וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבוצות הבכירות ביורוליג יכריעו בשני: חזרה לפרקט או סיום העונה

24.5.2020 / 17:40

אחרי אינספור ספקולציות ופגישות יצביעו 11 נציגי הקבוצות בעלי רישיון A על עתיד עונת 2019/20 במפעל. על פי דיווחים, מכבי תל אביב צפויה להצביע בעד חזרת העונה, מה שעשוי לגרום לה לא להופיע למשחקי הליגה

אתר רשמי

בווידאו: שון דאוסון חוזר לאימונים בבדאלונה

למעלה מחודשיים אחרי שיצאה לפגרה כפויה, תתכנס מחר (שני) צמרת היורוליג לשיחת ועידה שבה יוחלט האם להחזיר את עונת המשחקים בעוד קצת יותר מחודש, או לסיים אותה ללא הכרעה. בישיבה יטלו חלק 11 הנציגים של הקבוצות בעלות רישיון A למפעל - מכבי תל אביב, ריאל מדריד, ברצלונה, באסקוניה, אולימפיאקוס, פנאתינייקוס, מילאנו, ז'לגיריס קובנה, צסק"א מוסקבה, פנרבחצ'ה ואנדולו אפס, כמו גם המנכ"ל ג'ורדי ברתומיאו.

על פי הדיווחים בימים האחרונים ברחבי אירופה, כדי להחזיר את העונה יצטרכו לפחות שש קבוצות להצביע בעד החזרת המפעל, ולאחר מכן יקבלו שאר נציגי הקבוצות הודעה. בשעה 17:30 שעון ישראל יקיים ברתומיאו מסיבת עיתונאים בה ימסור באופן רשמי את ההחלטה.

ג'ורדי ברתומיאו מזכ"ל היורוליג עם שמעון מזרחי יושב ראש מכבי תל אביב. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
לקראת הכרעה. שמעון מזרחי עם ג'ורדי ברתומיאו/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

אחרי השיחה אמש בין ברתומיאו, נציגי הקבוצות ונציגי השחקנים, בה הודיעו השחקנים כי הם נגד החזרת העונה, מסתמן כי לפחות חמש קבוצות נגד החזרת המפעל. מכבי תל אביב, שהצביעה נגד ההסכם עם ארגון השחקנים של היורוליג בישיבה הקודמת בסוף חודש אפריל, מסומנת כקבוצה שאמורה לתמוך בהחזרת הליגה, אך ראשיה לא התבטאו באופן רשמי.

החשש של חלק מקבוצות היורוליג הוא כי כמה שחקנים שעדיין לא חזרו לשורות הקבוצות אחרי סיום העונה הכפוי בליגות המקומיות, יעדיפו שלא לשוב, וכך יווצר מצב בו הסגלים יהיו רחוקים מלהיות מלאים. באמצע השבוע שעבר דווח ביוון כי הקבוצות לא יוכלו להחתים חיזוק כדי לסיים את העונה, אך היום כבר היו מספר דיווחים כי ייתכן וההחלטה תשתנה.

אם היורוליג אכן תצביע על החזרת העונה, הקבוצות יכנסו לפרק של הכנה בן חמישה שבועות החל מסוף השבוע הקרוב ועד לתחילת יולי, כשהפורמט הסופי של העונה ייקבע מחר. דבר נוסף שייקבע מחר, אם העונה אכן תשוב, היא המיקום של המשחקים, מבין וילנה שבליטא, בלגרד, קלן בגרמניה או אתונה. התאריכים של העונה אמורים להיות בין ה-4 ל-26 ביולי, כשברתומיאו הצהיר בחודש שעבר שבכל מקרה העונה לא תגלוש לחודש אוגוסט.

אלייז'ה בריאנט שחקן מכבי תל אביב. GettyImages
אמור להצטרף בשלב מאוחר יותר. אלייז'ה בריאנט/GettyImages

עבור מכבי תל אביב ההחלטה תהיה חשובה מאוד לכל הנוגע להתנהלות שלה במסגרת המקומית. מכבי הצהירה לפני כשבועיים כי אם היורוליג תחזור, הם לא יוכלו לשחק בליגה שחוזרת לפעילות ב-20 ביוני, אך מאז כבר הגישו תוכנית לא ריאלית לשילוב בין המפעלים. אם היורוליג לא תשוחק, סביר להניח שאלופת המדינה תופיע כרגיל למשחקים, כשחלק מהשחקנים כבר שבו מארצות הברית ונמצאים בבידוד.

נכון לעכשיו שבעה שחקני סגל בכירים של הצהובים מתאמנים באופן מלא ואף עברו בדיקות קורונה: ג'ון דיברתולומאו שחוזר מפציעה, דני אבדיה, יובל זוסמן, ג'ייק כהן, אמארה סטומדאייר, אנג'לו קלויארו ואותלו האנטר. בארץ נמצאים גם סקוטי ווילבקין, סנדי כהן וטיילר דורסי, כשאלייז'ה בריאנט וקווינסי אייסי גם כן אמורים להצטרף בשלב מאוחר יותר, ונמצאים במגעים עם הקבוצה על כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully