וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלול יח"צני, לא יותר: 43 שנה לאישה שנבחרה בדראפט ה-NBA

לוסי האריס, אחת מכוכבות המכללות הגדולות אי פעם, היתה המומה כשנבחרה במקום ה-137 של דראפט 1977 - בין היתר משום שהיתה בהיריון. וזו לא היתה ההזיה היחידה בדראפט ההוא

צילום מסך

בווידאו: שחקן פורטלנד טריילבלייזרס דמיאן לילארד מוחה נגד הריגתו של ג'ורג' פלויד

דראפט 1977 ב-NBA, שנערך ממש היום (רביעי) לפני 43 שנה, אמנם לא ייזכר כאחד הטובים בכל הזמנים, אבל כן כאחד המיוחדים שבהם. לא בגלל הכוכבים שנבחרו בו (שני שחקני היכל התהילה בסך הכל - ברנארד קינג וג'ק סיקמה) או בגלל הבחירה הראשונה (קנט בנסון, ממוצע קריירה של 9 נקודות למשחק), כי אם בזכות הבחירה ה-137 - לוסי האריס, האישה הראשונה שנלקחה בדראפט של ליגת הכדורסל הטובה בעולם.

תחילה, חשבה האריס שמדובר בבדיחה. "קבוצת גברים בחרה בי בדראפט?" תהתה, ואכן - היה מדובר בניו אורלינס ג'אז, שהחליטה להמר עליה בסיבוב השביעי, בעידן בו היו פחות קבוצות בליגה, ועל כן הדראפט נמשך לאורך שמונה סיבובים. "הייתי המומה", סיפרה.

על פניו, אם לאישה כלשהי באותה תקופה הגיע להיבחר בדראפט ה-NBA, ועוד לפני 33 גברים, זו בהחלט היתה האריס (1.91 מ', 84 ק"ג): במכללת דלטה סטייט רשמה את אחת מקריירות המכללות המרשימות בכל הזמנים, עם שלוש אליפויות, מאזן של שישה הפסדים בלבד לצד 109 ניצחונות, ממוצעים של 25.9 נקודות (63 אחוז מהשדה) ו-14.5 ריבאונדים לערב ושלל שיאים. ב-1976 זכתה לקלוע את הנקודות הראשונות אי פעם בטורניר כדורסל הנשים האולימפי, כשסייעה לנבחרת ארצות הברית לזכות במדליית כסף.

טכנית, האריס היתה האישה השנייה שנבחרה בדראפט ולא הראשונה, שכן ב-1969 נלקחה דניס לונג על ידי סן פרנסיסקו ווריירס בסיבוב ה-13, אולם קומישנר הליגה דאז וולטר קנדי ביטל את הבחירה כשהבין שלווריירס אין כל כוונה לשלב את לונג בקבוצה.

בדיעבד, כך התברר, גם הבחירה בהאריס היה תעלול יח"צני ותו לא. "קיבלתי את כל יחסי הציבור שרצינו", אמר הג'נרל מנג'ר של הג'אז לואיס שאפל מספר שנים לאחר הדראפט. כוכבת המכללות בכלל היתה בהיריון באותה תקופה, ולא התכוונה להתייצב במחנה האימונים של קבוצת הגברים - גם אם היתה מוזמנת אליו. "היא היתה טובה יותר מכל שחקן בקבוצה, חוץ מפיט מארביץ'", אמר בהלצה מאמן הג'אז פרנק ליידן, ובהתייחסו להריונה הוסיף: "קיבלנו שני שחקנים במחיר של אחד".

"תמיד חשבתי שזה נעשה רק בשביל יחסי הציבור", אמרה לפני כשנתיים. "ידעתי שאני לא יכולה להתחרות עם הגברים, אבל עדיין שמחתי לקבל את הכבוד הזה". לאחר שהמשיכה את הקריירה ב-WBL - הליגה שקדמה ל-WNBA - שבה האריס למיסיסיפי ובילתה את מרבית שנותיה כמאמנת כדורסל. ב-1992 זכתה לכבוד נוסף, כשהפכה לאישה השחורה הראשונה שנכנסת להיכל התהילה של הכדורסל.

אגב, בסיבוב השביעי נבחר לצד האריס ברוס ג'נר, כיום קייטלין ג'נר, ובאותה תקופה ספורטאי אולימפי מצטיין שגם כן לא זכה להגיע לליגת הכדורסל הטובה בעולם. גם המניעים לבחירה בג'נר היו קשורים יותר ביחסי ציבור, ופחות בכדורסל.

  • עוד באותו נושא:
  • NBA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully