וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באמצע החוזה: הפועל חולון תובעת מגיא פניני כ-420 אלף שקלים

7.6.2020 / 17:49

הסגולים פנו למוסד לבוררות של איגוד הכדורסל, ודורשים שהשחקן (החתום גם לעונה הבאה) ישלם להם את דמי הנכות שקיבל בעקבות פציעתו. מסתמן: ג'ו אלכסנדר לא יוכל לשחק בהמשך העונה

אתר רשמי

בווידאו: ריאל מדריד חוזרת להתאמן

בעוד כשבועיים יערוך גיא פניני הופעת בכורה מחודשת במדי הפועל חולון, עם חזרתה של ליגת העל לפעילות, אך בד בבד מתקיים הליך משפטי חסר תקדים בין הצדדים. החולונים הגישו לפני כשבועיים תביעה נגד פניני על סך כ-420 אלף שקלים במוסד לבוררות של איגוד הכדורסל.

מקור התביעה נעוץ בסעיף עליו חתם הפורוורד בחוזהו, ולפיו דורשת הקבוצה שיתקזז איתה וישלם לה את דמי הנכות שקיבל מביטוח לאומי בעקבות פציעתו בשנה שעברה. כזכור, פניני סבל מתלישה של שריר הירך האחורי והושבת לחצי שנה.

בספורט הישראלי קיים נוהג שנמשך כבר שנים: כשספורטאי סובל מפציעה ממושכת, ומקבל קצבת נכות זמנית מביטוח לאומי, ברוב המקרים הוא מעביר אותה חזרה לידי המועדון, שממשיך לממן את חוזהו.

גיא פניני שחקן הפועל חולון. האתר הרשמי של פיב"א, אתר רשמי
ממשיך להתאמן כרגיל וסירב להגיב. גיא פניני/אתר רשמי, האתר הרשמי של פיב"א

התקדים במקרה של פניני, מעבר לעובדה שמדובר בשחקן שאמור להמשיך ולשחק במדי הקבוצה וחתום על חוזה גם לעונה הבאה, הוא שכאן הדרישה היא שישלם את דמי הנכות שנקבעו לו באופן קבוע ויעמדו לו כל חייו, מעבר לתקופת הפציעה וההחלמה.

מחולון נמסר בתגובה: "המועדון הגיש תביעה למוסד לבוררות נגד שחקן הקבוצה גיא פניני. בתביעה נדרש השחקן על פי החוזה להחזיר את הכספים אותם קיבל מהמועדון בעבור הזמן שהיה פצוע, כשבמקביל ביטוח לאומי העביר לו את הכספים בגין אותה פציעה ממנה סבל בשנה שעברה. מועד הבוררות נקבע לחודש אוגוסט לאחר סיומה של הליגה. יצוין כי השחקן ממשיך להתאמן כרגיל". פניני עצמו סירב להגיב לידיעה.

שחקן הפועל חולון ג'ו אלכסנדר. ברני ארדוב
פסימיות לגבי כשירותו להמשך הליגה. ג'ו אלכסנדר/ברני ארדוב

בתוך כך עלולה חולון לספוג מכה לא פשוטה, ונראה כי תיאלץ להסתדר בהמשך העונה ללא ג'ו אלכסנדר. הפורוורד המתאזרח, שמראש סירב להתחייב שיופיע בכל המשחקים, והיה אמור להיכלל בסגל רק בפתיחת העונה המחודשת, צפוי להיגרע ממנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully