וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניתוח הצליח, החולה מתבודד: מנהלת הליגה מפקירה את הקבוצות

6.7.2020 / 12:30

בחודש מאי מנהלת הליגות רק רצתה לשים רגל בדלת, וברגע שחזר הכדורגל הוכיחה פעם אחר פעם שבריאות השחקנים לא מעניינת אותה. במטרה היא אמנם עמדה, הליגה מגיעה לסיומה, אבל התעלמות לא תעזור. הבעיה של מכבי תל אביב היא רק פרומו לצרות של ליגה שלמה בעונה הבאה

דור פרץ לאחר ניצחונה של מכבי תל אביב על מכבי חיפה, פלייר/דוברות מכבי תל אביב

ביום שלישי הבא אמורה עונת 2019/20 בכדורגל להגיע אל סיומה עם גמר גביע המדינה. קחו מצב היפותטי לפיו בגלל איכוני שב"כ, נכונים או שגויים, נכנסים עכשיו שבעה משחקני הפועל באר שבע לבידוד. אם להקשות עוד יותר על אוהדי באר שבע, נניח שאחד מהשחקנים הללו הוא ז'וזואה. מה תעשה הפועל באר שבע במקרה כזה? כיצד ינהג יו"ר ההתאחדות אורן חסון? האם ההתאחדות, שהגביע הוא מפעל באחריותה, תדחה את המשחק, או שתנהג כמו שעושה, לפחות לפי שעה, אחותה הקטנה, מנהלת הליגות, ותחייב את הקבוצה של יוסי אבוקסיס לעלות בהרכב משני לאירוע השיא של העונה מבחינתה?

כמו שזה נראה כרגע, מנהלת הליגות מתכוונת במשחק הליגה האחרון של 2019/20 לחייב את מכבי תל אביב לעלות בלי ארבעה שחקנים חשובים, מי יותר ומי פחות, להתמודדות באשדוד מול באר שבע. תגידו שלא מדובר באותו סדר גודל של אירוע, שלא יקרה כלום אם מכבי תל אביב תעלה עם סגל משני (יקרה, אגב, ולא מעט) - בסופו של דבר נקלענו פה לדילמה ספורטיבית ומוסרית. דילמה שבה, לפחות כרגע, ארז כלפון וחבריו במנהלת הליגות מחליטים לא לנסות לפתור.

ארז כלפון, יו"ר מנהלת הליגות. דני מרון
קודם נשים רגל בדלת, אחר כך נכופף את כולם. יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון/דני מרון

שחקנים שנפצעים הם גזירת גורל. גם שחקנים חולים. לו חלו ארבעת שחקני האלופה - בקורונה, בשפעת או בכל מחלה אחרת - היה דין המחלה כמכת פציעות. אבל הם לא. הם יושבים בבידוד בגלל איכון שב"כ. מדויק, שגוי, זה לא ממש משנה. ארבעה שחקנים בריאים נאלצים להתנתק מהסגל, אבל המשחק יתקיים על אפם ועל חמתם של כולם. למה? כי ההצגה חייבת להימשך. באמת?

במסגרת החאפ-לאפ ובחסות האנרכיה הניהולית השוררת במדינה, השיג כלפון, לאחר מסע לחצים כבד, את ההסכמה של פרופסור גרוטו לקיים את משחקי הליגה. במשך שמונה מחזורים, קצת יותר מחודש ימים, הכול הלך לפי התוכנית. את המכשולים הקטנים הצליחו כלפון והמנהלת לטאטא מתחת לשטיח. פה קנס מגוחך, שם, כמו במקרה של שחקני סכנין ואוהדיהם, בעצימת עין מוחלטת. על הפרות הנהלים במגרש עצמו, כמו חיבוקים אחרי שערים, אף אחד לא באמת מקפיד. בשבת בלילה הלכלוך כבר היה גדול וגלוי מדי. ההתנהלות השערורייתית של מוסדות המדינה פלשה גם לכדורגל. פתאום הם מתמודדים עם בעיה אמיתית, ומה עושים כשיש בעיה אמיתית? הולכים לפיתרון הקל - להגיד לקבוצות "שחקו". לא מעניין אותנו למה ואיך. פשוט שחקו.

למכתב ההתרעה של מכבי תל אביב למנהלת הליגה אין משמעות מעשית. קשה להניח שהאלופה לא תופיע למשחק באשדוד. אבל כן יש לכך משמעות סמלית. "אף גורם לא טרח לענות לפניותינו", כתבה המנכ"לית שרון תמם, "קל וחומר שלא לשלוח הודעה בדבר ביטול הבידוד וכל זאת בעת שארבעה שחקנים נמצאים בבידוד בטעות ואינם יכולים להתאמן ו/או לשחק עם הקבוצה, דבר הגורם נזק הן למועדון והם לשחקנים עצמם".

אפשר להגיד על מכבי תל אביב שהיא מועדון פריבילגי ובכייני שמרבה להתלונן. בין אם זה נכון או לא, תמם מצביעה פה על בעיה שהייתה מנת חלקה של מנהלת הליגות מהרגע הראשון של תכנון החזרה לאחר פגרת הקורונה - חוסר הרצון להכיל את רצונות הקבוצות והשחקנים. קודם כל נשים רגל בדלת, אחר כך נכופף את כולם.

עוד בוואלה!

מנהלת הליגות הבהירה למכבי תל אביב: המשחק נגד הפועל באר שבע יתקיים כמתוכנן

לכתבה המלאה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים. דני מרון
הכול מתחיל בזה שגם במגרש עצמו אף אחד לא מקפיד על נהלים/דני מרון

אם זה היה נגמר פה, מילא, אלא שלנגד עיניהם של מר כלפון וחבריו עומדת משימה נוספת: להגיע לסוף אוגוסט ולהתחיל הכול מהתחלה. "נבהיר כי אין שום אפשרות לדחות את המשחקים ולהסתכן בהידבקויות נוספות של שחקנים, דבר העלול להביא לאיחור נוסף בסיום הליגות, ולסיכון פתיחת עונת המשחקים הבאה", נמסר במכתב התגובה למכבי תל אביב. מה? "אין שום אפשרות להסתכן בהידבקויות נוספות"? מה זה אומר בכלל?

אה, הבנו. עונת המשחקים הבאה. זה הכי חשוב כרגע. הרי צריך להספיק למפעלים האירופיים. לקבוצות ייפצעו שחקנים בגלל סגל קצר ועומס? פאק איט. קבוצות אחרות לא יצליחו להשלים את ההכנות בחודש וחצי? בעיה שלהן. שחקנים צריכים להיות בבידוד כל עוד לא ישתנו הנהלים? נדאג שהם יהיו סגורים, אם צריך, גם עד 2025. הכדורגל מעל הכול ומי שזה לא מתאים לו, שיחליף מקצוע.

זו גישה בריונית ומעליבה. בשם הדאגה לענף, במנהלת הליגות רומסים זכויות בלי תכנית מציאותית להתמודד עם תקלות. כלפון חייב להושיט יד למכבי תל אביב, משום שהדאגה שלה היום תהיה הדאגה של ליגה שלמה בעוד חודשיים. בואו נהיה כנים - מכבי תל אביב לא חושבת על אף אחד מלבד מכבי תל אביב, הרצונות של הפועל תל אביב והצרכים של הפועל כפר סבא מעניינים אותה כקליפת השום, אבל המאבק שלה בכל זאת חשוב לכל מי שעיניו וההיגיון בראשו. הרי אם לשפוט על פי ההתנהלות הממשלתית הכושלת מול הקורונה, בשנה הבאה יהיו יותר מבודדים, יותר נדבקים, יותר תקלות שיחייבו פתרונות אמיתיים ומעשיים. מה יכול להיות מעשי? למשל, להודיע כי קבוצה שיותר משני שחקנים שלה נמצאים בבידוד רשאית לדחות את משחקה באופן אוטומטי. סתם, על קצה המזלג.

חינכו אותנו שההצגה חייבת להימשך, אבל לפני ארבעה ימים התגלו בקאמרי שחקנים עם קורונה וכל הצוות נכנס לבידוד. אף הצגה לא חייבת להימשך אם לא מוצאים לכך פיתרון הגיוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully