וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פשוט נתתי לזה לקרות. התביישתי": נפתחה מחדש חקירת אונס ספורטאית בת 15 בצרפת

השחיינית ז'ולי בורסייה הותקפה כמה פעמים ב-2011 על ידי אחד מחברי הקבוצה המובילה סארקל, וגם ניסתה להתאבד בעקבות המקרה. עדויות חדשות הובילו לפתיחת התיק, שנתיים לאחר שנסגר

עשרות בכיכר רבין במחאת תמיכה בנערות המעורבות בפרשת הכדורגלנים/צילום: עמותת כולן, עריכה: שאול אדם

בווידאו: מחאת התמיכה בנערות המעורבות בפרשת הכדורגלנים

פרשת קטינות גם בספורט הצרפתי. על פי פרסום היום (שני) בעיתון "ל'אקיפ", נפתחה מחדש חקירה בנוגע לתלונה של שחיינית צעירה כי נאנסה בידי שחיין אחר מהמועדון אליו השתייכה בסארקל, הנמצאת צפונית לפריז.

ז'ולי בורסייה הגישה את התלונה הראשונה לפני כשנתיים, וכעת התיק נפתח מחדש לאחר תלונות מצד שתי ספורטאיות נוספות. בורסייה, שהייתה בת 15 בעת האירוע וכיום כבר בת 25, טענה כי נאנסה על ידי אחד מחברי הקבוצה (שמו לא פורסם) בחדרי ההלבשה המשותפים שנמצאים בסמוך לבריכה.

"בין החודשים ינואר ליולי 2011, הוא הגיע לתא שלי בחדר ההלבשה של סארקל", העידה בורסייה ב-2018. "הוא חסם את הדלת, ניגש אליי בכוח ומנע ממני לזוז. הוא נישק אותי ולא ידעתי מה לעשות. הוא התחיל להחדיר את אצבעותיו כשהצמיד אותי לקיר. הוא נשך את שפתיי ולא יכולתי להשמיע קול. לפעמים הייתי כל כך עייפה מהאימונים שפשוט חיכיתי ונתתי לאונס לקרות. התביישתי".

אשה שוחה בבריכה. ShutterStock
היו תקיפות גם בבריכה/ShutterStock

בורסייה טענה כי הותקפה פעמים נוספים בבריכה וגם בביתה, שכן אימא שלה שימשה כסגנית הנשיא של מועדון השחייה ואירחה בביתה אירועים. האם גילתה על כך רק ב-2017, כאשר ז'ולי חתכה את הוורידים בניסיון התאבדות שנכשל. היא נעזרה בטיפול פסיכיאטרי כדי להשתקם.

התיק נסגר ב-2019 לאחר עימות בין בורסייה לתוקף שלה, וגם המועדון שנחשב לאחד היוקרתיים בצרפת (מעל 1,200 שחיינים) וכן איגוד השחייה הצרפתי לא הגיבו לנושא, אבל כעת צצו עדויות חדש שעשויות לשנות את התמונה.

גי קנזאנו, נשיא מועדון AASS, אמר בתגובה: "הקמתי את המועדון הזה לפני 52 שנה. זה שהיה כאן רק מקרה אחד כזה, זה יוצא דופן ואומר הכול. אנחנו מועדון רציני ויש לנו שם ברמה בינלאומית - שם שאני רוצה להגן עליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully