וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי בניון חוזר לרגעי השיא בליברפול: "זו הקבוצה הכי מיוחדת בעולם"

קשר העבר התראיין לאתר הרשמי של המרסיסיידרס, הסביר למה החברים בישראל לעולם לא יבינו את אפקט אנפילד והצהיר: "התפקיד בבית"ר מושלם עבורי"

ברכות ליום הולדתו ה-40 של יוסי בניון

בווידאו: חברים מברכים את יוסי בניון ביום הולדתו ה-40

ליברפול ממתינה בקוצר רוח לשבירת בצורת האליפויות עם חידוש עונת הפרמיירליג, אבל עד אז היא בעיקר מתרפקת על זיכרונות נוסטלגיים. באתר הרשמי של המרסיסיידרס פורסמו בימים האחרונים סדרה של ריאיונות עם שחקני עבר של המועדון, והיום (ראשון) הגיע תורו של יוסי בניון, ששיחק במועדון בין 2007 ל-2010, רשם 134 הופעות וכבש 29 שערים.

בריאיון העלה בניון זיכרונות מהתקופה ההיא, בה הפך בין היתר לכדורגלן הראשון שכובש שלושער בפרמיירליג, בליגת האלופות ובגביע האנגלי. מאז הספיקו שחקנים נוספים להגיע לציון הדרך הזה, אבל בניון היה ונשאר הנציג היחיד של ליברפול ברשימה.

"היו לי רגעים נפלאים בליברפול", אמר בניון. "הופתעתי לשמוע שאני השחקן היחיד שכבש שלושער בליגת האלופות, בפרמיירליג ובגביע האנגלי. להיות השחקן היחיד של ליברפול שהגיע לזה, זה דבר מיוחד מאוד".

יוסי בניון במדי ליברפול 2007. GettyImages
הרבה זיכרונות נעימים. בניון/GettyImages

בניון נזכר ברגע שיא נוסף במדי ליברפול, כשכבש בתוספת הזמן נגד פולהאם והעלה את הקבוצה לפסגה עם יתרון של שתי נקודות על פני מנצ'סטר יונייטד, כשנותרו שלושה מחזורים בלבד לסיום העונה. לצערו הרב, העונה ההיא הסתיימה באליפות של יונייטד. "הגול ההוא היה מיוחד מאוד. חגגנו באותו יום כמו משוגעים, אבל למחרת מנצ'סטר יונייטד ניצחה עם שער בסמוך לשריקת הסיום וחזרה לפסגה".

בניון טוען ש"השערים והרגעים האלה לעולם לא יישכחו, אבל הדבר הכי מיוחד עבורי היה הפריבילגיה ללבוש את החולצה של ליברפול במשך שלוש שנים. בכל משחק בבית, ברגע שאתה יוצא מהמנהרה, זו התחושה הכי מיוחדת בעולם כולו. אני מנסה להסביר את זה לחברים כאן בישראל והם תמיד שואלים אותי מה כל כך מיוחד בליברפול ביחס לקבוצות אחרות, וקשה לי להסביר את זה במילים. אני אומר להם, 'אתם צריכים להיות שם, לצאת מהמנהרה למגרש ולהרגיש את האווירה. זו הדרך היחידה שתבינו את זה. מבחינתי, זו התחושה הכי טובה בעולם".

יוסי בניון, המנהל המקצועי של בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
"זה התפקיד המושלם עבורי". בניון/ברני ארדוב

בניון בן ה-40 אף סיפר על החיים שאחרי הפרישה מכדורגל ועל תפקידו כמנהל המקצועי של בית"ר ירושלים. "אני ממש מאושר מהמקום שאני נמצא בו. בנינו קבוצה חדשה וצעירה, והעונה הכל הולך טוב. העובדה שהתחלתי את התפקיד הזה מיד אחרי הפרישה, לא נתנה לי יותר מדי זמן לחשוב על זה שהפסקתי לשחק. היתה לי הרבה עבודה, ולא היה לי זמן למחשבות. אני חושב שזה עשה לי טוב".

בניון סיפר ש"בנינו קבוצה כמעט חדשה לגמרי. צירפנו 12 שחקנים, מאמן חדש, והיה עלינו הרבה עומס. זו המשרה המושלמת עבורי. אמנם הלחץ שונה, כי אתה לא נמצא על המגרש והדברים לא תלויים בך. עכשיו אני פחות תלוי בעצמי, אלא תלוי במאמן ובשחקנים. זה שונה, אבל אני מאושר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully