?

"אין צפי לחזרת קהל. שמעתי גם דברים מאוד מדאיגים בישיבות האלה. אנחנו מתפנים עכשיו לטפל במתווה הבריאותי".

- אתה לוקח בחשבון תרחיש שלא יהיה בכלל כדורגל אחרי כל הריצות שלכם אחרי הכסף?

"אני מאוד מקווה שלא נגיע לכך שלא יהיה כדורגל. אני מקווה שהתחלואה תרד אבל מה שאנחנו עוברים בשבועות האחרונים מאוד מדאיג אותי. אנחנו בכדורגל נעשה הכל כדי לשמור על בריאות השחקנים".

- מה המשימה הבאה? להקל על תנאי הבידוד?

"לראות איזה מתווה בידוד יאפשר לנו לחדש את הליגות לעונה שלמה וכמו כן איך אנחנו מוציאים את הקבוצות לאירופה למשחקים במפעלים השונים ומחזירים אותן לשחק כאן בליגה".

- לא יהיו בידודים כמו שהיו העונה?

"אי אפשר עדיין לדעת מה יהיה, אבל המשימה הבאה היא לראות איך אנחנו נכנסים לעונה הבאה בלי להיכנס כל הזמן לבידוד ברגע שנמצא שחקן שנדבק בנגיף".

  • עוד באותו נושא:
  • ארז כלפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully