וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודד קטש תובע את איגוד הכדורסל: "מחויב לעמוד על זכויותיו עבור כלל מאמני האיגוד"

25.6.2020 / 12:13

מאמן הנבחרת תובע 287 אלף שקלים על הוצאתו לחל"ת בימי הקורונה. האיגוד: "הוא זכה לתנאים הטובים ביותר של מאמן לאומי מאז ומעולם"

צילום: יותם רונן עריכה: ניר חן

מאמן נבחרת ישראל בכדורסל, עודד קטש, הגיש שלשום (שלישי) תביעה נגד איגוד הכדורסל בסך של 287 אלף שקלים על הוצאתו לחל"ת החל מאמצע חודש מרץ ועד לסוף חודש מאי. התביעה הוגשה על ידי עו"ד דפנה שמואלביץ' ועו"ד זהר גבע.

על פי התביעה במהלך חודש מרץ החליטו באיגוד הכדורסל להוציא את קטש, כמו שאר המאמנים בנבחרות ישראל, לחופשה ללא תשלום, אלא שקטש לא ידע על ההוצאה שכן ההודעה נשלחה אליו לכתובת דואר אלקטרוני לא פעילה. רק כשמשכורת חודש מרץ לא נכנסה במלואה, גילה כי הוצא לחל"ת. במקביל צוין כי הוצא גם מהפועל ירושלים לחופשה ללא תשלום, אך שם הדברים נעשו בהסכמה ולאחר שיחה מולו, בניגוד להתנהלות מול איגוד הכדורסל.

כשביקש קטש לשוחח על הנושא עם מנכ"ל איגוד הכדורסל יעקב בן שושן, נדחה, ולבסוף בן שושן שוחח עם עו"ד יוסי גאייר, שייצג את קטש בחתימה על החוזה כמאמן נבחרת ישראל, והבהיר כי אין בכוונתו לשוחח עם קטש על הנושא.

מאמן נבחרת ישראל עודד קטש. קובי אליהו
תובע. קטש/קובי אליהו

החלק השני של התביעה טוען כי אין הצדקה להוצאתו של קטש לחל"ת, שכן נבחרת ישראל לא נמצאת בפעילות עד לחודש נובמבר, כמו בתקופה המקבילה בשנת 2019, אז קיבל את שכרו שעומד על 360 אלף שקלים בשנה, במלואו. בתביעה מוצגים תפקידי מאמן הנבחרת כפי שמוגדר בחוזה העסקתו, וכי אין דבר שתקופת הקורונה יכלה למנוע.

החלק השלישי כולל את העובדה כי באיגוד הכדורסל לא הפרישו לקטש את ההפרשות לקרן הפנסיה ולקרן ההשתלמות, מה שגרם לפגיעה בתנאים הפנסיונים שלו.

בכתב התביעה מציין קטש כי ניסה להגיע להבנות מול איגוד הכדורסל לאחר מכן, אך באיגוד סרבו להשלים את ההפרשות הפנסיוניות השונות. "הפגיעה במאמן הבכיר ביותר היא פגיעה במעמד המאמן באשר הוא", נכתב בתביעה, "התובע מחויב לעמוד על זכויותיו לא רק עבור עצמו, אלא עבוד כלל מאמני האיגוד, אשר זכו ליחס דומה וכוחני מצד האיגוד וטרם שבו לעבודה מהחל"ת הפגום, משום שהם חוששים למקום עבודתם ומשום שידם אינה משגת קבלת יעוץ משפטי".

התביעה כוללת 100 אלף שקלים על שכרו, הפרשי פנסיה על סך 14,833 שקלים, הפרשי קרן השתלמות על סך 2,946 שקלים, פיצויי הלנת שכר מלאים, פיצוי בגין אי עריכת שימוע והשעיה חד צדדית בסך 120 אלף שקלים ופיצוי לא ממוני בגין עוגמת נפש על סך 50 אלף שקלים.

עוד בוואלה!

ההערכה: קטש לא ימשיך בנבחרת. בית הלחמי וגודס מועמדים להחליפו

לכתבה המלאה
seperator

תגובת איגוד הכדורסל: "איגוד הכדורסל הוציא לחל"ת, כפי שעשה המשק הישראלי כולו בזמן משבר הקורונה, 530 עובדים בהם שופטים, מאמנים ועובדים באקדמיה של האיגוד וכך גם את עודד קטש, שאין הבדל בינו לבין עובדים האחרים שצוינו פה וההליך נעשה באופן חוקי. צר לנו שעודד קטש, שקיבל מהאיגוד את המינוי היקרותי ביותר בכדורסל הישראלי ולתנאים הטובים ביותר של מאמן לאומי מאז ומעולם, בחר ללכת להליך משפטי ולתת לו פומבי וזאת בזמן שהתקיימו פגישות בין הצדדים במטרה להגיע להבנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully