וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הדין: קנסות להפועל, בית"ר וחדרה, מימר הורחק ממשחק אחד

10.6.2020 / 19:00

מכבי תל אביב הועמדו לדין וטענה לאכיפה בררנית. הדיין דרש תשובות מהתובע. הפועל תל אביב, בית"ר ירושלים והפועל חדרה נקנסו. מאמן חדרה נענש בעקבות איחור בעליה למגרש

באדיבות התאחדות

בווידאו: גיא חדידה בתום עלייתה של מכבי פתח תקוה לגמר הגביע

בית הדין התכנס הערב (רביעי) במטרה לדון בתקריות שונות סביב התקהלויות והתפרעויות אוהדים במהלך ובתום משחקיהן של מכבי תל אביב, מכבי חיפה הפועל תל אביב ובית"ר ירושלים. גם מאמן הפועל חדרה שרון מימר הועמד לדין בגין איחור בעלייה למגרש במהלך משחק הליגה האחרון של הפועל חדרה.

מכבי תל אביב הועמדה לדין בגין שני סעיפים: הראשון בעקבות פריצת 30 מאוהדי הקבוצה לתוך יציעי בלומפילד במהלך משחק העונה בין הצהובים לבין מכבי חיפה, והשני בגין חגיגות שחקני הקבוצה עם האוהדים בתום המשחק, במה שנראה כעידוד של התקהלות אסורה ועבירה על הנחיות המנהלת ומשרד הבריאות.

באת כוחם של מכבי תל אביב, עו"ד יעל מרגלית, טענה לגבי הסעיף הראשון כי האחריות היא על ראשה של המשטרה ושל כוחות האבטחה. "צריך להבין היכן עובר הגבול בין אחריות המשטרה לאחריות הקבוצה. לפרוץ למקום מבחוץ ולשבור מנעול הוא לא משהו שבאחריותינו", אמרה מרגלית. "איננו יכולים לצפות את הדבר ומהרגע שהמאבטחים נכנסו הכל טופל תוך שניות. לא ברור לי מה יכולנו לעשות מעבר לזה". מרגלית טענה גם לאכיפה בררנית כנגד הצהובים. "ראינו התפרצות בהמון משחקים, כולל במשחק של הפועל תל אביב אך התובע בחר להעמיד לדין את מכבי ולא קבוצות אחרות".

אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
אכיפה בררנית? שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם האוהדים בתום המשחק נגד מכבי חיפה/ברני ארדוב

בכל הקשור לאישום השני, טענה מרגלית כי לא צויינה העבירה בגינה עומד המועדון לדין, כמו גם שהקבוצה נענשה בעבור אותו סעיף. "הסעיף בתקנון אינו כולל ואינו מזכיר הנחיות של מנהלת הליגה... המנהלת קנסה אותנו ב-20 אלף שקל, ואין דנים פעמיים בשל מעשה אחד, הורשענו ונענשנו על ידי המנהלת". בנוסף, טענה מרגלית כי המרחק בין השחקנים לבין האוהדים היה גדול ולמעשה השחקנים יצאו לחגוג עם הקהל כדי למנוע פריצה של האוהדים לאיצטדיון.

הדיין נועם ליובין קיבל את טענותיה של עו"ד מרגלית ודרש מהתובע להשיב על שלוש שאלות:
איזו עבירה של תקנוני ההתאחדות עברו הצהובים, הואיל ומדובר בהוראות מנהלת הליגה? האם יש בהעמדתה לדין של מכבי תל אביב משום "סיכון כפול" לאחר שהקבוצה כבר נקנסה בסך 20 אלף שקלים? בנוסף דרש הדיין מהתביעה שתשיב על טענת האכיפה הבררנית שהעלו הצהובים.

בית"ר ירושלים נקנסה בסך 3,000 שקל בנוסף לקנס של 15 אלף שקל על תנאי על כל הרשאה נוספת בנושא עד תום העונה, זאת לאור פריצת אוהדיה לאיצטדיון טדי במהלך משחק קבוצתם נגד מכבי תל אביב. הדיין ציין שמדובר במצב חדש איתו לא התמודדו הקבוצות בעבר, ועל כן מטיל על הקבוצה קנס נמוך לטענתו.

אוהד בית"ר ירושלים מפונה מהיציע בטדי במהלך המשחק נגד מכבי תל אביב. דני מרון
בית"ר נקנסה ב-3,000 שקל בגלל פריצת האוהדים. אוהד מפונה מטדי/דני מרון

בתוך כך הפועל תל אביב נקנסה בסך 5,000 שקל בנוסף לקנס של 15 אלף שקל על תנאי עד תום העונה, זאת בשל העובדה שהאדומים איפשרו לאנשים שאינם חיוניים לשבת ביציעי האיצטדיון במהלך משחק הליגה נגד בית"ר ירושלים. גם המועדון האדום טען לאכיפה בררנית, אך הדיין דחה טענות אלה על הסף, מכיוון שמדובר בדיון הראשון מסוג זה שעולה בפני בית הדיון.

בנוסף, הועמד לדין מאמן הפועל חדרה שרון מימר בגין איחור בעליה למגרש. זאת הפעם השלישית שמאמן חדרה מועמד לדין בגין מקרה כזה. מימר הודעה בהאשמות ונגזר עליו עונש הרחקה ממשחק ליגה אחד בפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully