וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ר.ב. לייפציג תקרא תיגר על באיירן מינכן? הצחקתם את טימו ורנר

19.6.2020 / 14:30

הקבוצה השנואה קיבלה בגרמניה כמה נקודות של חסד כי חשבו שתאיים על האלופה הקבועה, אבל מכירת ורנר רק מראה שהיא רחוקה מלהיות מה שחשבו

מתוך האינסטגרם של טימו ורנר

העלייה של ר.ב. לייפציג ככוח בגרמניה הביא - לצד שנאה עצומה לקבוצה שנשלטת על ידי תאגיד - לתקווה בקרב אוהבי הכדורגל הגרמני לקבוצה שתוכל לקרוא תיגר על באיירן מינכן. המכירה של טימו ורנר לצ'לסי מצביעה על כך שכנראה לא מדובר במועדון שיהיה מסוגל לעשות את זה, אלא בעוד מועדון שימכור את שחקניו המצטיינים לכל המרבה במחיר - במיוחד לאנגליה. ורנר הוא כבר השחקן המשמעותי השלישי שנפרד מלייפציג בשנים האחרונות אחרי שנאבי קייטה נמכר לליברפול ודייגו דמה לנאפולי.

בכך עושה רושם שלייפציג מצטרפת למועדונים אחרים בגרמניה שקונים שחקנים צעירים בסכומים צנועים יחסית, מגדלים ומפתחים אותם לשחקנים ברמה העולמית הכי גבוהה ואז מוכרים אותם. בורוסיה דורטמונד, למשל, מכרה בעונות האחרונות את עוסמאן דמבלה לברצלונה ב-125 מיליון יורו (ועוד בונוסים), את כריסטיאן פוליסיץ' גם לצ'לסי ב-64 מיליון, את פייר אמריק אובמיאנג ב-63.75 מיליון וגם נאלצה להיפרד מאילקאי גונדואן, מאטס הומלס, מריו גצה בשיאו, נורי שאהין, רוברט לבנדובסקי כמובן והרשימה עוד ארוכה. בקיץ הקרוב ייפרדו הצהובים-שחורים גם מג'יידון סאנצ'ו כנראה.

גם באייר לברקוזן נאלצה למכור במהלך השנים שחקנים מצליחים שלה כמו יונג מין סון לטוטנהאם, ברנד לנו לארסנל, הקאן צ'לחנוילו למילאן, אנדרה שורלה לצ'לסי, דימיטר ברבאטוב בשעתו לטוטנהאם, ארתורו וידאל ליובנטוס, אמרה ג'אן לליברפול והרשימה עוד נמשכת. גם שאלקה מכרה במהלך השנים תוצרים איכותיים מאוד של מחלקת הנוער שלה והפכה בשתי העונות האחרונות למועדון ענק עם קבוצה קטנה. לירוי סאנה נמכר למנצ'סטר סיטי, יוליאן דראקסלר ותילו קהרר גם הלכו, מנואל נוייר עזב, מסוט אוזיל נמכר, לאון גורצקה, ג'ואל מאטיפ וסיאד קולשינאץ עזבו בהעברות חופשיות.

טימו ורנר שחקן ר.ב. לייפציג. רויטרס
למה לייפציג לא נלחמה כדי לנסות להשאיר אותו? ורנר/רויטרס

באתר "דויטשה ולה" נכתב בנוגע למכירת ורנר: "אם הייתה איזושהי נחמה בהצלחה של לייפציג היא נגעה לאפשרות שהשוורים יוכלו להפעיל לחץ על באיירן. אחרי הכול זה מועדון שהוציא 100 מיליון יורו בשלוש שנים בין 2016-2013 כדי להתקדם מהליגה השלישית לבונדסליגה ומרוויח משיטה של קבוצות בת רבות ברחבי העולם ומערכת סקאוטינג הכי טובה בעולם".

בדו"ח כספי שלייפציג חשפה לאחרונה התברר שהיא מחזיקה בחובות של 224 מיליון יורו בסך הכול, אבל תעביר אותם לחשבונה של קבוצת "רד בול" וכך ייסגר העניין. "זה לא משהו חריג או יוצא דופן", הסביר אז מנכ"ל המועדון אוליבר מינצלאף בריאיון, "זה כדי לוודא שהמועדון יוכל לתפקד כראוי בתקופת המשבר הזה". אמנם מדובר בכסף שהמועדון כביכול ייאלץ להחזיר, אבל בתנאים נוחים מאוד ביחס להלוואות וחובות אחרים. פרופסור כריסטוף באואר, כלכלן ספורט מאוניברסיטת קלן, אמר למגזין 11Freunde ש"מדובר בעוד מהלך חכם של רד בול, שמנצלת כל מקום בו היא יכולה לתמרן".

דני אולמו שחקן ר.ב. לייפציג. רויטרס
גם הוא יילך בדרכו של ורנר בקרוב? אולמו/רויטרס

הנקודה היא שבשל מצבה הכלכלי הייחודי בבונדסליגה, יש יאמרו הרמאות שלה, לייפציג לא אמורה להיות לחוצה למכור שחקנים. אבל בכל זאת היא מוכרת. השם החם הבא שאמור להימכר הוא דאיו אופמקאנו הבלם, בו מעוניינות קבוצות רבות מהפרמיירליג. גם כריסטופר אנקונקו ודני אולמו כנראה לא יישארו בלייפציג עוד הרבה זמן. על פי הדיווחים, לייפציג תשקיע את הכסף שקיבלה ממכירת ורנר ברכישת פטריק שיק ואנחליניו שמשחקים אצלה כמושאלים מרומא ומנצ'סטר סיטי בהתאמה. אבל אף אחד מהם לא יפצה על עזיבתו של שחקן בקליבר של ורנר.

למרות כל האמור בכתבה הזו, הקבוצות הגרמניות כן מצליחות להתמודד בצורה מוצלחת יחסית באירופה והעונה לייפציג חגגה מול טוטנהאם עם 0:4 בסיכום המפגשים בשמינית הגמר. באיירן מינכן הביסה 0:3 את צ'לסי בסטמפורד ברידג' ועוד אמורה לשחק מולה את הגומלין באליאנץ ארנה. אבל לאורך זמן יהיה קשה למועדונים הגרמנים להתמודד עם הכסף הגדול של הקבוצות האנגליות, שרוכשות כל מה שזז מהבונדסליגה.

לייפציג פרגנה מאוד לוורנר עם עזיבתו ואפילו אפשרה לו להקליט סרטון לאוהדי צ'לסי מתוך האצטדיון שלה - צעד חריג ואפילו די מוזר. עם זאת, עזיבתו של החלוץ הגרמני הטוב ביותר כרגע והכניעה הלכה למעשה לבאיירן מינכן היא לא סיבה למסיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully