וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי אבוקסיס: "אני יותר אופטימי היום בנוגע לעתיד הפועל באר שבע"

2.6.2020 / 12:30

מאמן הפועל באר שבע מעודד לקראת הפועל חיפה (רביעי, 20:30, ספורט 3): "אהבתי את הגישה של השחקנים בטדי". על אקולטסה: "מאוד רוצה שיישאר, אפילו אם צריך לחרוג קצת ממה שאפשר כדי להשאיר אותו, אני חושב שצריך לעשות את זה". לואי טהא סיכם לעונה נוספת

צילום: דוברות בית"ר ירושלים

יוסי אבוקסיס קיים היום (שלישי) בתום אימון הבוקר מסיבת עיתונאים לקראת המשחק מחר מול הפועל חיפה (רביעי, 20:30, ספורט 3) ובפתיחתה התייחס למשחק הראשון בטדי ממנו חזרה הפועל באר שבע רק עם תיקו, אבל יצאה מעודדת מהיכולת. "אהבתי את הגישה של השחקנים בטדי", סיפר מאמן הפועל באר שבע. "השחקנים ראו את טדי אפילו בלי קהל וזה עשה להם משהו מיוחד. גם העובדה שזו בית"ר ירושלים העלתה את הרמה שלנו".

ממש בסמוך למשחק החלטת לשחק בקו של ארבעה בהגנה ולא עם שלושה בלמים. תשקול להמשיך כך?

"בחלק ממשחקי האימון שיחקנו בקו של ארבעה ובחלק בקו של חמישה עם שלושה בלמים. שיחקנו בטדי עם שני בלמים כי אורן ביטון לא הרגיש טוב ולא יכול היה לשחק. אמרתי לשחקנים שאהבתי את האינטליגנציה שלהם במשחק. השחקנים ידעו לעשות את השינוי. בהמשך אנחנו נעבור בין מערכים לפי מה שצריך".

השם החם שלכם הוא אלטון אקולטסה ונדמה שעד אשר לא תבטיח את הישארותו לעונה הבאה, לא תהיה רגוע.

"כמאמן אני יכול לומר שאני מאוד רוצה את אלטון לעונה הבאה. כולם רוצים שהוא ישאר. אפילו אם צריך לחרוג קצת ממה שאפשר כדי להשאיר אותו, אני חושב שצריך לעשות את זה. נעשה הכל כדי להשאיר אותו".

שחקן הפועל באר שבע אלטון אקולטסה מול שחקן בית"ר ירושלים עידן ורד ומול אנטואן קונטה. דני מרון
הפועל באר שבע רוצה שיישאר גם בעונה הבאה. אקולטסה/דני מרון

הבעת חששות כבדים ערב פתיחת הפלייאוף, אבל דומה שעכשיו אתה יותר אופטימי באשר להצלחת הקבוצה.

"נכון, אני יותר אופטימי עכשיו. אפשר לעשות קבוצה טובה ולא תמיד הכסף הוא זה שקובע. אבל אנחנו עדיין צריכים להתרכז בעונה הזו קודם. כששחקנים חותמים ומקצצים מול ההנהלה זה נותן לנו הרגשה טובה. יש לנו קבוצה של שחקנים שכבר סגרה לעונה הבאה. אני עוד צריך לראות את הסגל הסופי שלנו. נצטרך להביא זרים נוספים, אבל יש חומר טוב".

אתה שותף לשיחות השכנוע עם השחקנים על הקיצוץ?

"לשכנע שחקנים זה לא תפקיד של מאמן בטח כשזה מגיע לכסף. ההנהלה צריכה לעשות את זה וכך זה מקובל. יש כאן מספיק אנשים טובים שיודעים לעשות את העבודה הזו".

האם תעשה הרבה שינויים בהרכב לקראת מחר ובהמשך גם לשבת?

"התפקיד של כולנו להביא את השחקנים למה שהצגנו בטדי ובשביל זה גם נעשה מספר ריענונים בהרכב. אם בליגה הגרמנית שחקנים נפצעים אז בטח שבליגה הישראלית צריך לשמור על השחקנים. אני לא מתכוון לעשות שישה חילופים בכל משחק, אבל ננסה לעשות רוטציות בכל זאת".

פתחת עם תומר יוספי בטדי ואתה נותן הרבה קרדיט גם לאור דדיה. זו הוראה של ההנהלה?

"לא התבקשתי לשלב שחקני בית אלא התבקשתי להביא הצלחות. אני אוהב לתת לשחקנים צעירים מקום. דדיה ויוספי עשו התקדמות ומי שיגיע לו לשחק, ישחק. ברור ששחקנים צעירים מהבית מביאים סיפוק למועדון".

לואי טהא סיכם את תנאיו בהפועל באר שבע לעונת 2020/21, לאחר שהסכים להפחית משכרו. בהודעה של המועדון נכתב שהסיכום הוא "חלק ממאמצי המועדון לשמר את הסגל הקיים ולהמשיך להתמודד בצמרת הכדורגל הישראלי".

הבלם בן ה-30 אמר: "לפני 5 שנים וחצי חתמתי בהפועל באר שבע. מהרגע הראשון האוהדים עטפו אותי באהבה שהלכה והתעצמה בכל יום שעובר. זכיתי עם המועדון הזה ב-3 אליפויות ורשמנו יחד הופעות בלתי נשכחות באירופה. אני שמח להמשיך כאן את הדרך, להצעיד את הקבוצה להישגים ומקווה לשמוח יחד אתכם, האוהדים, בטרנר בקרוב".

מנכ"ל המועדון, אסי רחמים, הוסיף: "אני מברך על הסיכום של לואי. הוא מצעיד את הקבוצה למעלה מ-5 שנים, יחד הגענו להישגים גדולים והוא שחקן משמעותי בקבוצה. זו תוספת כוח משמעותית להמשך הדרך של המועדון".

לואי טהא שחקן הפועל באר שבע. דני מרון
" מהרגע הראשון האוהדים עטפו אותי באהבה שהלכה והתעצמה בכל יום שעובר". לואי טהא/דני מרון

בשבועות האחרונים עושים מאמצים בהפועל באר שבע לסכם עם השחקנים על חוזים חדשים ומקוצצים. בין השחקנים שכבר הגיעו לסיכום נמצאים ז'וזואה, מיגל ויטור, דוד קלטינס, נאור סבג, אוהד לויטה ושיר צדק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully