וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך בליגת העל: צמד משחקים שיכריעו את האליפות?

25.6.2020 / 19:02

במנהלת הגישו לקבוצות הצעה לפיה הפלייאוף העליון ישונה מהעונה הבאה וייגמר בשני משחקי ראש בראש בין הקבוצות הצמודות בטבלה אחרי סיבוב אחד של משחקים. כך העונה תקוצר ל-33 משחקים עבור שש הראשונות

צילום: האתר הרשמי של מכבי תל אביב

לקראת שינוי שיטת המשחקים בליגת העל בעונה הבאה. קבוצות הליגה קיבלו הערב (חמישי) מייל ממנהלת הליגות לקראת ישיבת הדירקטוריון של כל הקבוצות אשר מתכוננת ליום שני הקרוב. במייל מופיעה הצעה חדשה שהקבוצות מתבקשות לעיין בה כדי לאשר אותה בישיבת הדירקטוריון. על פי ההצעה, ליגת העל תשוחק בעונה הבאה במשך 33 מחזורים גם בפלייאוף העליון ולא רק בתחתון.

ז'איר אמאדור שחקן מכבי תל אביב עם אנריק סבוריט. דני מרון
בעונה הבאה הם יצטרכו להתמודד ראש בראש כדי להכריע את האליפות? שחקני מכבי תל אביב/דני מרון

הפלייאוף התחתון יישאר כפי שהוא עם שבעה משחקים בלבד, אבל הבשורה החדשה היא שבפלייאוף העליון ישחקו סיבוב אחד של חמישה משחקים כפי שקורה כעת ושני משחקים נוספים לפי דירוג בשיטת בית וחוץ כמו מיני פלייאוף בין שתי יריבות. על פי השיטה הזו, מקום ראשון ישחק מול מקום שני, שלישי מול רביעי וחמישי מול שישי כאשר כל אחת מארחת והשיטה הזו יוצרת אפשרות תאורטית לקרב בלתי רגיל בין שתי קבוצות על האליפות. יש לציין כי הניקוד לא מתאפס בתום חמשת משחקי הפלייאוף וכדי שיהיה טעם לדו קרב על האליפות או אפילו על מקום שלישי, צריך שיהיה פער של שש נקודות ומטה. העונה, למשל, זה לא היה משנה דבר במאבק האליפות בין מכבי תל אביב למכבי חיפה.

מה שעומד מאחורי הרעיון הזה, אותו יבקשו הקבוצות לאשר, זה הצורך להקטין את מספר המשחקים כיוון שכעת עם 36 מחזורים, גביע הטוטו, גביע המדינה והמפעלים האירופים יש יותר מדי משחקים לקבוצות הפלייאוף העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully