וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורן סמדג'ה בריאיון: "בן 50? אני מרגיש כמו בן 20"

20.6.2020 / 12:24

מאמן נבחרת הג'ודו של ישראל בריאיון חגיגי ליום ההולדת: "לא יודע איך מרגישים בני 50". על המשחקים האולימפיים: "מי שינצח את הקורונה ינצח את האולימפיאדה". על פרשת הכדורגלנים והקטינות: "מאמין שאצלנו בנבחרת הג'ודו זה לא יכול לקרות"

רויטרס

בווידאו: הסייף היפני ריו מיאקה הפך לשליח אוכל

לקראת יום הולדתו ה-50 שחל היום (שבת), חזר מאמן נבחרת הג'ודו של ישראל, אורן סמדג'ה, לאהבה הראשונה שלו, הכדורגל, והצטרף לקבוצת שחקנים ותיקים כשהוא שוב חורש את האגף השמאלי, כמו בגיל 16 בהפועל אופקים. אבל הגוף שנמצא דווקא במצב טוב, קצת בגד בו, והוא קרע את שריר התאומים, מה שאפשר לו ב-15 הימים האחרונים לכתוב בכל יום סיפור על החיים והקריירה, אותם פרסם בקבוצת פייסבוק סגורה. "אני לא דברן גדול, אבל אני מאוד אוהב לכתוב ומצאתי את עצמי כותב 15 סיפורים על חיי לקראת יום הולדת 50".

בפייסבוק כתבת "יום הולדת 30+20 שנות ניסיון".

"אני לא מרגיש בן 50, אני לא יודע איך מרגישים בני 50. בנפש נשארתי בן 20, הגוף קצת יותר מבוגר, אבל זה שאני כל הזמן סביב ספורטאים צעירים, משאיר אותי צעיר ממש כמוהם".

איך חגגת?

"האמת, כבר מיום חמישי התחילו הברכות, ובגלל שזה 50, אז זה הופך את זה ליותר מיוחד. אבל באמת שאין חגיגה מיוחדת כי אנחנו עדיין זוכרים שאנחנו בתקופת הקורונה. אני מניח שאם זו הייתה תקופה רגילה, היינו טסים לחו"ל בחלון היחיד שהייתי מוצא לפני הטיסה ליפן לאולימפיאדה".

שגיא מוקי עם אורן סמדג'ה. קובי אליהו
סמדג׳ה עם מוקי והמדליה/קובי אליהו

הכל השתבש לכם.

"הכי קל להגיד דחו בשנה את האולימפיאדה והכל יהיה בסדר, אבל זו עבודה ואתגר גדול עמו נתמודד, כי קיבלנו חבטה גדולה. הקורונה הכניסה בנו פרופורציות וצריך להתמודד ולדאוג לכך שהספורטאים ימשיכו להיות ממוקדים ולא יתפזרו".

יש חשש שספורטאים שלכם ילכו לאיבוד ויאבדו עניין בג'ודו?

"אני משוכנע שלא, ואני רואה את הרצינות בה הם מתאמנים. אבל ללא ספק יש כאן עבודה מנטלית, המון התעסקות עם המוח שלהם בגלל הסיטואציה, אבל צריך לזכור שהקורונה פגעה בכולם בכל העולם וכל הספורטאים, בכל הענפים, בכל מקום, נמצאים באותה הבעיה. מי שיידע לנצח את הקורונה, ינצח את האולימפיאדה".

מתי תתחילו בתחרויות בינלאומיות?

"מדברים על להתחיל בגרנד פרי בקרואטיה בחודש ספטמבר, ובהמשך לקחת חלק בתחרויות באוזבקיסטן וביפן שיסיימו את שנת 2020. אני מאוד מקווה שהתחרויות יתקיימו ואנחנו נהיה שם עם כל הכוח במטרה לחזור להישגים שעשינו בחודשים שלפני הקורונה, עם אליפות העולם של מוקי וההתקדמות הגדולה של פלצ'יק, אורי וטוהר. בשבוע הבא נצא לגיבוש בצפון ולאט לאט נחזיר את כולם לשגרה".

פתיחת משפטו של רה"מ, בנימין נתניהו | שרת התחבורה, ח"כ מירי רגב 24 במאי 2020. ראובן קסטרו
״מאוד קל להתחבר אלינו״. רגב/ראובן קסטרו

איבדתם את השרה מירי רגב, שהייתה התומכת הגדולה בענף.

"הייתה לנו כבר היכרות אצלנו באולם, על המזרנים עם השר החדש והתרגשתי לראות שהוא מכיר היטב את מה שאנחנו עושים. אני חושב שמאוד קל להתחבר אלינו, מעבר להצלחה של הענף. מה שמייחד את הג'ודו לטעמי זו עוצמת הספורטאים לצד הרגישות והביישנות שלהם. אני חושב שמה שקרב אלינו את השרה רגב זה מצד אחד ספורטאים עם הרבה כוח שנראים כמו אלים, אבל מצד שני בחורים רגישים, צנועים ושקטים, וזה המפתח לכל הקשר".

אי אפשר שלא לסיים עם התייחסותך לפרשת הכדורגלנים והקטינות. אנחנו עדיין בשלב החקירה אבל יש כאן דפוס התנהגות לא תקין וכמאמן, דעתך מעניינת.

"אני יכול לומר לך שלא הייתי צריך את המקרה הזה ולא משנה תוצאותיו כדי לדבר, לכוון ולהדריך את הבחורים שלנו באשר לסכנות והימנעות מפיתויים בדרך. העידן הטכנולוגי הנוכחי מאפשר בקלות ליצור קשר, ולא משנה מי מתחיל עם מי, ואני לא מדבר רק על קשרים רומנטיים, אני מדבר על נהיגה בשכרות ועל ערכים אחרים שחשוב לשמור אותם. אני מקווה ומאמין שפרשה כזו לא יכולה לקרות בנבחרת ישראל בג'ודו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully