וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנתון ש"מוכיח את הבכיינות של ברצלונה": ריאל היתה רצה לאליפות גם בלי VAR

במדריד מפרסמים טבלה אלטרנטיבית שמראה: מערכת הוידאו לא שינתה את מאבק האליפות לטובת ריאל. טבאס: "יש יותר מדי טעויות שקשורות ל-VAR"

מתוך יוטיוב

בעולם הכדורגל עדיין מנסים להסתגל לטכנולוגיית ה-VAR ונראה שבליגה הספרדית במיוחד ישנם קשיים ביישום של המערכת והתקשורת עם השופטים. הביקורת של ברצלונה על הפנדלים האחרונים שקיבלה ריאל מדריד, היא רק חלק מטעויות השיפוט הרבות בליגה העונה, טעויות שנובעות בגלל ה-VAR, שאמור לצמצם את הטעויות ולא להגדיל אותן.

חאבייר טבאס, נשיא לה ליגה, הליגה הספרדית. GettyImages
מודה שיש הרבה טעויות. חאבייר טבאס/GettyImages

אבל לא רק בברצלונה מתלוננים והיום (שני) חאבייר טבאס נשיא ה"לה ליגה" ביקר את המערכת ואמר בראיון בספרד: "אנחנו חייבים להשתפר, אנחנו לא יכולים להיות מנותקים מהמחלוקות שיש מסביב. אנחנו רואים טעויות קשות שקורות ביותר מדי משחקים".

בראיון שנערך לתכנית טלוויזיה מקומית, טבאס התייחס לטענות לפיהן הקריטריונים השתנו אחרי שיחה של פלורנטינו פרס נשיא ריאל מדריד עם יו"ר ההתאחדות, לואיס רובילאס: "אולי זה יצר מתח ולחץ אצל השופטים. אנחנו חייבים לדאוג ששופטים יהיו מעורבים כמה שפחות בהחלטות שנויות במחלוקת. אם נכריז ונאמר שדיברנו עם נשיא ריאל מדריד לגבי ה-VAR, זה לא הדבר הטוב ביותר".

עוד בוואלה!

סטיין: "יש פרשנות סובייקטיבית ל-VAR", ברתומאו: "מתעדף קבוצות"

לכתבה המלאה
טבלת הליגה הספרדית עם VAR ובלי VAR. מתוך "אס", צילום מסך
עם VAR או בלי VAR: ריאל מדריד בדרך לאליפות/צילום מסך, מתוך "אס"

במדריד מתעקשים שלמרות הטעויות של מערכת ה-VAR, ריאל מובילה את הטבלה בצדק. ב"אס" אספו נתונים מהמשחקים שבהם היתה התערבות של מערכת הוידאו במשחקים של השניים ויצרו טבלה אלטרנטיבית, שבודקת האם אחת מהקבוצות אכן נהנתה יותר ממנה.

ב"אס" מצאו שה-VAR התערב העונה חמש פעמים לטובת ריאל מדריד: בשני מקרים זה עזר להם להפוך תוצאות תיקו לניצחונות, ובפעמיים אחרות זה לא מנע מהם לסיים בתיקו או בהפסד. המערכת התערבה שלוש פעמים העונה לטובת ברצלונה, אבל רק פעם אחת זה התברר כמכריע לטובתם.

כך או כך, הטבלה ממחישה שהמצב בצמרת היה נשאר זהה עם או בלי ה-VAR: ריאל היתה נשארת על 77 נקודות, וברצלונה על 73. בעיתון המדרידאי טענו ש"זו ההוכחה הטובה ביותר לבכיינות של ברצלונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully