וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדי ברתומאו: "תקציבי קבוצות היורוליג יקטנו ב-30-35 אחוז"

מנכ"ל היורוליג התייחס להתלבטויות לגבי העונה ("שקלנו משחקי נוקאאוט"), המציאות החדשה והעונה הבאה: "יהיה קהל בחלק מהאולמות". וגם: יאנקופולוס במתקפה חזיתית נגד ברתומאו

מתוך האתר הרשמי של מכבי תל אביב

בווידאו: אימון מכבי תל אביב

אחרי לבטים רבים, החליט ג'ורדי ברתומאו שעונת 2019/20 ביורוליג לא תחודש. בראיון ל"אל פאיס" הספרדי סיפר שהנזק הכלכלי ממנו יסבלו הקבוצות בעונה הבאה עתיד להיות משמעותי: "תקציבי הקבוצות יקטנו בערך ב-30-35 אחוז. זו גם הזדמנות לבנות תקציבים יותר מאוזנים, קבוצות יוציאו פחות כסף וננסה לבנות מודלים כלכליים הגיוניים יותר. כולם יצטרכו להבין את המציאות החדשה. השחקנים כבר הסכימו לקיצוץ של 20 אחוז, הם הבינו את המצב ומגיע להם כל הכבוד".

ברתומאו הסביר את הרציונאל מאחורי ביטול העונה: "העדיפות הראשונה שלנו תמיד היתה בריאות השחקנים. רבים מהם בארצות הברית, חלק באסיה ובמדינות שונות באירופה היו סיטואציות שונות. ברוסיה אי אפשר היה לעשות חלק מהדברים, באיטליה אפשר היה לשחק אך ורק ספורט שלא בתוך אולם. הבנו שעלולה להיות לנו בעיית פציעות חמורה. לא יכולנו לשחק את העונה עם קבוצות לא מוכנות, או שחלק יהיו במצב טוב מאחרות. זה היה עלול להיות פיאסקו".

ברתומאו סיפר ש"רצינו לסיים את הליגה. שקלנו להחליף את הפלייאוף במשחקי נוקאאוט. הכוונה היתה לסיים עד ה-26 או ה-28 ביולי, לא רצינו להיכנס לאוגוסט. ב-NBA יש חופש לעשות מה שרוצים, אפשר לשחק באוגוסט וספטמבר ולהתחיל את העונה הבאה בדצמבר, כי אצלם אין ליגות מקומיות. לנו יש בעיות אחרות, כולל האולימפיאדה".

ג'ורדי ברתומאו מזכ"ל היורוליג עם עורך הדין שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מציאות חדשה. ברתומאו עם מזרחי/ברני ארדוב

כשנשאל מדוע אי אפשר היה לערוך פיינל פור בדצמבר, כפי שהחליטו לעשות בליגת האלופות בכדוריד, השיב: "עם שחקנים אחרים מאלה ששיחקו את העונה... אני בספק אם זה הוגן".

לשאלה האם העונה תיערך ללא קהל, אמר: "חלק ממנה יהיה ללא קהל. לדעתי, נראה אוהדים בחלק מהמדינות. הממשלות של חלק מהמדינות מאפשרות הכנסת אוהדים כבר עכשיו, כבר מיולי. הגיוני שבאוקטובר ניתן יהיה להכניס אוהדים לאולם. אבל זה לא בידיים שלנו, לראשונה אי פעם היינו צריכים להתמודד עם משהו שאין לנו שליטה עליו".

שמעון מזרחי עם דימיטריס ינאקופולוס, בעלי פנאתינייקוס. Action Images, אתר רשמי
במתקפה חזיתית נגד היורוליג. יאנקופולוס עם שמעון מזרחי/אתר רשמי, Action Images

דימיטריס ינאקופולוס הבעלים השנוי במחלוקת של פנאתינייקוס יצא בחריפות נגד ברתומאו בפוסט שכתב באינסטגרם שלו. יאנקופולוס, שנמצא בסכסוך מתמשך עם ראשי היורוליג, כתב: "איך זה אפשרי שבמפעל כזה וותיק לא יכולים להתחרות עם ליגה חדשה שאין בה שמות גדולים?". יאנקופולוס התכוון לליגת האלופות, מפעל אליו קבוצתו עשויה לעבור.

הוא המשיך לתקוף וכתב: "אנחנו נדפקים על ידי מאפיונרים. מתנהגים אלינו בחוסר כבוד בכל האספקטים. סוחטים אותנו עם החלטות דיקטטוריות. לא משלמים לנו בזמן ואפילו לא אמרו לנו מה יהיה עם התשלומים העתידיים. אנחנו מביאים ליורוליג את ההכנסות הכי גדולות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully