וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה: על רקע המשבר עם אנטואן גריזמן, דוגארי התנצל שכינה את ליאו מסי "גמד חצי אוטיסט"

ברצלונה מתמודדת עם המשבר: מאמנו לשעבר של גריזמן טוען ש"הוא הפך לקריקטורה של עצמו", באתלטיקו עוקבים בדאגה, האחות והסוכנת ידרשו הבהרות, דוגארי התנצל על המתקפה על מסי. וגם: דמעות האושר של פיאניץ'

אתר רשמי

ברצלונה חיכתה הרבה זמן לאנטואן גריזמן. הסקורר הצרפתי שכיכב בסוסיאדד ולאחר מכן באתלטיקו מדריד, הגיע בקיץ למועדון בקול תרועה רמה, אבל רחוק מלהרשים בעונת הבכורה שלו למרות שכבש שמונה שערי ליגה ב-28 הופעות.

גריזמן איבד את הטאבו שלו בהרכב אצל ואלוורדה, והפך לשחקן ספסל אצל קיקה סטיין כאשר המשחק הכי עגום שלו הגיע דווקא מול אתלטיקו מדריד האקסית, כשהוא נכנס לשחק רק בדקה ה-90 וזה אחרי שבמשחק הקודם מול סלטה ויגו הוא נכנס בדקה ה-81 רק כדי לתת מנוחה ללואיס סוארס במצב של 1:2 לקטאנים.

אנטואן גריזמן עם שחקני ברצלונה. רויטרס
נקלע לסיטואציה בעייתית. גריזמן עם פיקה/רויטרס

השאלה היא האם גריזמן יהיה מוכן לעבור עונה נוספת כזו? לא כולם בטוחים שהתשובה היא חיובית. ביממה האחרונה נקשר שמו של הכוכב הצרפתי במעבר לאינטר, מנצ'סטר יונייטד ומנצ'סטר סיטי, למרות שספק אם ברצלונה תסכים למכור אותו. מרטין לסארטה, שגריזמן הפך לבן טיפוחיו כשאימן אותו בריאל סוסיאדד, טוען ש"מה שאתם רואים עכשיו זו קריקטורה של אנטואן גריזמן. כואב לראות את זה. הוא נראה עצוב, הולך עם הראש למטה, רץ על המגרש ללא תכלית".

לטענתו של לסארטה, ההחלטה של קיקה סטיין להכניס אותו בדקה ה-90 תפגע בביטחון שלו. "למאמן יש את הזכות לעשות כל שינוי שהוא מוצא לנכון, אבל אני לא חושב שזה יעזור למצב הפסיכולוגי של אנטואן. כשדברים לא הולכים לשחקן, המאמן צריך להיות שם בשבילו ולתמוך בו. ברור שלאנטואן יש חלק במה שקורה, אבל האווירה בברצלונה לא עוזרת לו להצליח. היה עדיף אם היה עובר לברצלונה שנה קודם לכן, כי יש לי תחושה שברגע שהוא סירב להם בפעם הראשונה, משהו נשבר באמון בינו לבין שאר השחקנים של הקבוצה. לפי ההתנהלות שלו אפשר לנחש שהוא עצוב ומרגיש בדאון".

גם נשיא אתלטיקו מדריד אנריקה סרסו רואה את הקשיים של גריזמן בברצלונה ומרגיש ש"הלב שלי נחמץ". יחד עם זאת, הוא משוכנע שהמצב ישתנה. "אני יכול לדמיין שהוא לא נהנה בברצלונה, אבל לכולנו יש עליות וירידות לפעמים. יש לו מספיק כוחות כדי להתאושש ולהפוך לסיפור הצלחה, כי הוא שחקן אדיר, נפלא".

על פי "לה פריזיאן" הצרפתי, אחותו של גריזמן שמשמשת גם כסוכנת שלו תגיע לברצלונה בימים הקרובים כדי לדון על הסיטואציה של השחקן, שמבחינתו ממשיך להביע רצון עז להישאר במועדון למרות שהוא ממעט לשחק.

השחקן וסביבתו וגם המועדון ממשיכים להכחיש שגריזמן עשוי להיות חלק מעסקה שתביא לברצלונה את לאוטרו מרטינס או ניימאר, אבל ביום רביעי דווח בתקשורת הקטלאנים שסטיין הבהיר לגריזמן שהוא יקבל פחות דקות בתקופה הקרובה. מה שפגע בגריזמן היתה העובדה שהוא נכנס לכל כך מעט דקות מול אתלטיקו מדריד, סיטואציה ממנה היה מעדיף להימנע. כזכור, לאחר ה-2:2 מול אתלטיקו גם אביו של החלוץ, אלאן, ביקר את ההחלטה כשכתב בחשבון האינסטגרם שלו: "כדי לבוא לידי ביטוי אתה חייב את המפתחות לרכב, ואילו אנטואן הוא בסך הכול עוד נוסע". אחיו של גריזמן, תאו, צייץ בתגובה לדקות של אחיו: "אני רוצה לבכות, ברצינות. שתי דקות...".

עוד בוואלה!

"בסך הכול עוד נוסע": אביו של אנטואן גריזמן נגד קיקה סטיין

לכתבה המלאה

הציוצים שנמחקו של אחיו של גריזמן לאחר המשחק

אבל הסטטוס של גריזמן לא מסעיר רק את משפחתו של גריזמן בצרפת, אלא את הכדורגל הצרפתי בכלל. אמש התייחס לכך שחקן העבר כריסטוף דוגארי, כיום פרשן רשת RMC, שאמר דברים קשים וחריפים. "גריזמן צריך ללכת למסי ולפתור את הבעיות ביניהם. ממה גריזמן מפחד? מילד חצי אוטיסט בגובה 1.50 מטר? במקום לשחק עם כזה חוסר ביטחון, הוא צריך לתת לו סטירה לפנים אם יש לו בעיה".

לטענת דוגארי, האשם העיקרי בירידה במעמדו של גריזמן הוא קיקה סטיין. "המאמן הזה חביב ונחמד, אבל הוא לא בנוי לרמות האלה. אין לו מושג איזה חילופים לעשות, הוא לא מבין איך הקבוצה הזו אמורה לשחק, הוא בשוק טוטאלי. אני בטוח שאין לו שום דבר אישי נגד גריזמן, אבל הוא לא בנוי לתפקיד ואנטואן הוא הקורבן הראשי".

אחרי שהדברים הפוגעניים של דוגארי גררו תגובות זועמות, RMC הורידו את הדברים מהפודקאסט, ודוגארי התנצל: "אני רוצה להביע את התנצלותי הכנה על ההערות שלי על ליאונל מסי. לא רציתי לייצר סטיגמה על אוטיסטים, לא זו הייתה כוונתי, מתנצל בפני מי שפגעתי בו".

שחקן ברצלונה, אנטואן גריזמן. רויטרס
האמון בינו לבין שחקני ברצלונה נסדק? גריזמן/רויטרס

"ברצלונה בזבזה שנים קריטיות בקריירה של ליאו מסי"

עוד בברצלונה: המועמד לנשיאות המועדון ויקטור פונט ממשיך במתקפה על ההנהלה הנוכחית, וטוען ש"היא בזבזה שנים קריטיות בקריירה של ליאו מסי".

לטענתו, "מסי ממציא את עצמו בכל פעם מחדש, גדל, מתבגר ומשתפר מדי שנה, אבל הקבוצה לא נמצאת באותה מגמה. עדיין יש שנים טובות לפניו, וצריך להגיד 'כן' לעתיד אחר. פפ גווארדיולה אמר פעם שהאתגר הגדול של ברצלונה הוא להבטיח שהסביבה של ליאו מסי תהיה טובה מספיק כדי שהוא ינצח, ואני מאמין שההנהלה הנוכחית כושלת בתפקיד הזה. מסי רוצה לנצח, זה הכל. הוא לא שולט במועדון, רק לפעמים מביע את דעתו. אם הוא יבקש ממני לפטר מאמן? כנראה שבתסריט כזה אפנה לצ'אבי, כי הוא יהיה המאמן שלי".

במקביל, בארגנטינה ממשיכים לעסוק באפשרות שמסי יגיע לעונת פרישה בניואלס אולד בויס. סגן נשיא הקבוצה אמר אמש לתקשורת הארגטינאית ש"הגעה של מסי לניואלס זה לא דבר בלתי אפשרי. הכל תלוי בו ובמשפחה שלו, אבל אנחנו בתור ראשי הקבוצה מחויבים לתת לו את כל מה שצריך כדי להחליט שכן".

ליאונל מסי עם חולצה של ניואלס אולד בויס. מתוך טוויטר, צילום מסך
ניואלס תרוויח מההפקר של ברצלונה? מסי/צילום מסך, מתוך טוויטר

פיאניץ' בכה בזרועות אביו אחרי החתימה: "בטוח שהוא יצליח"

מיראלם פיאניץ' מתכונן לקראת המעבר לברצלונה ונראה נרגש ביותר. אמש אירח הקשר הבוסני עשרות בני משפחה וחברים בביתו וציין את החתימה בקבוצה. בסרטונים מהסיבה, נראה פיאניץ' הנרגש בוכה בזרועות אביו מרוב התרגשות, אחרי שאביו הקדיש לו נאום אמוציונלי.

כך או כך, על אף סימני השאלה בנוגע לגילו המתקדם של פיאניץ' בן ה-30, מקורביו משוכנעים שהוא עדיין בשיאו. פאולו רוניוני, מאמן הכושר של פיאניץ' ברומא, אמר ש"מצפות לו עוד המון שנים טובות בבארסה. מי שעבד איתו מקרוב יודע שהוא סופרסטאר עם מוסר עבודה של אלוף. הוא שומר על עצמו על ומחוץ למגרש, ובגלל זה הוא מיעט להיפצע לאורך הקריירה".

(עדכון ראשון: 6:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully