וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב טוענים: "אם מישהו חשב שנבחר אחרת הוא תמים או שקרן"

11.5.2020 / 7:02

הצהובים כועסים על כך שבמנהלת הליגה לא מוכנים לדון באלטרנטיבה אחרת לסיום העונה אם היורוליג אכן תשוב: "הפיצוץ היה בלתי נמנע. נעשה מה שהאוהדים שלנו מצפים מאיתנו לעשות. גם אם המשבר הזה יעבור, הזמן שבו נצטרך לקבל החלטה קשה מתקרב"

חשבון הטוויטר של מכבי תל אביב בכדורסל

אם מישהו חשב שחזרת ליגת העל בכדורסל תעבור בשקט יחסי, הפיצוץ שנגרם אתמול (ראשון) בין מכבי תל אביב למנהלת הליגה הוכיח ששקט לא יהיה כאן. בשעות אחר הצהריים שלח יו"ר הצהובים שמעון מזרחי מכתב ליו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל ובו הוא קובע כי אם עונת היורוליג תשוב, הצהובים לא ישחקו העונה במשחקי הליגה בשל חפיפת התאריכים.

במנהלת הליגה מיהרו להגיב וטענו כי מזרחי לא דיבר על הנושא במהלך ישיבת הדירקטוריון ביום שישי האחרון, וזאת על אף שהנושא היה ידוע וכי יצאה הודעה שהחלטה סופית בנוגע לעתיד היורוליג תיפול רק ב-24 במאי. במכבי תל אביב זעמו על התגובה, וטענו כי גם אם מזרחי, שנמנע לבסוף בהחלטה, לא דיבר על הנושא ביום שישי, זה לא מונע מהם מלדון בו כעת.

כרגע, אין שום כוונה מצד אנשי המנהלת לזוז מעמדתם ולדחות את מועד פתיחת ההכנות לחזרת העונה, או לחילופין לדחות את עונת הליגה אם הצהובים יחזרו לשחק ביורוליג. במנהלת כבר מתכוננים למלחמה כשהעבירו מסר למשרד הספורט שהביע בהם תמיכה. בדירקטוריון מתכוונים לדרוש הצהרה ממשרד הספורט כי הצהובים, שהגישו דוח ובו נטען כי הנזק הכלכלי שלהם נעמד ביותר מ-80 מיליון שקלים, לא יהיו זכאים לפיצויים מהמשרד אם ליגת העל לא תשוב לפעילות.

אלא שבמכבי תל אביב לא מפחדים מהאיומים. "מטעים את השרה רגב. הכל כתוב, ואם יש צורך להראות את זה אין לנו בעיה", אמר אמש הבעלים של הצהובים דיוויד פדרמן בראיון לחדשות הספורט. "מכבי והקבוצות מיוון הצביעו נגד חידוש היורוליג השנה, אבל אנחנו מחויבים, גם חוזית ומשפטית, וגם מבחינה ספורטיבית ומסחרית. כל מה שאמרתי פה דווח וכולם ידעו את זה. ביום שישי המפורסם, נשאל 'מה קורה לגבי היורוליג?', והתשובה הייתה שכשנגיע לגשר נחצה אותו. אין מצב שמישהו יכול להגיד שלא ידע את זה".

בקבוצה סיפרו כי ההחלטה לחזור לשחק התקבלה והובלה על ידי הפועל ירושלים, שלא אמורה להפסיד סכום כסף משמעותי כתוצאה מהפסד העונה, גם בשל הודעת ליגת האלופות כי העונה הנוכחית תגיע לסיומה בספטמבר, ובתמיכה של קבוצות שיקבלו את מירב הכסף שלהם, ולא על פי מחשבה כלכלית נטו. "זה בדיחה. חמש קבוצות באות ואומרות שהן רואות בזה התאבדות כלכלית, ומזלזלים בהן. אז הן לא הרוב, אז שנה הבאה יישארו 7 קבוצות, אבל זה הרוב? איזו מין מחשבה עקומה זאת", אמר גורם בכיר במערכת.

שמעון מזרחי, אודי רקנאטי, דייויד פדרמן בעלי מכבי תל אביב. קובי אליהו
שקט לא יהיה כאן. מזרחי, פדרמן ורקנאטי/קובי אליהו

גורמים נוספים במכבי תל אביב הוסיפו ואמרו כי "בסופו של יום, הפיצוץ הזה היה בלתי נמנע, ואם מישהו חשב שנבחר בליגת העל על פני היורוליג הוא תמים או שקרן. שלא יטמנו את הראש בחול. המצב הזה היה ידוע לכולם, ובמקום לנסות למצוא פתרונות, מה שעושים זה להתבצר בעמדה שלהם. בסך הכל ביקשנו שאם היורוליג תחזור, שהעונה תידחה לספטמבר, כך שנוכל להשתתף, אבל לא מוכנים לבוא ולשמוע. אנחנו רוצים לשחק בליגה הישראלית, אבל מבחינה כלכלית ואיכותית אין ספק מה נעשה ומה האוהדים שמאחורינו מצפים מאיתנו לעשות".

אחד מאנשי המועדון הוסיף: "בכל אירופה יש בעיות שצצות בכל שנה עם לוח המשחקים של הליגות המקומיות והיורוליג. כשחשבנו לפתוח שני סגלים כדי לעשות את זה, מהלך שנפל רק מסיבות כלכליות שלנו, במנהלת רעדו מפחד, שלחו אלינו איומים ותכננו תוכניות. גם אם המשבר הזה יעבור ונשחק בסופו של דבר בליגה והיורוליג לא יחזור, הזמן שבו נצטרך לקבל החלטה קשה מתקרב".

נכון לעכשיו מתקשים במכבי אביב ובקבוצות אחרות ביורוליג להעריך האם המפעל האירופי הבכיר אכן יחזור. מספר ערים באירופה הגישו מועמדות כדי לארח את המשחקים שאמורים להתחיל בתחילת יולי, כשהקבוצות יצטרכו להגיע לעיר המארחת כמה שבועות קודם לכן. בין הסיבות שההחלטה עדיין רחוקה מלהתקבל הוא המצב הלא יציב של הקורונה בכמה מהמדינות ששולחות נציגות למפעל, ביניהן רוסיה וטורקיה, לצד העובדה שבכל קבוצות היורוליג אין פעילות ספורטיבית כעת, ורוב השחקנים הזרים של הקבוצות נמצאים בארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully