וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק אבדיה: הישראלים שהרוויחו ואלו שהפסידו מליגת הקורונה

היהלום של מכבי תל אביב יצא לסיבוב פרידה מרשים ביותר מליגת העל. נועם דוברת נוצץ, ים מדר מתקדם ורז אדם מפתיע לטובה. יפתח זיו השתלט על הגלבוע, זיו בן צבי הרים ראש. ולעומתם, חואקין שוכמן בירידה והפועל חולון שוב צונחת

בסרטון: רז אדם מוכן להזדמנות הראשונה שלו בליגת העל

זה קרה בדיוק שבוע לפני שהמהלך לחידוש ליגת העל החל להבשיל. הנציגים הישראלים של כל הקבוצות הוציאו הודעה שבה הם מבקשים ממנהלת הליגה ומשרד הבריאות להשבת הפעילות. "אנחנו מחכים בקוצר רוח לחזור למגרשים, וקוראים לכלל הגורמים המעורבים לקבוע מועד חזרה רשמי לאימונים לאלתר, תוך השארת האינטרסים השונים מחוץ לתחום", כתבו אז.

במנהלת קיבלו רוח גבית מהשחקנים המקומיים, וביחד עם חזרת הכדורגל הובילו מהלך של חזרה. עוד לפני ההצבעה הגורלית באותו יום שישי במלון הילטון, ראשי הענף נועדו עם נציגי הכדורסלנים והגיעו איתם לסיכום על 25 אחוזי קיצוץ משכרם השנתי, מהלך שהשאיר רבים מהם עם שכר נמוך עד לסיום העונה, אבל הראה דבר ברור - הם באמת רוצים לחזור לשחק ומוכנים לשלם על כך מחיר. כעת, חודשיים אחרי המהלך, בעוד יש כאלה שעדיין מפקפקים בכדאיותו, רוב השחקנים כחול לבן מרוצים מעצם החזרה. יש כאלה שמרוצים מאוד, לאור ההתקדמות שביצעו ב"ליגת הקורונה".

נועם דוברת שחקן מכבי ראשון לציון. קובי אליהו
ההצלחה שלו תיתן לראשון לציון את הביטחון להפקיד בידיו את המפתחות. נועם דוברת/קובי אליהו

מי שבחר לנצל את חזרת הליגה לסיבוב פרידה מהכדורסל הישראלי הוא דני אבדיה. רבים הופתעו כשנטל סיכון ולא ויתר על החלק האחרון של העונה, אך מהלכי ההיילייטס שלו במשחקי מכבי תל אביב רק מעלים את מניותיו לקראת הדראפט, כמו גם העובדה שהתחזק במהלך הפגרה והחל בינתיים להעמיד מספרים מרשימים.

אבדיה של אחרי הקורונה (ערב המשחק נגד ירושלים בחמישי) רושם 17.6 נקודות, 6 ריבאונדים ו-3.3 אסיסטים בממוצע למשחק כשהוא פוגע ב-15 מ-33 לשלוש. לפני פגרת הקורונה קלע 12.3 נקודות, והסתפק ב-37.5 אחוזים מחוץ לקשת. "דני הראה שיפור בכל אספקט במשחק שלו", אומר אחד ממקורביו, "המניות שלו היו מספיק חזקות גם לפני חזרת הליגה, אבל היום זה מגיע לכל מקום והשם שלו אפילו התחזק. לא ברור האם החזרה של הליגה היטיבה עמו, אבל היא בטח לא הזיקה".

אלא שמגמת הצעירים המוכשרים שפורחים לא נגמרת באבדיה. נועם דוברת הפך בעשרת הימים האחרונים לשם שהגיע עד ארה"ב. היהלום של מכבי ראשון לציון יחגוג 18 בפתיחת הפלייאוף, וגם מספריו בעלייה מתמדת: מאז החזרה מפגרת הקורונה רושם דוברת 8.3 נקודות, 2.5 ריבאונדים ו-1.8 אסיסטים למשחק, כשהוא זוכה ל-24.5 דקות לערב. לפני הפגרה עמד על 4.8 נקודות ב-17.3 דקות.

"הבית העליון יצר מצב שבו נוח מאוד להריץ גם את דוברת בראשון לציון, והמשחקים הטובים שלו יעלו את הביטחון העצמי שלו, ואת הביטחון של גיא גודס וכל המערכת לתת לו את המפתחות לעונה הבאה", טוען מאמן בליגה. "הוא בהחלט נראה כמו שחקן שיש לו שנה, גג שנתיים, עד שיגיע לרמות הגבוהות ביותר".

עוד בוואלה!

החתמות ענק ביורוליג: קלאתיס רשמית בברצלונה, שנגליה בצסק"א מוסקבה

לכתבה המלאה
ים מדר שחקן הפועל תל אביב מול דני אבדיה שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
הפנים היפות של הליגה המחודשת. ים מדר ודני אבדיה/דני מרון

השלישי במשוואת הצעירים הוא ים מדר. הגארד של הפועל תל אביב הבטיח רבות בהטבעה במשחק האימון נגד הפועל באר שבע, ולצד לא מעט דקות יפות היו גם משחקים שבהם נעלם. המספרים של מדר עלו קלות, אך עיקר השיפור הוא באשראי ובביטחון מהמאמן יאניס קסטריטיס: 28.3 דקות מאז הפגרה, לעומת 21 דקות לפניה. בהפועל תל אביב מרוצים מהשיפור במשחק ההגנה שלו. "לים יש הרבה לאן להתקדם, והוא מוכשר מאוד התקפית, אבל תמיד ציינו לטובה את הנתונים ההגנתיים שלו. עכשיו הוא גם מראה את זה עם לחץ טוב על הכדור", סיפרו בהפועל. מדר ירד בכל הנוגע לקליעה מבחוץ עם 3 מ-22 אחרי פגרת הקורונה, לעומת 29 אחוזים לפניה.

לא רק הצעירים ניצלו את חזרת הליגה. הדוגמה הטובה ביותר היא ההתקדמות של יפתח זיו בגלבוע/גליל. הוא היה חתום על הניצחון בדרייב אין ורשם עד כה 12.6 נקודות, 4 ריבאונדים ו-4.3 אסיסטים (10.3, 3.1 ו-3.8 לפני הפגרה), ולראשונה מאז 2016 יופיע בפלייאוף. זיו הגיע לליגה המחודשת בכושר קליעה טוב (14-5 לשלוש, לעומת 14 אחוזים בלבד קודם לכן), והפריצה הזו תעזור לו להשתדרג בעונה הבאה, וייתכן מאוד שנמצא אותו באחת הקבוצות שמשחקות במפעלים האירופיים.

גם רפי מנקו מהפועל אילת נמנה על מצטייני ליגת הקורונה עם 17.5 נקודות למשחק, לעומת 12.2 לפניה, כשהנפילה של אילת בדיוק לפני הכניסה לפלייאוף קצת פוגעת בהצלחה היפה שלו.

יפתח זיו שחקן הפועל גלבוע/גליל מול יובל זוסמן שחקן מכבי תל אביב בכדורסל. לילך וייס רוזנברג
חוזר לפלייאוף, בדרך להזדמנות במפעל אירופי? יפתח זיו/לילך וייס רוזנברג

היו גם שחקנים שקיבלו הזדמנות בחסות התכווצות הסגלים בפגרה. זיו בן צבי מאילת הוא הדוגמה הטובה ביותר לכך, ובשני המשחקים הראשונים רשם 13.5 נקודות, 12 אסיסטים ו-5 ריבאונדים בהיעדרו של אבי בן שימול. עם חזרתו של הקפטן, נפל בן צבי ל-4.5 נקודות, 5.2 אסיסטים ו-1.2 ריבאונדים. גם דניאל קופרברג נהנה מהסיטואציה בהפועל תל אביב, ועלה מ-1.2 ל-6.5 נקודות ומ-1.6 ל-3.5 ריבאונדים.

הקורונה איפשרה לקבוצות להחתים שחקנים מהליגה הלאומית כדי לעבות את הסגל, ושניים מהם הוכיחו עצמם בצורה יפה רז אדם בהפועל תל אביב, עם שתי תצוגות טובות מאוד בניצחונות על הפועל באר שבע ונס ציונה, ובן קרטר שמקבל 26.5 דקות בהפועל אילת ועונה עם 8.2 נקודות ו-8.5 ריבאונדים. שחקנים נוספים שהראו ניצוצות הם אוריאל טרויצקי בהפועל חולון ודור גולדנברג במכבי אשדוד.

זיו בן צבי, הפועל אילת, מול די ג'יי שארפ, הפועל באר שבע. לירון מולדובן
הפציע ברגע שבן שימול ירד מהבמה. משמאל: זיו בן צבי/לירון מולדובן

לצד המגמה החיובית, יש מעטים שהתרסקו או לפחות הלכו לאחור. חואקין שוכמן צנח בהפועל תל אביב ל-2 נקודות במשחק, עם 1 מ-17 לשלוש, אחרי שעמד בליגה הרגילה על 5.9 נקודות, והמניות שלו נשארו גבוהות רק בזכות היכולת ההגנתית.

הישראלים של חולון ממחישים את מצבה של הקבוצה כולה: גיא פניני ירד מ-9.1 ל-4.8 נקודות, ועומד על 4 מ-19 מחוץ לקשת (46 אחוזים לפני כן). יוגב אוחיון רשם לפני הפגרה 6.1 נקודות, 3.8 אסיסטים ו-2.9 ריבאונדים, ואחריה 4.8, 1.8 ו-1.2. רק שלומי הרוש השתדרג בנתונים הסטטיסטיים מבין השחקנים הותיקים של הסגולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully