וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באנגליה משבחים את מרכוס רשפורד: "הוא נכס למדינה שלנו"

חלוץ מנצ'סטר יונייטד שינה סדרי עולם בבריטניה: "רשפורד דיבר וניצח בשמם של האנשים שמהם בדרך כלל הממשלה מתעלמת"

אתר רשמי

חלוץ מנצ'סטר יונייטד, מרכוס רשפורד, זוכה לשבחים אדירים ביממה האחרונה מאז שלקח חלק מכריע בשינוי המדיניות של ממשלת בריטניה וההחלטה להעניק ואוצ'רים למזון לילדים מתחת לקו העוני במהלך חופשת הקיץ. רשפורד אגב, אמר אתמול (שלישי): "אני לא רוצה שזה יהיה סוף הסיפור, יש עוד צעדים שיש לנקוט. אנשים נאבקים לאורך כל השנה ואנחנו צריכים ללמוד עוד על המצב ועל הדרך לסייע להם".

רשפורד שיגר שלשום מכתב פתוח לפרלמנט הבריטי וביקש לסייע לילדים רעבים בבתי הספר על ידי אספקת מזון בחינם במהלך הקיץ. אתמול הממשלה הבריטית שבהתחלה התנגדה, החליטה לעשות פניית פארסה בעקבות המכתב ותספק ואוצ'רים לארוחות לילדים מתחת לקו העוני.

התכנית החדשה תאפשר לילדים ממשפחות עניות לקבל אוכל גם מחוץ לפעילות הבית ספרית - כלומר בחודשים יולי ואוגוסט, דבר שלא קרה לפני משבר הקורונה. אותם ילדים ממשפחות נזקקות יקבלו סיוע במזון במהלך ששת השבועות של החופש הגדול וכל זה הגיע לאחר המכתב האמוציונלי של רשפורד, שתיאר במכתבו בין היתר את הילדות הקשה שלו והזכיר את העובדה שמשפחתו נאלצה להתקיים על ארוחות חינם בבית הספר ועזרה מצד שכנים ומאמנים.

מרכוס רשפורד שחקן נבחרת אנגליה. רויטרס
גיבור לאומי. רשפורד/רויטרס

כדורגלנים בהווה ובעבר, אנשי תקשורת, פוליטיקאים ועוד, החמיאו לרשפורד בלי סוף אתמול. ב"גרדיאן" כתבו: "מדובר בבחור צעיר ממנצ'סטר שגדל באחד האזורים הכי עניים בעיר ועכשיו נעמד על רגליו לטובת מאות אלפי ילדים כמוהו. הוא עשה זאת באותנטיות ותשוקה. זה היה ניצול מעורר כבוד את המעמד אליו הוא הגיע בזכות הכישרון שלו. רשפורד דיבר וניצח בשמם של האנשים שמהם בדרך כלל הממשלה מתעלמת".

מאמן מנצ'סטר סיטי, פפ גווארדיולה, התייחס לקמפיין של רשפורד וגם לתמיכה של ראחים סטרלינג במאבק נגד הגזענות ואמר: "הם עושים שימוש במעמד שלהם כדי ליצור חברה טובה יותר. הם לא צריכים עוד כסף - למזלם יש להם מספיק - אז הם מתרכזים בלהפוך את העולם לטוב יותר, עבור המשפחות שלהם, הילדים שלהם, הדורות הבאים. אני מאוד מעריך מעשים כאלה כי הם מתבצעים לטובת כולנו".

ב-BBC ראיינו אנשים שמתגוררים באזור בו רשפורד גדל. אחד מהם סיפר: "אני יודע שמרכוס עדיין מגיע מדי פעם לבית הספר בו למד ומחלק מתנות לילדים. הוא נקט עמדה לטובת אלו שהיו צריכים אותו, הוא מודל לחיקוי". קייט ג'נר, האשה ששוכרת מהוריו של רשפורד את הדירה בו השחקן גדל, סיפרה: "מה שמרכוס עשה פשוט מדהים. הוא נכס למדינה שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully