וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמית שרף: "רק בקורונה, מאמן יכול לפרגן ולהציע שתחליף אותו לחודשיים"

1.6.2020 / 20:30

התנגדות המועדון לחידוש המשחקים ("אולי היא תוריד ממני לחץ"), הכוכב שיחסר לו וכמה מוזר לתת הוראות לשחקנים מבוגרים ממנו. היכרות עם המאמן החדש של הפועל חולון, שבגיל 32 יקבל הזדמנות נדירה (ובעונה הבאה ישוב לתפקיד העוזר)

גל מקל באימון בספרד/באדיבות גל מקל

בסרטון: גל מקל בתיעוד מאימון תחת שגרת הקורונה במלאגה

השלב הראשון בחזרתה של ליגת העל בכדורסל נפתח היום (שני), כשהקבוצות החלו באימונים הרשמיים שלהן לקראת חידוש המשחקים ב-20 ביוני. מי שחוותה את "עונת המלפפונים" הקצרה בצורה קיצונית היא הפועל חולון: בסגל שלה נשארו רק ארבעה מהשחקנים שהופיעו במדיה במחזור האחרון שלפני מגיפת הקורונה; ומקרב אלו ששיחקו במחזור הפתיחה נותרו שניים בלבד.

חולון, מהמתנגדות המרכזיות והקולניות ביותר לחזרת הליגה, מדורגת במקום הרביעי בטבלה, ועתידה ייגזר במחזור הנעילה של הסיבוב השני, שיפתח את המשחקים. מלבד גיוסה מחדש של מצבת הזרים, היא תיאלץ להתמודד עם שינוי שלישי העונה בעמדת המאמן: אחרי שרון דרוקר, שפוטר והוחלף בעוזרו מתן חרוש, ובעצמו פינה אחר כך את מקומו לסטפנוס דדאס, על הקווים יעמוד לראשונה עמית שרף. מאחוריו יישב העוזר החדש, גוני יזרעאלי.

עמית שרף עוזר מאמן הפועל חולון. מנהלת הליגה, אתר רשמי
"יש הרבה לחץ, הרבה ציפיות, והרבה מחשבות איך זה יהיה ואיך אתפקד וארגיש". עמית שרף/אתר רשמי, מנהלת הליגה

עונה מטורפת עוברת על שרף (32). הוא החל אותה כעוזר מאמן שני, אחר כך הפך לעוזר ראשון, חזר למשבצת העוזר השני, והוא מסיים אותה ככל הנראה כמאמן הראשי. לאור הסיבוכים בהגעתו של דדאס, שסירב לשהות שוב בבידוד, ועזיבתו של חרוש, הוחלט במועדון להעניק לעוזר את המושכות; ייתכן שהיווני עוד יחזור במהלך הקיץ לישראל, אבל בכל מקרה לא נראה שייקח חלק פעיל בניהול המשחקים. בעונה הבאה הוא ישוב לתפקידו, ושרף ייקח צעד לאחור וישמש כעוזרו.

"יש הרבה לחץ, הרבה ציפיות, והרבה מחשבות איך זה יהיה ואיך אתפקד וארגיש", מתאר שרף את תחושותיו בריאיון לוואלה! ספורט. "לא יכולתי לדמיין שדבר כזה יקרה השנה. התחושה לקבל צ'אנס ראשון כמאמן בליגת העל היא מדהימה, בטח כשזה בא במועדון כמו חולון, ועוד תוך כדי פרגון מלא מהמאמן הנוכחי. זאת סיטואציה ייחודית שיכולה להתרחש רק במציאות שיצרה הקורונה. לא בכל יום מאמן יבוא וייתן לך להחליף אותו לחודשיים. בעונה הבאה אחזור להיות העוזר שלו".

- מי בנה את הסגל של חולון לעונה המקוצרת? בכל זאת, איבדתם את כל הזרים שהיו לכם.

"אחרי שהתקבלה ההחלטה לחזור לליגה, נדרשו לנו יומיים או שלושה כדי לבדוק מי חוזר. כשהבנו שאין את היכולת הכלכלית להחזיר את הסגל שהיה, ניהלנו מרתון של שלושה ימים אינטנסיביים כדי לגייס שחקנים חדשים. דדאס, המנכ"ל רועי דבורה ואני היינו כל הזמן על הקו, ומול המחשב, איתרנו את השחקנים שמתאימים שלנו וניסינו להבין את מי נוכל להביא תחת התנאים שנוצרו: הבידוד הנוקשה, האימונים והמשחקים האינטנסיביים, וכמובן התשלום. לסטפנוס היה חלק מרכזי בבנייה, כי עוד לא ידענו אם הוא יחזור או לא".

מאמן הפועל חולון סטפנוס דדאס ועוזרו עמית שרף. FIBA, אתר רשמי
"לא יכולתי לדמיין שדבר כזה יקרה השנה". שרף על ספסל חולון, מאחורי סטפנוס דדאס/אתר רשמי, FIBA

לחולון יש אופציה לעונה הבאה על שניים מהזרים החדשים שהחתימה, דזי וושינגטון ושאבון קולמן. כשאני שואל אותו מי השחקן שהכי יחסר לו מהסגל המקורי, יש לו תשובה ברורה ומהירה. "זה נכון שמרקוס פוסטר נתן כאן עונה מטורפת, אבל בסיטואציה שנוצרה אבחר בטי.ג'יי קליין. הוא היה הבאנקר שלנו בשתי עמדות הפנים, וגם כישראלי. הבאנו שלושה גארדים אמריקניים שאנחנו מאמינים בהם, ואם הייתי יודע שיש לנו אותו יחד עם ג'ו אלכסנדר, הייתי מרגיש שאנחנו מכוסים בכל העמדות".

- מוזר לאמן כל כך הרבה שחקנים מרכזיים שמבוגרים ממך? אתה צעיר יותר מאלכסנדר, גיא פניני, יוגב אוחיון ושלומי הרוש.

"זה לא כמו להגיע למקום חדש ולפגוש שחקנים שמבוגרים ממך. זאת העונה השנייה שלו בחולון, ואני חייב להודות שהעונה הנוכחית מרגישה גם ככה כאילו עברנו בה כמה שנים... החיבור בינינו טוב, היינו בקשר לאורך כל הפגרה, והתחושה די טבעית בסך הכל".

- איזו הפועל חולון נראה תחתיך?

"יש לנו בסיס ישראלי מהטובים בליגה, ובמשחקים האחרונים לפני הקורונה המקומיים היו מאוד דומיננטיים. ארבעת האמריקנים שהבאנו אינם שחקנים צעירים, אבל הם רעבים ומחפשים הזדמנות להוכיח שהם שייכים לרמות האלה. כל אחד מהם היה יכול להיות מועמד בקיץ לקבוצות בליגת העל. זו גם הזדמנות לבחון ברמה הזו את ג'ימי הול, ויש כאן צ'אנס לרועי הובר להפגין מה הוא יודע, אחרי שהיה הישראלי הטוב ביותר בלאומית. אנחנו נראה קבוצה שתרוץ הרבה, שתשחק כדורסל מרווח ותהיה תלויה בקליעה וביכולת לייצר יתרונות מחדירות לסל".

שחקן הפועל חולון טי ג'יי קליין מול שחקן הפועל ירושלים סולימאן בראימו. ברני ארדוב
"יחד איתו, הייתי מרגיש שאנחנו מכוסים בכל העמדות". טי.ג'יי קליין/ברני ארדוב

- משחק ריצה תמיד היה חלק מה-DNA של חולון, אבל בדרך כלל היא נשענת על הקהל שייתן לה את האנרגיה הזאת. הפעם, לפחות בהתחלה, נראה שתשחקו מול יציעים ריקים.

"ההשפעה של העניין הזה היא מאוד קריטית. עם כל העונה המוזרה שעברנו, וחילופי המאמנים, מאזן הליגה שלנו בבית היה מצוין. הפסדנו רק למכבי תל אביב ולהפועל ירושלים, ועמדנו על 2:9 בהיכל הטוטו. אנחנו עדיין מקווים שנוכל איכשהו לשחק מול הקהל, לפחות בפלייאוף, למרות שלא נראה שנוכל לשחק באולם הביתי אחרי ה-13 ביולי".

- לאן תעברו בשלבי ההכרעה? דובר בתחילה על אולם זיסמן ברמת גן או על תיכון קציר בחולון.

"זה לא משהו שבידיי, אבל אני מעריך שאם נמשיך לשחק בלי קהל, אז כנראה לזיסמן. אם ירשו להכניס קהל, אולי נצטרך אולם גדול יותר. אני לא יודע אם בית מכבי בראשון לציון מכיל את מה שאנחנו צריכים לאור מספר המנויים הגבוה שיש לנו".

עמית שרף עוזר מאמן הפועל חולון. FIBA, אתר רשמי
"מבין את ההתנגדות, אבל מתרגש מהמחשבה שאנחנו חוזרים לשחק". עמית שרף/אתר רשמי, FIBA

שרף, אב לשניים מנס ציונה, אינו קרוב משפחה של צביקה שרף ("למרות שבקורס המאמנים זה הפך לבדיחה שרצה כל הזמן"). הוא החל את דרכו בעולם הכדורסל לפני עשור, ובמשך שמונה שנים עבד בעירוני נס ציונה. בחלק מהזמן כסקאוט, בעונה אחת היה מנהל הקבוצה, ובמשך שנתיים שימש עוזר המאמן, כשבמקביל אימן לאורך כל התקופה במחלקת הנוער, עד שב-2018 עבר לחולון.

- אתה מרגיש שאתם מתחילים עונה חדשה, או שזה עדיין נתפס אצלך כהמשך לעונה שלא הסתיימה?

"הסגל שונה לגמרי. אבל המשחק הראשון הוא המשחק הכי חשוב שלנו, כך שאנחנו מרגישים שזה ההמשך. אם ננצח בבאר שבע, נהיה בבית העליון ונבטיח את הביתיות בפלייאוף".

- אבל אם תפסידו, ומכבי חיפה תנצח את הפועל תל אביב, תרדו למקום החמישי ולבית התחתון. יש כאלה שיאמרו שזה עדיף לכם, כדי להיבנות לקראת הפלייאוף מול יריבות חלשות יותר ולצבור ביטחון.

"כן, שמעתי את התיאוריה הזאת, אבל אז אתה עלול להיקלע לקרבות של המיקום, ולהידרדר למקום השביעי, שכולם מבינים את המשמעות שלו".

- איך בניתם את תוכנית האימונים לחזרה המזורזת?

"אנחנו צריכים לדחוס חומר של שמונה שבועות בשלושה שבועות. בקבוצות ששמרו על הסגל, זה יותר קל כי השחקנים מכירים את השפה, וצריך פחות להתעסק בטקטיקה. לנו יש למעשה קבוצה חדשה לגמרי, ואנחנו צריכים לשלב את האימונים הגופניים עם המון מידע של כדורסל. למאמן הכושר שלנו תהיה עבודה קשה. אנחנו נעשה אימונים כפולים, בבוקר נעבוד על הצד הפיזי ובערב על הכדורסל, ונהיה קשובים יותר מתמיד לשחקנים. רק מי שירגיש שהוא במאה אחוזים יתאמן".

- העובדה שחולון התנגדה באופן מופגן לחזרת הליגה, מורידה ממך לחץ?

"אני מבין את התנגדות ההנהלה, שנבעה משיקולים לוגיסטיים וכלכליים. יכול להיות שזה יוריד מהלחץ, ואני מניח שאוכל לענות על השאלה הזאת רק אחרי המשחק בבאר שבע. אבל אני חייב להודות שכשאני יודע שהיום יש אימון, ובעוד שלושה שבועות אנחנו משחקים בליגה, אני שמח ומתרגש להיות חלק מזה, ולא לשבת בבית".

5
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully