וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמדים לנבחרת ישראל בקרב על תפקיד המאמן: חסון מתלבט, אוחנה יסייע

25.6.2020 / 7:31

יו"ר ההתאחדות הבהיר שאין לו פייבוריט מבין חמשת המועמדים, הקרב פתוח, חסון יקים גוף מצומצם שבראשו יעמוד. גרנט המועמד הבכיר, לברקוביץ' יש תמיכה בהתאחדות, אבוקסיס וקלינגר הוכיחו את עצמם, רוני לוי בעדיפות משנית

צילום וידאו: יניב טוכמן

יושב ראש ההתאחדות לכדורגל אורן חסון הבהיר אמש (רביעי) בשיחות שניהל עם גורמים שונים, כי אין לו מועמד נעול לתפקיד מאמן נבחרת ישראל אחרי שאנדי הרצוג הודיע על עזיבתו. חסון טען בפני מקורביו, כי לשמחתו יש שפע מועמדים טובים והוא יבחר את זה שנראה לו כמתאים ביותר, אחרי תהליך שיכלול דיון בתוך צוות האיתור אותו הוא אמור להקים בשבוע הבא. כפי שפורסם כאן אמש, חסון מתכוון להעביר בישיבת הנהלת ההתאחדות לכדורגל הקרובה החלטה לפיה יוקם גוף מצומצם שבראשו הוא יעמוד שתפקידו יהיה להחליט מבין המועמדים מי האיש שימונה למאמן הנבחרת. לוואלה! ספורט נודע כי אלי אוחנה אמור להיות חלק מצוות האיתור.

אורן חסון במשרדי ההתאחדות לכדורגל. אתר ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
משימה עם אחריות. חסון/אתר רשמי, אתר ההתאחדות לכדורגל

חמישה מועמדים יש בשלב הזה לתפקיד. הבכיר מביניהם הוא אברם גרנט שכבר אימן את הנבחרת הלאומית של ישראל בעבר. בניגוד לטענות כי גרנט "חופר" כדי לקבל את התפקיד, המאמן הוותיק לא מתכוון להתאבד על התפקיד ולא חושב לייצר לעצמו לובי כדי לקבל את התפקיד. היתרונות של גרנט מצויים בניסיון המקצועי (כולל בנבחרת) והרזומה המוכח שלו, הקשרים הבינלאומיים שלו והיכולת האנושיות/חברתיות שלו. החסרונות נעוצים בעובדה שכבר שנים הוא לא חלק מהכדורגל הישראלי ובחלקים גדולים מהשנה לא נמצא כאן.

עוד בוואלה!

נבחרת ישראל: אנדי הרצוג עזב, צוות איתור מצומצם יקבע את מחליפו

לכתבה המלאה
אברהם גרנט מאמן נבחרת גאנה. GettyImages
ניסיון, רזומה. גרנט/GettyImages

בניגוד לגרנט המחזיק ברזומה עשיר מאוד באימון, המועמד הבא אחריו לתפקיד, אייל ברקוביץ', לא אימן יום אחד בחייו. יחד עם זה מדובר במועמד שהוא בבחינת "יציאה מהקופסה" וחשיבה אחרת. ברקוביץ' מאוד רוצה לאמן את הנבחרת ומדבר על כך יותר מעשור. הוא מוכן לעזוב את העבודה שיש לו כדי לקבל את המשרה ויש לו תומכים בתוך ההתאחדות, בעיקר בשל הרוח הרעננה שהוא יביא והעניין הרב שהוא ייצר סביב הנבחרת.

איל ברקוביץ' הבעלים של הפועל ראשון לציון. ברני ארדוב
רוח רעננה. ברקוביץ'/ברני ארדוב

המועמד השלישי הוא יוסי אבוקסיס. היתרון הגדול שלו זו ההצלחה שלו כמאמן בקבוצות קטנות. בדומה לישראל שלא נחשבת למעצמת כדורגל, אבוקסיס אימן בהצלחה בליגת העל קבוצות שרחוקות מהקבוצות הגדולות בתקציבים ובכל זאת הצליח להביא הישגים בזכות משמעת טקטית, חיבור מצוין לשחקנים והמטען האישי שהוא יודע להביא כמי שבעצמו היה משחקני נבחרת ישראל הטובים ביותר.

מאמן מכבי חיפה, רוני לוי, עם מאמן בני סכנין, יוסי אבוקסיס. יוסי ציפקיס
מאמנים בכירים עם עבר מוכח. לוי ואבוקסיס/יוסי ציפקיס

מי שנמצא ברשימה ובכלל לא ברף התחתון הוא ניר קלינגר. מאמן הפועל תל אביב הצליח מאוד העונה והוכיח שאחרי לא מעט שנים של התנדנדות, יש לו עדיין מה למכור. קלינגר גם מחזיק ברזומה אדיר כשחקן בנבחרת ישראל. היתרון שלו הוא בקשר החם שהוא יודע ליצור עם השחקנים שלו ובעובדה שכשחקן ידע להוציא מעצמו מאה אחוז בכל משחק.

מאמן הפועל תל אביב ניר קלינגר. לילך וייס רוזנברג
סמל בנבחרת. קלינגר/לילך וייס רוזנברג
אלי אוחנה יו"ר בית"ר ירושלים עם שר התחבורה ישראל כץ. יוסי ציפקיס
יסייע. אוחנה/יוסי ציפקיס

המועמד החמישי הוא רוני לוי שכרגע נראה שנמצא בעדיפות משנית, אבל בהחלט ראוי אחרי קריירה מאוד עשירה כמאמן עם לא מעט תארים וגיחות לעבודה בליגות בחו"ל.

הקרב כאמור עדיין פתוח. מה שאורן חסון יצטרך להחליט זה האופן שבו ינוהל הקשר עם המועמדים ובעיקר האם הוא יזמן אותם לריאיונות ומצגות כפי שהיה לפני הבחירה באלישע לוי. "להזמין את אברם גרנט לריאיון עבודה, זה לא כל כך מכבד", אמרו אמש גורמים בהתאחדות לכדורגל. "ולכן צריך עוד לראות באיזה אופן יעבוד הצוות שאורן חסון רוצה להקים ולעמוד בראשו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully