וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב במסר מרגיע: "עמלים על השלמת הסגל לעונה הבאה"

על רקע החתמות של חלק מהקבוצות הבכירות ביורוליג, הבהירו הצהובים: "בניגוד לשאר הליגות, אנחנו עסוקים בהשארת צלחת האליפות". בטורקיה מנתחים: "מכבי תל אביב עלולה להיות המפסידה הגדולה של הקיץ ביורוליג"

בווידאו: ג'ייק כהן מדבר/אתר מכבי תל אביב

שוק ההחתמות ביורוליג סוער וסואן בימים האחרונים, אבל קבוצה אחת לא לוקחת בו חלק: מכבי תל אביב. הצהובים, שעדיין נמצאים בעיצומה של העונה בליגת העל, סובלים מחוסר ודאות כללי לגבי העונה הבאה. חלק ניכר מתקציב הקבוצה בנוי על מכירת כרטיסים ומינויים, שספק רב אם תתאפשר נגיף הקורונה. ולמרות שיאניס ספרופולוס לא זקוק למהפכה כוללת בסגל, עדיין צפויים להיווצר לא מעט חורים שיצטרכו להתמלא בכל מיני עמדות.

על רקע הדיווחים בכלי התקשורת, דאגו באלופה הישראלית להוציא היום הודעה רשמית ובה נכתב: "המאמן והצוות המקצועי שוקדים ועמלים בימים אלה גם על השלמת הסגל לעונה הבאה. הליגה היחידה שמשוחקת כיום באירופה בימי קורונה אלה היא הליגה הישראלית, כאשר מכבי עסוקה בהשארת צלחת האליפות בתל אביב, בניגוד לשאר הליגות האירופאיות שנמצאות עמוק בתוך עונת המלפפונים.

"למכבי יש מאמן חתום לעונה הבאה, יאניס ספרופולוס, שחתם השנה על הסכם ארוך טווח. בנוסף, ישנם שמונה שחקנים שכבר חתומים לעונה הבאה: סקוטי ווילבקין, אות'לו האנטר, יובל זוסמן, עומרי כספי, אלייז'ה בראיינט, טיילר דורסי, סנדי כהן ודורי סהר". בחוזהו של דורסי, יש לציין, קיימת אופציית יציאה, אותה יוכל לנצל עד ה-31 ביולי.

שחקן מכבי תל אביב אותלו האנטר. לירון מולדובן
הסגל טוב, אבל יש גם לא מעט בעיות. אייסי והאנטר/לירון מולדובן

ב"יורוהופס טורקיה" שמו את מכבי תל אביב על שולחן הניתוחים וניסו להעריך כיצד ייראה הקיץ הקרוב של הקבוצה. סקוטי ווילבקין, אותלו האנטר, עומרי כספי, יובל זוסמן וסנדי כהן חתומים לעונה הבאה וצפויים להישאר, אולם מה לגבי השאר?

"בגלל שמכבי תל אביב עדיין משחקת בליגת העל, היא נמצאת בקיפאון בשוק ההחתמות. בזמן ששאר הקבוצות כבר נמצאות בשוק במשך חודש שלם, מכבי תל אביב לא מתקדמת. זה עשוי להיות הפסד משמעותי בשבילה", ציינו. "יחד עם זאת, יש למכבי תל אביב מספיק סיבות להיות אופטימית לגבי העתיד. היא מצאה את המאסטר שחיפשה על הקווים בדמותו של יאניס ספרופולוס, וזה מספיק בשבילה כדי לחלום בגדול".

"גם אם מכבי תל אביב תשאיר את מרבית שחקני הסגל, ספק אם זה ייראה טוב כמו בעונה שעברה. ייתכן שהסגל הזה לא יוכל לתת את אותה תמורה בהתחשב בהתחזקות של היריבות: אנאדולו אפס, ריאל מדריד, ברצלונה וצסק"א מוסקבה, חזקות מאוד. ברצלונה וצסק"א עשו עסקאות גדולות שישפיעו מאוד על העונה הבאה. קרוב לוודאי שאנאדולו וריאל ישחזרו את ההצלחה מהשנים הקודמות. נכון לעכשיו, נראה שרמת הכישרון של ארבע הקבוצות הללו גבוה בהרבה משאר היורוליג, ומכבי תל אביב עלולה להישאר מאחור".

"כן, יש למכבי תל אביב מאמן מעולה ושחקנים שמתאימים לשיטה שלו. אבל עדיין יש להם מחסור בכישרון שרק הולך ומתעצם לנוכח ההתחזקות של היריבות שלה. זו עלולה להיות בעיה גדולה. לכן מכבי תל אביב צריכה צריכה להמר בקיץ על שחקנים כמה שיותר כישרוניים, אפילו במחיר של אופי פחות טוב. אחרת היא פשוט לא תתקדם".

בכתבה הועלתה האפשרות שדני אבדיה ימשיך לעונה נוספת במכבי תל אביב - מה שנראה מאוד לא סביר כרגע - אולם לטענת הכותב "זה ישתלם לכולם".

"מכבי תל אביב תקבל פצצת כישרון מהסוג שהיא צריכה, ואבדיה יוכל לסחוב קבוצת יורוליג על גבו, כפי שעשה לוקה דונצ'יץ' בריאל לפני שעבר ל-NBA. יהיה נהדר לראות את אבדיה ביורוליג בעונה הבאה, ובהתחשב בלוחות הזמנים הדחויים של דראפט ה-NBA, זה עוד עשוי לקרות. לא כל קבוצת NBA שתבחר בו תשמח לשלם בתקופה הזו את הפיצוי שמכבי תל אביב דורשת".

עוד בוואלה!

אנג'לו קלויארו מעורר עניין בספרד, וויליאמס חתם בולנסיה, גאסול מתקרב לברצלונה

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה. דני מרון
"כולם ירוויחו אם הוא יישאר לעוד עונה". דני אבדיה/דני מרון

כמו כן, ציין הכותב שמכבי תל אביב זקוקה לסגל הרבה יותר עמוק. "אותלו האנטר עשה עבודה גדולה בעונה החולפת, אבל אסור לשכוח שהוא יחגוג 34 השנה. מכבי תהיה חייבת למצוא עוד סנטר בכיר שיתאים לצידו, וזו לא תהיה משימה פשוטה. אנטה ז'יז'יץ' שהוזכר כמועמד, כבר ככל הנראה בחר בריאל מדריד. היכן מכבי תל אביב תמצא סנטר איכותי, פיזי וריבאונדר טוב כמוהו? לא בטוח שהיא תצליח, בטח לא עם קצב המהלכים שלה עד כה".

"בעיה נוספת ולא פחות גדולה היא בעמדת הפאוור פורוורד. אנג'לו קלויארו וקווינסי אייסי תרמו רבות, בעיקר בצד ההגנתי, אבל יש נתון סטטיסטי חשוב ובעייתי: מכבי תל אביב קיבלה בעונה החולפת הכי פחות נקודות בעמדה 4 מבין כל קבוצות היורוליג. כדאי למכבי תל אביב להנמיך צפיות מעומרי כספי שחוזר מהיעדרות ממושכת. לכן עדיף לה להחתים פאוור פורוורד מצוין אחד על פני שניים בינוניים".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully