וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היינו נבחרת, אבל שיחקנו כקבוצה". 50 שנה לבכורה של ישראל במונדיאל

"הלבבות שלנו רעדו, כמעט העפנו את איטליה". כוכבי 70' נזכרו בחוויות באתר של פיפ"א והבהירו: "זו הנבחרת הטובה בהיסטוריה"

צילום: קובי אליהו, עריכה: רן צימט, קריינות: דני בורשבסקי

לפני 50 שנה בדיוק, ב-2.6.1970, עלתה נבחרת ישראל להופעת הבכורה שלה בגביע העולמי. הקפטן מרדכי שפיגלר הוביל 11 שחקנים לכר הדשא באצטדיון קוואוטמוק בפואבלה שבמקסיקו, ו-20,654 צופים ראו את החבורה מהמזרח התיכון נכנעת 2:0 לאורוגוואי החזקה בהופעה הראשונה שלה אי פעם על הבמה הגדולה מכולן.

"הגענו למקסיקו והלבבות שלנו רעדו", אמר הקשר השמאלי שמוליק רוזנטל בכתבה שפורסמה היום (שלישי) באתר של פיפ"א, "היינו חבורה של שחקנים אנונימיים שראו את כוכבי הגביע העולמי כמו פלה, רק על המסך בשחור לבן, או באלבומי תמונות".

החבורה של המאמן עמנואל שפר שיפרה את הופעותיה בהמשך והצליחה לחלץ תוצאות תיקו משבדיה ומאיטליה הגדולה שהגיעה עד הגמר. זה הספיק בשביל המקום האחרון בבית ב', אבל החבורה הכחולה-לבנה עזבה את מקסיקו מלאה בגאווה. "היינו נבחרת, אבל שיחקנו כקבוצה", אמר מרדכי שפיגלר שכבש את השער ב-1:1 נגד שבדיה, "השארנו את האגו בצד והתעסקנו רק בעבודה קשה".

שחקן נבחרת איטליה, לואיג'י ריבה, נגד ישראל. מונדיאל 1970. AP
"האיטלקים התלוננו שלשחק נגד ההגנה שלנו היה סיוט". ג'יג'י ריבה מול ישראל/AP

מאז ישראל יצאה לעשרות שנים במדבר ולא חזרה לגביע העולמי. "עברו 50 שנה ואנחנו עדיין נרגשים כשאנחנו נזכרים. הגביע העולמי הזה היה מדהים בכל צורה", אמר השוער איציק ויסוקר, "מעבר להתעניינות של כל העולם במונדיאל, בישראל הנבחרת הפכה למרכז העניינים".

יצחק שום נזכר באותה כתבה באתר הרשמי של פיפ"א: "במשחק השלישי, נגד איטליה, המתח היה עצום. אם היינו מנצחים, היינו מונעים מהיריבה שלנו העפלה לשלב הבא וזו הייתה סנסציה עולמית. הנבחרת שלנו הייתה הנבחרת הכי טובה שהייתה לישראל אי פעם".

צביקה רוזן סיכם: "נשארנו במקסיקו עד סוף הטורניר. באחד מהימים הסתובבנו במקסיקו סיטי ופגשנו כמה מהשחקנים של נבחרת איטליה. הם אמרו לנו שהמפגש עם ההגנה שלנו בשלב הבתים היה סיוט עבורם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully