וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטול סדרות הפלייאוף, הפסקה באמצע העונה: הפתרון של מכבי תל אביב לליגה

18.5.2020 / 14:31

הצהובים הגישו למנהלת מתווה שיאפשר להם לשלב בין ליגת העל לחזרה אפשרית של היורוליג. הם מציעים להקטין את מספר המשחקים, לקיים את משחקיהם מהר כדי לצאת להפסקת יורוליג, ולעבור לנוקאאוט במשחק אחד כבר ברבע הגמר. המנהלת: "מכבי ביטלה פגישה שנועדה לדון בנושא"

חשבון הטוויטר של מכבי תל אביב בכדורסל

מכבי תל אביב הודיעה היום (שני) כי העבירה למנהלת הליגה מתווה משחקים, המהווה בעיניה פתרון לבעיית התנגשות לוחות הזמנים בין חידוש משחקי ליגת העל להמשך העונה האפשרי ביורוליג.

"המתווה מראה כי הדבר ניתן לביצוע ואנו מקווים שהמנהלת תקבל אותו. כמובן שנשמח לכל חלופה שתעלה ותאפשר למכבי להשתתף בשני המפעלים", נכתב בהודעת הצהובים, אולם בהצעתם יש לא מעט סעיפים מעוררי שאלות.

חבר בכיר בדירקטוריון מנהלת הליגה אמר: "לא נוותר למכבי על משחק אחד. אין בעיה שישחקו את כל המשחקים שלהם מבחינתנו יום אחרי יום, יטוסו ויחזרו, נוכל לדחות את סיום העונה בכמה ימים, אבל לא נוותר גם על הפלייאוף. הייתה להם אפשרות לצרף עוד ארבעה זרים יחד עם החבר'ה הצעירים שלהם ולשחק את הכל מבלי להציע תוכניות לא ריאליות מבחינתם"

יו"ר מכבי תל אביב שמעון מזרחי. דני מרון
ניתן לפתרון? שמעון מזרחי/דני מרון

* על פי המתווה של הצהובים, החלוקה לבית עליון (4-1) ולבית תחתון (12-5) תשונה לשני בתים בני שש קבוצות (6-1, 12-7). הם עצמם יקיימו את רוב משחקיהם תוך זמן קצר, החל ב-18 ביוני, ולאחר מכן יטוסו לעיר שתארח את היורוליג.

* הצהובים ציינו במסמך שחיברו כי ההפסקה היא אופציונלית והציעו שיתר הקבוצות יוכלו לרווח את משחקיהן בזמן שהם לא יהיו בארץ.

* עם שובה של הקבוצה, יתקיים טורניר נוקאאוט מזורז לקביעת האלופה בתוך שישה ימים. למעשה, הם מציעים לבטל את סדרות רבע הגמר ולהחיל את שיטת ההכרעה במשחק אחד כבר בשלב זה (ולא רק בפיינל פור).

הצעת הצהובים יוצרת כמה בעיות. המתווה הזה מקטין את מספר המשחקים בהשלמת העונה ב-14 לפחות (עשרה בסיבוב השלישי ובין ארבעה לשמונה בפלייאוף), מה שיעמיד את הליגה כולה בבעיה אל מול הסכם החסות עם הטוטו.

בנוסף, מכבי מסתמכת במתווה שהציגה על ההנחה שעם שובה מאירופה, אנשיה לא יידרשו לשהות ב-14 ימי בידוד. נכון לעכשיו, לא התקיים שום דיון בנוגע לביטול ההנחיה הזו, וכל עוד היא קיימת - ההצעה אינה אפשרית לביצוע.

עוד בוואלה!

נמשך העימות בין שחקני מכבי תל אביב למנהלת, ג'ייק כהן: "רוצים להחזיק אותנו חודשיים בכלא"

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב ג'ייק כהן מול שחקן הפועל ירושלים ג'יימס פלדין. ברני ארדוב
המנהלת הגיבה בספקנות להצעת מכבי תל אביב. ג'ייק כהן מול ג'יימס פלדין/ברני ארדוב

אל מול הצעתה של האלופה להקדים את תחילת הופעותיה בליגה ל-18 ביוני, עומדות התלונות של שחקניה נגד הזמן הקצר מדי שיתאפשר להם להתאמן ולהתכונן לפתיחת המשחקים ב-20 ביוני. מלכתחילה לא נראה שהקבוצה תוכל להתאמן בהרכב מלא ב-1 ביוני, אלא רק מאוחר יותר, מאחר ששחקניה הזרים השוהים בארה"ב עדיין לא חזרו לישראל.

בשבוע הבא תתכנס הנהלת היורוליג לדון באפשרות לחדש את המשחקים במפעל, כשנותרו שישה מחזורים לסיום העונה הסדירה. נכון לעכשיו, אם המסגרת האירופית תחודש, היא מיועדת להיערך בין ה-4 ל-26 ביולי. ליגת העל מיועדת להיפתח מחדש ב-20 ביוני ולהסתיים ב-30 ביולי.

מנהלת הליגה פירסמה הודעה רשמית ובה הגיבה למתווה: "שמחנו לקבל הצעה ממכבי תל אביב, ממנה הבנו שהיא מעוניינת להשלים את העונה בליגה הישראלית ולשלב את משחקיה ביורוליג. קראנו את ההצעה ונראה שהיא מלאה בבעיות. לכן נקבעה פגישה ביום שישי האחרון בביתו של [יו"ר המנהלת] שמואל פרנקל בנוגע למתווה, והיא בוטלה על ידי מכבי תל אביב ברגע האחרון מבלי שנקבעה פגישה נוספת.

"המנהלת תשמח לקביעת פגישה נוספת כדי לבחון את האפשרות שמכבי תל אביב תשלים את העונה בליגה, במידה שהיורוליג תתחדש גם היא - וזאת תוך כדי התחשבות מלאה בשאר 11 הקבוצות בליגה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully