וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורונה בספורט: הליגה הבלארוסית תיעצר? משחקים נדחו בגלל מקרי הידבקות

הקורונה הגיעה גם לליגה האירופית היחידה שפעלה: שחקן מינסק נדבק והמשחק מול נמאן נדחה, וכך גם משחק בליגה השנייה. גמר הגביע הגרמני נקבע ל-4 ביולי, החצאים ב-9-10 ביוני, הקאמבק באיטליה מתקרב, אופ"א תבטל את משחקי המוקדמות?

מתוך הטוויטר של ברצלונה

בווידאו: ברצלונה וליאונל מסי חזרו להתאמן

כדורגל

* הליגה הבלארוסית הייתה היחידה באירופה שפעלה במהלך שיאה של התפשטות הקורונה, וכעת כשמדינות אחרות מנסות לחזור לפעילות, בבלארוס עשויים לעצור. הליגה הודיעה על דחיית המשחק במחזור התשיעי בין פ.צ מינסק לנמאן גרודנו, לאחר שיו"ר מינסק עדכן כי אחד משחקניו נדבק בקורונה. גם משחקי היריבות האחרונות עשויים להידחות בגלל צורך בבידוד, ובליגה השנייה נדחה משחק של ארסנל מול גומל גובזד בגלל מקרה הידבקות נוסף.

* האם הקבוצות הישראליות ייפגעו מהתכנית החדשה של אופ"א לגבי העונה הבאה? דיווח ב-"טיימס" הלונדוני טוען שהארגון שוקל מספר אפשרויות לגבי לוח המשחקים לעונה הבאה, אחרי שפתיחת שלב הבתים של ליגת האלופות כבר נדחתה בחודש ל-20 באוקטובר, ובהתחשב בחזרתן של רבות מהליגות באירופה מסתמנים קשיים בהרכבת סדר משחקים ריאלי למוקדמות המפעלים האירופיים. על פי הדיווח, האפשרות של ביטול כל משחקים המוקדמות בליגת האלופות ובליגה האירופית בשל לוח הזמנים הצפוף נשקלת ברצינות, מה שיותיר בחוץ את כל הנציגות הישראליות לצד שאר הליגות הקטנות ביבשת.

* התאחדות הכדורגל בגרמניה הודיעה כי גמר הגביע ייערך ב-4 ביולי. חצאי הגמר בין באיירן מינכן לפרנקפורט ובין זרברוקן לבאייר לברקוזן יהיו ב-9-10 ביוני. כמו כן, ההתאחדות הודיעה על חזרת הליגה השלישית ב-26-27 במאי, יחד עם ליגות הנשים. כל המשחקים עד 31 באוגוסט יהיו ללא קהל.

* גם הכדורגל האיטלקי עומד לחזור: ממשלת איטליה הודיעה שנדרשים רק כמה שינויים מינוריים בפרוטוקול הרפואי שיאפשר לקבוצות בכדורגל המקומי לחזור לאימונים ב-18 במאי, יום שני הבא.

* ליאונל מסי סיפק עוד תרומה נדיבה למאבק העולמי בקורונה, כשהפעם העביר 500 אלף יורו לשישה בתי חולים בארגנטינה.

* קבוצות הכדורגל בשוויץ היו רשאיות לחזור האיום לאימונים, לראשונה מאז פרוץ משבר הקורונה, אבל רוב השחקנים נשארו בבית בעקבות חוסר הוודאות בנוגע לחידוש הליגה והחשש של ארגון השחקנים. סט. גאלן מהליגה הראשונה וגראסהופרס מהליגה השנייה היו שתי היחידות שחזרו מבין 20 המועדונים המקצועניים. מנהלת הליגה צפויה לקבל החלטה ב-29 במאי והליגה בכל מקרה לא תתחדש לפני 20 ביוני.

* הליגה הדנית הודיעה רשמית על חזרה ב-28 במאי. לסיום העונה בדנמרק נותרו עוד שני מחזורים לליגה הסדירה ואז גם 10 משחקים בפלייאוף העליון, אבל הפורמט עוד עשוי לעבור שינוי במטרה לסיים את העונה עד 26 ביולי. בפסגה ניצבת מיטיולנד.

* על פי התקשורת הספרדית, שחקן ברצלונה ארתור עבר על נהלי הבידוד של ההתאחדות: לאימון הראשון הגיע הקשר במכונית ריינג' רובר, ולשני בפרארי. על פי פרוטוקול החזרה בספרד, שחקן חייב להשתמש באותה מכונית כדי לנוע מהבית לאימון, ובחזרה.

* ריאל מדריד תפצה את אוהדיה על משחקי הבית שייערכו ללא קהל. לפי מקורות במועדון, יציעי הברנבאו צפויים להישאר ריקים עד ינואר 2021. "ייקח הרבה זמן", אמר אחד מהם ל"אס".

* הפילוג בפרמיירליג נמשך: לפי "סקיי", כל 20 הקבוצות רוצות להמשיך את העונה, אבל רוב הקבוצות שבחלק התחתון של הטבלה חושבות שהורדת ליגה תהיה לא הוגנת, אם וכאשר המשחקים יתקיימו במגרשים נייטראליים. ברייטון, ווסטהאם, ווטפורד, בורנמות', אסטון וילה ונוריץ' כבר הביעו התנגדות להצעה של ההתאחדות, ועל פי דיווחים גם אחרות מתנגדות. כדי שההצעה תתקבל, יש צורך ב-14 קולות חיוביים, מה שכרגע נראה רחוק. היום צפויה עוד פגישה מכרעת בנושא.

* נשיא לה ליגה חאבייר טבאס אמר שהוא מקווה שהליגה תחזור ב-12 ביוני, "אבל זה יהיה תלוי ברשויות הבריאות. לא נהיה פזיזים, לא אנחנו נחליט. יהיה כדורגל כל יום, מחידוש הליגה ועד סיומה". ג'רארד פיקה הגיב ואמר: "אני מבין את הרצון לסיים את הליגה, יהיה מגעיל לזכות באליפות בלי לשחק. שמעתי שחאבייר מדבר על ה-12. לדעתי עוד כמה ימים לא יזיקו. היינו הרבה זמן בחוץ וצריך לצמצם את הסיכון ששחקנים ייפצעו".

* גם סרחיו ראמוס דרוך: "ייקח זמן, אבל המדינה זקוקה לכדורגל, גם מבחינה כלכלית, וגם כהסחת דעת לעם. אני מת לחזור לשחק".

* יו"ר ארגון השחקנים באנגליה, בובי בארנס, הודה שחלק גדול משחקני הפרמיירליג חוששים לחזור למגרשים: "יש שחקנים עם ילדים, שחקנים עם נשים בהריון, אנשים עם בעיות בריאותיות. זה יפה מאוד, כל מה שהאנשים בחליפות אומרים, אבל אלה לא האנשים שצריכים לשחק ביום ראשון אחר הצהריים, ואז לחזור למשפחות שלהם".

ג'רארד פיקה שחקן ברצלונה. GettyImages
עוד מנוחה לא תזיק. פיקה/GettyImages

כדורסל

* איגוד הכדורסל הטורקי הודיע רשמית על ביטול העונה בליגות הראשונה והשנייה. אין אלופה ואין יורדות.

* ניו אורלינס מתכננת לפתוח את מתחם האימונים שלה ב-18 במאי, ולהביא שחקנים לאימוני רשות אישיים.

* רמז לבאות? כתב ניו יורק טיימס מארק שטיין צייץ כי חלפו חודשיים מאז המשחק האחרון ב-NBA. שחקן הלייקרס וחבר פעיל בארגון השחקנים ג'ארד דאדלי הגיב: "חודשיים עברו, רק חודש נותר".

שחקני לוס אנג'לס לייקרס לברון ג'יימס אנתוני דייויס ג'ארד דאדלי. AP
נקווה שהוא יודע על מה הוא מדבר. דאדלי עם דייויס ולברון/AP

ענפים נוספים

* הרולאן גארוס כבר נדחה פעמיים, ואמור להיערך מה-20 בספטמבר עד ה-4 באוקטובר. מארגני הטורניר נערכים לאפשרות של גרנד סלאם ללא קהל: "אנחנו לא שוללים אף אופציה". ווימבלדון, כזכור, בוטל, ועדיין לא ברור מה יעלה בגורלו של הגרנד סלאם הנוסף, בארצות הברית, שאמור להיערך באוגוסט.

* בניו זילנד הודיעו על חזרת ליגת הראגבי - החל מה-13 ביוני, ישחקו חמש קבוצות אחת מול השנייה, לאורך חודשיים וחצי.

הגולשת קטי ספיצ'קוב. מכון וינגייט - המכון הלאומי למצוינות בספורט, אתר רשמי
מתאוששת. ספיצ'קוב/אתר רשמי, מכון וינגייט - המכון הלאומי למצוינות בספורט

* יום עמוס בפעילות במרכז לרפואת ספורט במכון וינגייט. במהלך היום הגיעו גולשת הרוח קטי ספיצ'קוב והמטפסים אלכס חזנוב ונמרוד מרקוס למרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, על מנת לעבור סדרה של תרגילים ובדיקות. קטי ספצ'יקוב עברה סקירה אורתופדית אצל הפיזיותרפיסט אלון יחיאל שהתקיימה במסגרת יום מבדקים מרוכז לגולשי ולשייטי נבחרות ישראל. מטרת הסקירה האורתופדית היא להעריך את הגמישות, היציבות המפרקית, הכוח ה"גס" של השרירים ואת דפוסי התנועה והיציבה. בבדיקה זו מאותרים ליקויי תנועה, אם ישנם, ולדו"ח סיכום הממצאים מצורפות בהתאם המלצות לתרגול ולאימון.

חזנוב ומרקוס, השולטים בשלושת מקצועות הטיפוס בולדרינג, הובלה וספיד, יתמודדו השנה על כרטיס בודד לאולימפיאדת טוקיו 2021. השניים ביצעו תרגילים לשיפור גמישות וכוח באימוני תנועה עם הפיזיותרפיסט אורי זמיר. לדברי איתי פרידמן, מאמנו האישי של מרקוס, "פגרת הקורונה אפשרה זמן להתאוששות ולשיפור החולשות וכעת נותר לראות איך מביאים את זה לקיר ומתגברים על חסרונם של מתקני אימון מתאימים. אני מאמין שהפגרה עשתה להם טוב ושהסיכויים להשיג את הקריטריון האולימפי השתפרו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully