וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיורא שפיגל על הבכורה במונדיאל: "במחצית ישבנו עם בלוני חמצן"

כוכב העבר של נבחרת ישראל התראיין ב-103FM לציון יובל למקסיקו 70': "היינו קצת בהלם מול אורוגוואי והם לא נתנו לנו לנשום. נגד שבדיה ואיטליה כבר היינו משוחררים"

צילום: קובי אליהו, עריכה: רן צימט, קריינות: דני בורשבסקי

הכדורגל הישראלי מציין היום (שלישי) יובל להופעת הבכורה של נבחרת ישראל בגביע העולמי. ב-2 ביוני 1970, שיחקה הנבחרת בכחול-לבן מול אלופת העולם לשעבר אורוגוואי במונדיאל במקסיקו, ואחד מכוכבי הסגל ההוא של עמנואל שפר, קשר העבר גיורא שפיגל, תיאר בתוכנית הספורט של 103FM את הרגעים בהם הוא וחבריו עשו היסטוריה.

גיורא שפיגל שחקן מכבי תל אביב עם מוטל'ה שפיגלר. ברני ארדוב
"הייתה לנו טכניקה טובה והיינו שחקנים מאוד מנוסים". גיורא שפיגל עם מוטל'ה שפיגלר וצבי רוזן/ברני ארדוב

"היה לנו אז מחנה אימונים בדנבר, קולורדו, כדי להיות מוכנים למשחקים בגובה במקסיקו", סיפר שפיגל. "היה קשה לנשום, ישבנו במחצית עם בלוני חמצן. יחסית היינו מוכנים, הייתה לנו קבוצה טובה והיינו בכושר גופני טוב. פעם גם לא הייתה בעיה לקחת את הנבחרת לחודש או חודשיים כדי להתכונן. אם זה היה הגביע העולמי היחיד שהשתתפנו בו, זה היה חשוב כנראה".

שפיגל המשיך: "לא ידענו כלום על אורוגוואי, זה היה הקושי האמיתי של שפר. ראינו את השחקנים שלה במנהרה, וחוץ מאחד לא הכרנו אותם. לא ראינו אף אחת מהקבוצות משחקות קודם, אז זה תמיד קצת הפתעה. אז לא היה סקאוטינג. ידענו שזה המצב וזה היה בסדר גמור. גם אותנו לא הכירו. נגד אורוגוואי שיחקנו מאוד חלש. בהתחלה זה היה גדול עלינו. היינו קצת בהלם והם לא נתנו לנו לנשום. אנחנו חשבנו שהגענו לגביע העולמי ובאנו ללמד את כל הנבחרת לשחק כדורגל. אני זוכר שכל הזמן נכנסו בי ואמרתי 'למה? מה יש לכם להיכנס בי?' הפסדנו בצדק".

עוד בוואלה!

"היינו נבחרת, אבל שיחקנו כקבוצה". 50 שנה לבכורה של ישראל במונדיאל

לכתבה המלאה

על השיפור לאחר מכן, כולל השער ההיסטורי של מוטל'ה שפיגלר ב-1:1 נגד שבדיה והתיקו המאופס המחמיא מול איטליה, אמר שחקן ומאמן העבר: "אחרי המשחק הראשון הבנו שיש לנו יכולות, אבל לא הצגנו אותן. היינו מאוד משוחררים בשני המשחקים הבאים, גם נגד שבדיה וגם נגד איטליה, ברמה כזאת שאמרנו בוא נראה מה שאנחנו יודעים. הייתה לנו טכניקה טובה והיינו שחקנים מאוד מנוסים כי כולנו כבר שיחקנו בליגה הראשונה. היינו מסוגלים להניע את הכדור בצורה טובה ולהאט את הקצב. השחרור הזה שהוא נתן לנו בשני המשחקים האחרים, עשה שינוי. ראינו שאנחנו יכולים גם לנצח, הייתה לנו הזדמנות לעשות את זה מול איטליה. הם שמחו על התיקו מולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully