וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוסמן מפרגן לווילבקין: "מוכיח כל פעם מחדש שהוא אחד הטובים באירופה"

10.7.2020 / 6:57

במכבי תל אביב חגגו את הניצחון המשכנע על הפועל ירושלים בארנה: "הזכרנו את הדקות היפות שלנו ביורוליג העונה". בצוות המקצועי מתעקשים על דורסי, שעשוי לקצץ מעט בשכרו. שלושה עד ארבעה שחקנים חדשים יצורפו. ומתי יחזרו הפצועים?

שחקן ניו אורלינס פליקנס זאיון וויליאמסון מתאמן לקראת חזרת העונה/האתר הרשמי של ניו אורלינס פליקנס

בווידאו: זאיון וויליאמסון מתכונן לחזרת ה-NBA

1. מכבי תל אביב הבטיחה אמש (חמישי) את המקום הראשון בתום העונה הסדירה בליגת העל עם ניצחון משכנע 82:93 על הפועל ירושלים בארנה. הקבוצה של יאניס ספרופולוס, שתלמד רק ביום שני מי תהיה היריבה שלה ברבע גמר הפלייאוף, פתחה את המשחק בסערה, עלתה ליתרון דו ספרתי כבר אחרי 6 דקות, לא שמטה אותו, ומלבד לכמה דקות של רפיון ברבע האחרון, לא נתנה לירושלים להתקרב. את הניצחון המרשים הזה רשמה מכבי עם שלושה זרים בלבד, כשטיילר דורסי, קווינסי אייסי ואלייז'ה בריאנט לא משחקים.

סקוטי ווילבקין הוביל ארבעה קלעים של הצהובים במספר דו ספרתי עם 23 נקודות, 7 אסיסטים ו-5 ריבאונדים, כשלצידו מצטיינים אנג'לו קלויארו עם 16 נקודות ו-9 ריבאונדים, דני אבדיה עם 15 נקודות, רובן ברבע הראשון, ואותלו האנטר עם 14 נקודות.

"פתחנו טוב מאוד. הובלנו ב-37 דקות מתוך 40, וזה מראה על השליטה שלנו במשחק. היינו צריכים לבוא אגרסיביים ועם אנרגיות, והראינו את זה על המגרש מהרגע הראשון", סיכם יובל זוסמן שקלע 9 נקודות, "שיחקנו יחד כקבוצה, שיחקנו מאוד שוטף בהתקפה במחצית הראשונה ועשינו גם את מה שאנחנו עושים בהגנה. מצאנו את השחקן הפנוי ולקחנו את מה שהם נתנו לנו. ההפרש שפתחנו במחצית הראשונה עזר לנו מאוד".

ג'ייק כהן שחקן מכבי תל אביב עם סקוטי ווילבקין, דני אבדיה. דני מרון
סגל חסר? ארבעה קלעים של הצהובים בדאבל פיגרז. ווילבקין/דני מרון

זוסמן מילא את עמדת הרכז החסרה אצל הצהובים ועשה זאת בצורה טובה: "לקחת את ההזדמנות בשתי ידיים, להוכיח את עצמך בכל פעם מחדש ולהתעלות - זה אגו של ספורטאי. היו חסרים הרבה מאוד שחקנים. היו צריכים אותי בעמדת הרכז, וניסיתי לתת כמה דקות מנוחה לסקוטי". הגארד הישראלי התייחס ליכולת של סקוטי ווילבקין: "סקוטי הוא אחד השחקנים הכי טובים באירופה, ובכל פעם הוא מוכיח את זה מחדש. כשהוא רוצה, אף אחד ביבשת לא יכול לעצור אותו. אני לא שומר עליו באימונים, אבל כשזה קורה, אני מאוד נהנה. הוא מאוד תזזיתי, והוא יכול לקלוע סל מכל מצב ומכל חלקיק של מרווח".

אנשי המועדון היו מאוד מרוצים מהיכולת והנחישות של השחקנים. "הדקות שבין אמצע הרבע הראשון לסוף הרבע השלישי הזכירו את הדקות היפות שלנו ביורוליג העונה", אמר אחד מבכירי מכבי אחרי המשחק, "זה לקח לנו שבועיים וחצי, אבל הרבה שחקנים מצאו את הקצב שלהם והתרגלו לשחק ללא קהל. להופיע ככה במשחק כזה, הישג מצוין".

עוד בוואלה!

ליגת העל: מכבי תל אביב ניצחה 82:93 את הפועל ירושלים

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב יובל זוסמן. דני מרון
"להוכיח את עצמך בכל פעם מחדש ולהתעלות - זה אגו של ספורטאי". זוסמן/דני מרון

2. כמה שעות לפני המשחק הוציאו במכבי הודעה שיועדה לאוהדי הקבוצה לפיה בקבוצה "עמלים על בניית הסגל לעונה הבאה", כניסיון הרגעה לכך שלא הוחתם אף שחקן חדש לקראת עונת 2020/21. במסגרת ההודעה ציינו הצהובים כי שמונה שחקנים מחזיקים בחוזה לעונה הבאה, כמו גם המאמן יאניס ספרופולוס.

המצב הכלכלי של הצהובים, ביחד עם חוסר הוודאות הכללי שקיים במדינה בימים הללו, גורם למכבי להיות זהירה בכל הנוגע להחלטות המקצועיות-כלכליות שלה. בקבוצה לא הקפיאו לחלוטין את ההכנות לעונה הבאה, ואכן נמצאים בשיחות כדי לצרף שחקנים, אך נמצאים מעט מאחור בעוד קבוצות שונות באירופה, ביניהן בימים האחרונים ולנסיה, ברצלונה והכוכב האדום, מחתימות שחקנים רבים.

בתוך רשימת השחקנים שחתומים לעונה הבאה הופיע שמו של טיילר דורסי. למכבי אופציה על דורסי לעונה הבאה ב-700 אלף דולר, סכום גבוה יחסית, נכון למצב הנוכחי של הצהובים. עם זאת, בצוות המקצועי של מכבי לא מתכוונים לוותר על דורסי, ובהנהלת הקבוצה כבר החלו בגישושים מול סוכניו בניסיון שיקצץ מעט בשכרו לעונה הבאה. עם זאת, במכבי הודו, כי ייתכן מצב שדורסי ישאר גם בשכר זה לאור בקשות הצוות. לשחקן אופציית יציאה ל-NBA בלבד עד ה-31 ביולי, וכדי לעשות זאת הוא יצטרך להציג טיוטת חוזה חתום, דבר לא פשוט בכלל לאור השינוי ודחיית עונת ה-NBA.

שני שחקנים שלא מחזיקים בחוזה, ולא הופיעו ברשימה, הם ג'ייק כהן וג'ון דיברתולומאו, שני שחקנים שבמכבי רוצים שימשיכו אך לוטשים עיניים לעבר יציאה לאירופה. אם השניים ודורסי אכן יישארו בצהוב, ימנה הסגל עשרה שחקנים, ובמצב הזה מכבי תחתים ככל הנראה שלושה עד ארבעה שחקנים חדשים - שני פורוורדים במקומם של אנג'לו קלויארו, דני אבדיה וקווינסי אייסי, שחקן פנים במקומו של טאריק בלאק וגארד נוסף.

שחקן מכבי תל אביב אנג'לו קלויארו. דני מרון
קבוצה חדשה? קלויארו/דני מרון

3. כאמור, מכבי עלתה למשחק בארנה עם שלושה שחקנים זרים בלבד כששלושה שחקנים לא מתלבשים. טיילר דורסי נמצא בבידוד ביתי עדיין, לא צפוי לצאת ממנו עד יום ראשון הבא, ולא צפוי לשחק ברבע גמר הפלייאוף. קווינסי אייסי סובל עדיין מפציעה בברכו מהמשחק הקודם נגד הפועל ירושלים, ובמועדון מקווים כי יוכל לשחק ביום חמישי ברבע גמר הפלייאוף. אלייז'ה בריאנט סובל גם כן מכאבים ברגלו, והוא עשוי לקבל דקות במשחק הליגה נגד ראשון לציון ביום ראשון.

"בשביל מצבים כאלה החזרנו הרבה מאוד שחקנים בסגל, והם הוכיחו בשני המשחקים האחרונים שהם מסוגלים להיכנס לנעליים של הפצועים", סיפרו אמש במועדון, "מספיק לראות את מה שאנג'לו קלויארו עושה במשחקים האחרונים כדי להבין שאין ואקום, ושחקנים יכולים למלא את מקומם של שחקנים אחרים. אמנם אנחנו לא במצב אידיאלי, אבל עד הפיינל פור יש יותר משבועיים, ואנחנו מאמינים שגם בהיעדרות של שחקן כזה או אחר נהיה בסדר בפלייאוף".

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully