וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוני אוואט בריאיון: "סיימתי את פרק החופשה מכדורגל. רוצה לחזור לאמן"

21.5.2020 / 15:00

הכעס על דחיקתו מעמדת המאמן ("טעיתי כשסירבתי לענות לג'קי"), הצביטה שנשארה בלב ("בן שמעון המשיך במהלכים שלי ולא שינה יותר מדי") והג'וב בעירייה ("מאמנים בליגת העל שמצליחים יותר ממני מעדיפים להיות במצב שלי")

אתר רשמי

רוני אוואט צפה אתמול בחלק מהמשחק בין מ.ס. אשדוד למכבי תל אביב (3:1). במסגרת תפקידו בעיריית אשדוד, הוא מנהל כל מתקני הכדורגל בעיר ובתוכם איצטדיון הי"א בו נערך משחק האימון. בדיוק ארבעה חודשים מאז עזב אוואט את הקבוצה עם מועקה גדולה. ג'קי בן זקן החליט להביא את רן בן שמעון מקפריסין והיה משוכנע שאוואט יקבל את ההנחתה ויזוז הצידה להיות מספר 2. אבל אוואט חשב אחרת ואחרי שפתח את העונה כמאמן הקבוצה ונאלץ לעבור טיפולים רפואיים בשל בעיה בלבו, הוא האמין שמקומו כמספר 1 בצוות המקצועי לא נתון לשיקול או לערעור.

לקח לאוואט זמן להתגבר על המכה הכואבת. הוא התנתק כמעט לחלוטין ממ.ס. אשדוד אף שבמסגרת תפקידו, הוא נתקל פה ושם באנשי הקבוצה כולל ברן בן שמעון איתו יש לו עדיין מערכת יחסים טובה מהקדנציה הקודמת של בן שמעון במועדון בטרם עזב לנבחרת קפריסין, אז שימש אוואט כעוזרו. בארבעת החודשים האחרונים היה כמובן את כל נושא הקורונה שטילטל את העולם והכניס גם באוואט עוד קצת פרופורציות, כאילו היה חסר לו אחרי השנה הקשה שעבר.

ג'קי בן זקן עם רוני אוואט מאמן מ.ס. אשדוד. לירון מולדובן
"מה אני אמור להרגיש כשמביאים מאמן אחר במקומי?". רוני אוואט/לירון מולדובן

"כל מה שהיה אז די נשכח מבחינתי", הוא מספר בריאיון לוואלה! ספורט. "אני חושב שנהגתי אז כמו שהייתי צריך לנהוג והחלטתי שאני לא מקבל את ההחלטה של ג'קי כי זה מה שהרגשתי לנכון שצריך לעשות. סך הכל הייתי מאמן הקבוצה וכשמביאים מאמן אחר במקומי, מה אני אמור להרגיש ואיך אני אמור לפעול? אני חשבתי שאני ואלי לוי יכולים לעשות את העבודה יחד בצורה טובה. ג'קי חשב אחרת והביא את רן ולי לא היתה ברירה, אלא ללכת".

אז אתה לא מצטער שהחלטת לעזוב?

"שוב, בראייה ארבעה חודשים לאחור אני חושב שפעלתי נכון ושלא יכולתי לקבל את זה שמביאים מאמן במקומי. יחד עם זה יכול להיות שהייתי צריך לנהוג אחרת".

באיזה מובן?

"בעיקר ביחסים מול ג'קי. היום אני מרגיש שהייתי צריך אז כן לשבת עם ג'קי וכן לפגוש אותו ולשמוע מה יש לו לומר לי ומה הוא מייעד לי ואיך הוא רוצה שנעבוד יחד. אני הייתי מאוד פגוע והחלטתי לא לענות לאיש בטלפון כולל לא לג'קי. מפה לשם עברו כמה ימים והכל נגמר".

רן מאוד רצה שתמשיך לצידו. הוא מעריך אותך.

"יש בינינו יחסים טובים ויחסי קרבה מהפעם הקודמת שרן עבד במ.ס. אשדוד ואני מאמין לו שהוא רצה שאשאר, אבל איך יכולתי להיות ממאמן הקבוצה לעוזר מאמן ראשון או שני אפילו?".

זה עוד יכול להשתנות?

"שמע, מבחינתי הכל פתוח לעונה הבאה. אני את פרק החופשה שלי מכדורגל סיימתי. אני רוצה לחזור לעבוד. קשה לי להאמין שזה יהיה במ.ס. אשדוד עם רן, אבל אני לא אומר לא לשום דבר".

אם אשדוד תציע לך להצטרף לעונה הבאה, אתה חוזר?

"אני מאמין שכן".

עוד בוואלה!

"לא נתנו לנו להיכנס, אז החלטתי שנשדר את אשדוד - מכבי תל אביב מהגג של בניין סמוך"

לכתבה המלאה
רן בן שמעון מאמן מ.ס. אשדוד (משמאל) עם עוזרו רוני אוואט. לירון מולדובן
"אני מאמין לו שהוא רצה שאשאר". רן בן שמעון/לירון מולדובן

אז הפנים לאמן קבוצה בליגת העל או הליגה הלאומית?

"ללא ספק. אני רעב לחזור לאמן ולעבוד. עברתי שנה לא פשוטה בלשון המעטה עם העניין הבריאותי ועם עזיבת מ.ס. אשדוד ואני מאוד רוצה לחזור לעבוד ולאמן כדורגל".

אנשים חושבים שפרשת בגלל הבעיה בלב.

"ממש לא. ברוך השם כבר חצי שנה מאז האירוע האחרון שעברתי עם בעיית הקצב והפרוצדורה הרפואית הוכיחה את עצמה ואני מרגיש טוב מאוד. יש לי הרבה מה לתת ואני מאוד רוצה לחזור לעבוד".

היום מחפשים, בטח בגלל משבר הקורונה, מאמנים זולים.

"אני לא רוצה לדבר על מאמן זול ובטח לא להשתמש במונחים כאלה, אבל אם מחפשים מאמנים במשכורות נמוכות יותר, אז אני באמת לא חושב על כסף כרגע וזה לא מה שמוליך אותי. ברוך השם יש לי עבודה מסודרת בעיריית אשדוד והכל טוב. אתה יודע מה מצחיק? יש מאמנים בליגת העל שמצליחים יותר ממני עד עכשיו, אבל הם אמרו לי שהיו מעדיפים להיות במצב שלי עם עבודה קבועה ומסודרת בעירייה. לכן אני אומר שהעניין איתי לא יהיה כספי. אני לא מתפרנס רק מכדורגל וזה יכול להיות יתרון עבור כל קבוצה".

פלייר רוני אוואט מאמן מ.ס. אשדוד. קובי אליהו
"אני לא מתפרנס רק מכדורגל וזה יכול להיות יתרון עבור כל קבוצה". רוני אוואט/קובי אליהו

עדיין צובט בלב שלא יכולת להמשיך עד סוף העונה כמאמן הקבוצה?

"בוודאי שצובט. סך הכל לא היינו במצב כזה גרוע. ואל תשכח איזה סגל צעיר יש לקבוצה. אני חושב שעשיתי כמה מהלכים באשדוד שהוכיחו את עצמם ולשמחתי רן ממשיך אותם ולא שינה יותר מדי, כך שהוא האמין בזה שהחלטתי להציב את שגיב יחזקאל כחלוץ, בזה שקידמנו את סמואל אלאבי, פיראס אבו עקל וחמודי כנעאן. סך הכל מ.ס. אשדוד זה מועדון שנותן במה וגב לשחקנים צעירים. זו היתה הדרך שלי וזו גם הדרך של רן כי בגדול זו הדרך של ג'קי בן זקן וזו המדיניות של המועדון הזה".

תוך כמה זמן אתה חוזר לאמן?

"אפשר לדעת? תראה את בני בן זקן. רק לפני שלוש שנים אימן את בית"ר ירושלים בליגת העל והיום הוא חתם כמאמן בני יהודה לנוער בליגה השנייה. הדברים מאוד נזילים בכדורגל ואני יכול למצוא את עצמי במקום אחר תוך שעה. אני מאמין בעצמי ויודע מה אני יכול לתת. מקווה לקבל את הצ'אנס ממש בקרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully