וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עידן ולאדן איביץ', מכבי תל אביב לקראת קיצוץ משמעותי בתקציב

7.7.2020 / 6:42

בשל ההיעדרות הצפויה של הכנסות ממכירת מנויים וכרטיסים, תקציב הצהובים צפוי לרדת בכ-30 אחוז בעונה הבאה. איביץ' שיעמוד בפעם האחרונה על הקווים מול הפועל באר שבע (21:00, ספורט 5) נפרד בדמעות מהשחקנים, אצילי ומיכה ממתינים להחלטת הפרקליטות

דור פרץ לאחר ניצחונה של מכבי תל אביב על מכבי חיפה, פלייר/דוברות מכבי תל אביב

בווידאו: דור פרץ מדבר אחרי הניצחון על מכבי חיפה

מסתמן, תקציב מכבי תל אביב יקוצץ בצורה דרמטית בעונה הבאה ויירד ב-30 אחוז בקירוב. כך העריכו גורמים בסביבת המועדון. הירידה נובעת בין היתר מהיעדרות צפויה של הכנסות ממכירת מנויים וכרטיסים. בשלב הזה המדינה לא מתכוונת לתת לקבוצות רשת ביטחון שתחפה על היעדר הכנסה ממכירת מנויים וכרטיסים ובמכבי תל אביב הדבר מאוד משמעותי. בעונה הנוכחית לקבוצה היתה הכנסה בגובה של 30 מיליון שקל מקהל וכרגע נראה שלא יהיה קהל בעונה הבאה. הירידה הדרמטית בתקציב תשפיע על חוזי השחקנים. הבעלים מיטש גולדהאר עדיין לא הודיע על קיצוץ בחוזים, אבל כפי שעשה בתחילת הפלייאוף כאשר קיצץ 40 אחוז לכל שחקן, ההערכה היא שהשחקנים יצטרכו לחתוך כ-35 אחוז בשכרם בעונה הבאה, אם אכן לא יהיה קהל. החיתוך בתקציב הוא אחת הסיבות בגללן עוזב המאמן ולאדן איביץ'. בעוד שהסרבי היתנה את המשך דרכו במועדון בכך שהוא יוכל לצרף שחקנים חדשים ואף לרכוש שחקנים, התכנית היא לקצץ בתקציב.

כשהוא חנוק ודומע, הודיע איביץ' לשחקנים על עזיבתו. בדיוק בשעה בה הוכנסו השחקנים לשיחה עם המאמן, שיחררה הנהלת הקבוצה את ההודעה לאתר הרשמי של המועדון ומשם לכל כלי התקשורת. כך למעשה לא ידעו השחקנים דבר כשהתיישבו לשמוע את המאמן שלהם. "היה לי יותר קל לבשר להנהלה מאשר לכם שהחלטתי לעזוב את מכבי תל אביב", פתח איביץ' את דבריו ודממה השתררה בחדר. "אני עוזב אתכם בלב כבד. זו החלטה לא קלה עבורי כי אני אוהב אתכם. במשך שנתיים הייתם לי המשפחה השנייה אחרי אשתי וילדיי. ביליתי איתכם לפעמים יותר שעות מאשר עם המשפחה שלי ועשינו כברת דרך ארוכה ומוצלחת. לעולם לא אשכח את השנתיים הנפלאות הללו. אני משוכנע שמכבי תל אביב תדע להמשיך ולהיות הקבוצה החזקה בישראל ואתם תמשיכו להביא תארים בשביל המועדון הזה". למעט מאור קנדיל שעדיין נמצא בבידוד, כל השחקנים היו נוכחים בחדר בקרית שלום ובתוכם אבי ריקן, איתן טיבי ואיייל גולסה שהוצאו מבידוד שעתיים קודם על ידי משרד הבריאות בתום חקירה אפידמיולוגית שנערכה מול חולה הקורונה שהיה בקרבת מלון קרלטון בו שהתה הקבוצה לפני עשרה ימים.

איתי שכטר מכבי תל אביב עם ולאדן איביץ'. דני מרון
השחקנים קיוו שזה יסתיים אחרת. איביץ' חוגג עם שכטר ואמאדור/דני מרון

איביץ' יעמוד הערב (שלישי, 21:00, ספורט 5) על הקווים באצטדיון הי"א באשדוד מול הפועל באר שבע בפעם האחרונה כמאמן מכבי תל אביב. הוא ישאף לסיים עם ניצחון נוסף שיעמיד את הקבוצה על שיא של 90 נקודות ליגה וללא הפסד ב-36 מחזורים. שיא הנקודות יהווה גם שיא באחוזי הצלחה של מועדון כדורגל ישראלי ב-70 השנים האחרונות.

הסרבי ימריא ביום ששי לסלוניקי עם אשתו וילדיו והוא מתכוון לרכוש בית בעיר שהוא כה אוהב, אבל כלל לא בטוח שישאר לעבוד בפאוק סלוניקי. לקבוצת הפאר היוונית יש מאמן חתום לשנתיים נוספות והמטרה הראשונית של איביץ' היא בכלל להמשיך ליעד אחר. אם היה רוצה לאמן ביוון היה יכול לעשות זאת בטרם הגיע לישראל, כך שאם בסוף יישאר מאמן בליגה היוונית זו תהיה ברירת מחדל עבורו.

המאמן הסרבי וליקו פאונוביץ' ששמו ממשיך להיקשר למכבי תל אביב על פי פרסומים בסרביה הכחיש זאת נמרצות וטען כי לא קיבל שום פנייה רשמית.

בכל הקשור לעומר אצילי ולדור מיכה שפרסום שמם נדחק לפינה עם ההודעה הרשמית על עזיבת איביץ', השניים יחכו להחלטת הפרקליטות אחרי שזו קיבלה את תיק החקירה מהמשטרה ובכל מקרה מכוונים לכך שמכבי תל אביב תחזיר אותם לאימונים לקראת פתיחתם בעוד כשבועיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully