וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדי קרויף בריאיון: "אל תוותרו על רוטנשטיינר. קיצוץ של 25% זה הוגן"

18.6.2020 / 14:30

מתריע מפרידה מהמנהל הטכני של הנבחרות ("זה הפסד גדול אם הוא יילך, אין לו חברים בישראל שצריך לשמור עליהם"), לא פוסל כניסה לנעליו ("אין לדעת מה יילד יום"), מאמין שזהבי יכול להצליח באירופה ("לא צריך לשחק טוב כדי להבקיע"). ואף מילה על פרשת הכדורגלנים והקטינות

צילום: רויטרס

על דבר אחד ביקש ג'ורדי קרויף לא לדבר אתמול מברצלונה, הפרשה שמסעירה את מכבי תל אביב. הוא יודע הכל גם ממרחק של אלפי קילומטרים. מעודכן כמעט בכל פרט שקורה בכדורגל הישראלי. "אתה חייב לעזור לי ולא להקשות עלי בשאלות על הנושא שמעסיק אתכם כרגע", אמר מאמן נבחרת אקוודור כשהתחלנו לדבר. "אני לא רוצה להתבטא".

היה סביר שקרויף לא ירצה להתייחס לנושא הכל כך רגיש, גם אם שמות השחקנים שהוא מכיר היטב עדיין אסורים לפרסום. אבל הטלפון אליו אתמול היה בעיקר כדי לשמוע מה דעתו על הפרידה הקרובה מוילי רוטנשטיינר. בתור מנהל מקצועי שהצליח כאן במכבי תל אביב, מה דעתו על זה שרוטנשטיינר קרוב לסיים את דרכו. קרויף היה סוג של חונך עבור האוסטרי בימיו הראשונים בישראל. זה היה סוג של חילוף משמרות לפני שנתיים, אפילו שרוטנשטיינר הגיע לתפקיד אחר לגמרי. לקרויף היה חשוב אז לתת לו הרבה טיפים והם ישבו לא רק על הצדדים המקצועיים של הכדורגל הישראלי. אחרי שש שנים בישראל לקרויף היה מטען גדול של ידע והוא חלק אותו עם רוטנשטיינר. "עצוב לי לראות שוילי בדרך החוצה", פתח קרויף. "אני שומע את הדברים ומעודכן וזה חבל".

ג'ורדי קרויף מאמן מכבי תל אביב לשעבר. יוסי ציפקיס
"לא הוגן לדרוש שאחרי שנתיים נבחרת ישראל תעפיל למונדיאל". ג'ורדי קרויף/יוסי ציפקיס

אתה חושב שזו טעות להיפרד מרוטנשטיינר?

"תראה, אני לא נמצא בקשר עם וילי ולא יודע מה הוא עושה בעבודה שלו מדי יום. אבל אני כן נמצא בקשר עם שחקנים ישראלים ויודע שהם מאוד מעריכים את העבודה שלו. הם מאוד מרוצים מהמקצועיות שהוא הכניס. אתה יודע מה הצרה הכי גדולה? כשפוליטיקאים קובעים בספורט וכשאנשים בלי הכשרה מקצועית, רוצים לקבוע בכדורגל. אם אני איש עסקים מצליח, זה לא אומר שאני יכול לרוץ או לשחק כדורגל. אנשי מקצוע בכדורגל צריכים לקבוע בכדורגל".

אתה הצלחת כבר בעונה הראשונה שלך במכבי תל אביב. כאן אין הצלחות כאלה גדולות אחרי שנתיים של רוטנשטיינר בתפקידו.

"אל תשווה קבוצת כדורגל לנבחרות. אלה שני דברים שונים לחלוטין. זה לא הוגן לדרוש שאחרי שנתיים נבחרת ישראל תעפיל למונדיאל. אתה לא יכול לשנות את הליקויים בתוך תקופה כל כך קצרה. מנהל טכני כמו וילי רוטנשטיינר זו עבודה לכמה שנים. זה לוקח זמן. לוילי יש מוניטין טוב באירופה ואני מופתע מההחלטה להיפרד ממנו. אני משוכנע שיש מאמנים ישראלים טובים ויש גם אנשי מקצוע טובים בישראל שיכולים לעשות את התפקיד של וילי אבל לוילי אין חברים בישראל והוא לא צריך לשמור על אנשים. הוא בא לעשות את העבודה שלו כמו שהוא רואה אותה ואני חושב שזה יהיה הפסד גדול לכדורגל הישראלי אם הוא יילך".

עוד בוואלה!

"פיטורי רוטנשטיינר? מארג של קומבינות שיוביל לקריסת התהליכים לקידום הכדורגל"

לכתבה המלאה
המנהל הטכני של נבחרות ישראל וילי רוטנשטיינר. לילך וייס, עיבוד תמונה
"למה לקבוע מעכשיו שהוא צריך לקצץ כל כך הרבה?". וילי רוטנשטיינר/עיבוד תמונה, לילך וייס

גם אורן חסון יושב ראש ההתאחדות לכדורגל רוצה את וילי רוטנשטיינר, אבל הוא מבקש ממנו קיצוץ של 40% עד 50% ומבטיח בונוסים עתידיים על עמידה ביעדים מקצועיים. וחוץ מזה מבקשים מוילי לעסוק פחות בנבחרת הבוגרת. זה לא הגיוני?

"אני לא מקבל את זה. התפקיד של מנהל טכני של הנבחרות כולל אחריות על הנבחרת הבוגרת. איך אתה רוצה להרחיק את וילי מהנבחרת הבוגרת? זה הרי מגוחך. הוא אחראי על כל הכדורגל. אם אתה רוצה מנהל אקדמיה, קח מנהל אקדמיה. הוא מנהל טכני של כל הנבחרות. הוא לא אחראי רק על הנוער והנערים. אני משוכנע שוילי יידע לעשות את החישוב מה נכון לו לעשות בכל יום והיכן להיות ברגע הנכון".

ולגבי הקיצוץ?

"אני לא חושב שזה הוגן לבקש מוילי לקצץ 50 אחוז מכל העונה. העונה תשוחק. שום משחק לא בוטל. המשחקים רק נדחו".

הוא מוכן לקיצוץ של 15 עד 20 אחוז.

"אני חושב שזה הוגן. במקרה שלי הקופה אמריקה בוטל וכרגע אין כדורגל. אבל במקרה של ישראל וילי כבר קיצץ בחודשים הקודמים 50% ואני חושב ש-25% זה קיצוץ הוגן. לא הרבה אנשים יסכימו לקיצוץ כזה כי המשחקים ישוחקו רק בתאריך אחר. אולי באוקטובר הדברים ישתנו? למה לקבוע מעכשיו שהוא צריך לקצץ כל כך הרבה? התחושה שלי היא שהציגו לו קיצוץ נרחב כדי לשלוח אותו החוצה".

אבל גם במועדונים כאן מדברים על קיצוץ של 50%.

"אבל זה בעיקר בגלל שבעלי הקבוצות עוזבים. הפועל באר שבע מבקשת 50% ומכבי נתניה 50% בגלל שיש שם בעיות של בעלי הקבוצות שהחליטו לעזוב".

שחקן נבחרת ישראל, ערן זהבי. יוסי ציפקיס
"הוא יכול להבקיע בכל קבוצה בעולם". ערן זהבי/יוסי ציפקיס

בישראל אנחנו נוהגים לומר לא אלמן ישראל ושלכל אחד יש מחליף. אתה חושב שיעשו כאן טעות קשה אם ישחררו אותו?

"הייתי נשאר עוד כמה שנים עם מנהל טכני זר. אפילו אם צריך לצוות לו מאמן ישראלי. אם רוצים, תעשו מיקס בין מאמן ישראלי למנהל טכני זר שרואה את הדברים בעיניים אחרות. לוילי יש קשרים בינלאומיים שאין לישראלי. בעוד שנתיים מעכשיו יהיו מספיק ישראלים ראויים לתפקיד של וילי, אבל זה עוד מוקדם. תנו לועוד זמן. אל תצפו לתוצאות אחרי תקופה כה קצרה. תנו לוילי לעבוד".

מה האפשרות שתעשה את העבודה של וילי בעתיד?

"אני ממש לא יכול לענות על זה. באתי הרי לשנתיים בישראל ונשארתי לשש שנים, כך שאצלי באמת אי אפשר לדעת מה יילד יום".

אני חייב לשאול אותך על ערן זהבי שמסיים חוזה בגוואנגז'ו בעוד חצי שנה. אם היית עכשיו מנהל מקצועי של מועדון אירופאי, היית מביא אותו לשם?

"ערן יהיה בקרוב בן 33 ולגיל שלו אין שום משמעות. הוא מהשחקנים שאתה צריך לעצור באימונים ולא לדחוף. הוא עובד כמו משוגע במגרש, כך שעבורי אין בכלל ספק שערן זהבי יכול לעבור מסין לאירופה ולהצליח. ערן לא צריך לשחק טוב כדי להבקיע שערים. הוא רק צריך כדורים. יש לו בעיטה מיוחדת. הוא יכול להבקיע בכל קבוצה בעולם".

לאן הוא יעבור?

"אי אפשר לדעת כי עכשיו עם הקורונה אי אפשר לדעת מה יהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully