וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מראדונה, טוטי, קאנטונה, שמייכל: צפו במצעד ההקפצות הגדול

יוזואה קימיש גרם לנו להיזכר בכמה הקשתות מפורסמות. ראול עם הפאלש, רומאריו בבכורה וגם "מלך הווסלינות" מארגנטינה, המקבץ הבלתי נגמר של דניס ברגקאמפ והספיגות של פטר שמייכל

מתוך יוטיוב

ההקפצה של יוזואה קימיש אתמול (שלישי) נגד בורוסיה דורטמונד - שער ניצחון של באיירן מינכן במשחק העונה בגרמניה - עשתה הרבה כותרות והגרמני גם הגדיר אותה כ"גול הכי יפה בקריירה שלי". לכבוד המאורע, חזרנו אחורה בזמן, לכמה הקפצות שנחרטו בהיסטוריה. חלק נשארו בחוץ, כולל ליאונל מסי, רונאלדיניו ואפילו יוסי בניון, אבל יש כאן כמה מטעמים שאסור לפספס.

יוזואה קימיש שחקן באיירן מינכן. AP
נכנס לרשימה של שערים גדולים רבים. קימיש/AP

אריאל אורטגה

אם תשאלו בארגנטינה מיהו מלך הווסלינות (הכינוי בספרדית להקפצות), סביר להניח שרבים ישיבו: "אריאל אורטגה". והאמת? אין מישהו שהתואר הזה מגיע לו יותר מהחמור הקטן.

עוד בוואלה!

באיירן בדרך לעוד אליפות, קימיש: "זה הגול הכי יפה בקריירה שלי"

לכתבה המלאה

דניס ברגקאמפ

אם אריאל אורטגה הוא מלך ההקפצות של דרום אמריקה, התואר האירופי כנראה הולך לחלוץ ההולנדי. הנה מקבץ ביצועים שלו מהימים בארסנל, אייאקס ואפילו צ'יפ אחד בקבוצת הוותיקים של המועדון ההולנדי.

דייגו מראדונה

80 אלף אוהדים הגיעו למרקאנה של בלגרד וראו את ברצלונה מנצחת את הקבוצה הביתית 2:4 במשחק הראשון בשמינית גמר גביע אירופה למחזיקות גביע בעונת 1982/83. מראדונה כבש צמד, כולל הביצוע המושלם הזה.

אריק קאנטונה

ההקפצה של קאנטונה נגד סנדרלנד בדצמבר 1996 זכורה היטב בגלל האיכות שלה, אבל גם בזכות התגובה של הצרפתי אחרי שהכדור פגש את הרשת. ליונל פרז ספג חמישייה באותו יום, וזה היה השער היפה מכולם.

גלן הודל

ההקפצה של קשר טוטנהאם נגד ווטפורד הייתה אמנותית, אבל מה שהוגדר על ידי המגזין FourFourTwo כ"כנראה השער הכי גדול של הודל במדי התרנגולים" (והיו 88 כאלה), זכור גם בזכות הפעולה שקדמה לכיבוש. "הוא השאיר את שחקן ווטפורד, יאן לומאן, ערום", נכתב ב"גרדיאן" יום לאחר מכן.

קארל פובורסקי

שחקן הכנף הצ'כי עשה קריירה גדולה עם 118 הופעות בנבחרת, אליפות במנצ'סטר יונייטד ועשרות הופעות בבנפיקה ולאציו, אבל כשאומרים "קארל פובורסקי" הדבר הראשון שנזכרים בו הוא אותה הקפצה מעל ויטור באיה ברבע גמר יורו 1996. צ'כיה ניצחה 0:1 ונעצרה רק בגמר על ידי גרמניה.

אתר אופ"א

רומאריו

על ספתח כזה אפילו לא מעזים לחלום. זה היה המשחק הראשון של החלוץ הברזילאי במדי ברצלונה אחרי המעבר מפ.ס.וו איינדהובן - במחזור הראשון של עונת 1993/94 - והוא הסתיים עם שלושער לרשת של ריאל סוסיאדד (0:3). השער האחרון היה היפה מכולם, איזו בכורה מהסרטים.

דליאן אטקינסון

שער העונה בפרמיירליג בעונת 1992/93 היה שייך לחלוץ המנוח. הקורבן: קריסטל פאלאס והשוער ההולנדי האנס סגרס. אטקינסון סיים מבצע אישי יפהפה עם הקפצה היישר לרשת ואסטון וילה ניצחה 2:3 בסלהרסט פארק.

פרנצ'סקו טוטי

שלושה ימים אחרי הדרבי הראשון של העונה שהסתיים ב-1:1, רומא יצאה לסן סירו וחזרה משם עם 2:3 נהדר על אינטר. טוטי כבש צמד ואת הראשון מבין השניים שלו זוכרים עד היום בעיר הנצח.

ראול

בעונת 1997/98, ראול בן ה-20 כבר היה כוכב גדול בריאל מדריד. במחזור השישי הבלאנקוס יצאו לאל מולינון של ספורטינג חיחון ויצאו משם עם ה-0:2 הרביעי שלהם משישה משחקים. החלוץ הפנטסטי היה חתום על השני, ואיזה שער זה היה.

מאט לה טיסייה VS פטר שמייכל

גאון הכדורגל של סאות'המפטון היה אחראי לכמה מהשערים הכי יפים בפרמיירליג בשנות ה-90 והפעם הקשתה מעל פטר שמייכל. אנחנו זוכרים בעיקר את ההצגה של אייל ברקוביץ' מאותו 3:6 של הסיינטס על מנצ'סטר יונייטד ב-1996, אבל לה טיסייה בוודאי לא שוכח את השער הזה.

דאבור שוקר VS פטר שמייכל

פטר שמייכל מככב כאן בפעם השנייה. הפעם הבמה הייתה יורו 1996 וחלוץ סביליה באותה תקופה נעץ את המסמר האחרון ב-0:3 מהדהד של קרואטיה על דנמרק בשלב הבתים.

אתר אופ"א

פיליפ אלבר VS פטר שמייכל

המחזור ה-10 בעונת 1996/97 בפרמיירליג וניוקאסל פירקה את מנצ'סטר יונייטד לגורמים. הבלם הבלגי קבע 0:5 בדקה ה-83 עם שער שאין אוהד של המגפאייז שלא זוכר אותו.

דייויד רוקאסל VS פטר שמייכל

כמו רבים אחריו, גם "רוקי" ראה את השוער הדני מחוץ לשער ולמרות שזה לא היה צ'יפ קלאסי והכדור לא הספיק לעשות מסלול ארוך למטה, הוא מקבל קרדיט של הקפצה. מנצ'סטר יונייטד וארסנל נפרדו אז ב-1:1 במשחק בעונת 1991/92.

רובר פירס VS פטר שמייכל

השנה הייתה 2002 ושמייכל כבר היה מעבר לשיא כשלבש את מדי אסטון וילה. פירס הקפיץ פעם אחת מעל ג'ורג' בואטנג ובפעם השנייה מעל השוער הדני ופנימה. הצרפתי קבע 0:2 בווילה פארק והמשחק הסתיים ב-1:2 של התותחנים.

ג'יובאני דוס סנטוס

גמר הגולד קאפ, יותר מ-93 אלף צופים ברוז בול בפסדינה. מקסיקו כבר הוליכה 2:3 על ארה"ב ואז הגיע ג'יו דוס סנטוס. אחרי שהשכיב חצי הגנה אמריקנית, כולל השוער טים הווארד, הוא שלח את הכדור לרשת בהקפצה אמנותית.

ריינהארד ליבודה

ה-5 במאי 1966, גמר גביע אירופה למחזיקות גביע, ליברפול ודורטמונד נאבקו על התואר בגלזגו והתוצאה הייתה 1:1. ואז הגיעה הדקה ה-107. טומי לורנס יצא ונותר מחוץ לשערו וליבודה בעט בקשת ארוכה. הכדור פגע בקורה ומשם לשחקן של ליברפול ולרשת, אבל השער נזקף לזכות החלוץ הגרמני. שער ניצחון ששווה הנפה של גביע אירופי.

מילנקו אצ'ימוביץ'

זו לא הייתה הקפצה קלאסית, אלא בעיטה מחצי מגרש, אבל לאחד מהשערים הגדולים בתולדות הכדורגל הסלובני יש כאן מקום. אצ'ימוביץ' זיהה את אולכסנדר שובקובסקי מחוץ לשער ושיגר גול ניצחון שקבע 1:2 על אוקראינה בפלייאוף העלייה ליורו 2000. החבורה של סרצ'קו קטאנץ סחטה 1:1 בקייב אחרי כמה ימים והעפילה לטורניר.

ספרו לנו איזה שער הכי אהבתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully