וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנו להם עוד שבועיים: המנהלת חייבת להתחשב בשחקני הפלייאוף התחתון

8.5.2020 / 10:55

יחד עם השמחה על חזרת הכדורגל, טוב יעשו במנהלת הליגה אם יעבדו יחד עם קבוצות הפלייאוף התחתון על מציאת פתרון בו יקבלו יותר זמן התארגנות. כך ההכרעה תושג בצורה ספורטיבית

צילום: האתר הרשמי של מכבי חיפה

בסרטון: מכבי חיפה באימונים ללא מגע, 23.4

לאחר מאמצים רבים, הצליחה מנהלת הליגה להשיג אתמול את האישור המיוחל לחזרת הכדורגל. כמעט כולם שמחים מחזרתו של הענף, אך כפי שהעיד פוסט הפייסבוק של טל מכלוף מהפועל כפר סבא, הבשורה הזאת נושאת איתה גם לא מעט חששות. מאז קבלת ההחלטה ומתווה הזמנים, יש תרעומת גדולה בקרב חלק משחקני הקבוצות. הם יצאו לחל"ת בתקופה הזאת, לא ערכו אימונים מסודרים, לא נמצאים בכושר משחק מלא ורחוקים מלהיות מוכנים לליגה בעוד שלושה שבועות.

בפוסט שפרסם מכלוף הוא כתב: "בפרמטר המקצועי לא התאמנו כמעט חודשיים. ההחלטה שהתקבלה היא שנתאמן שלושה שבועות ונשחק שני משחקים בשבוע, כשהראשון שבהם כבר ב-30.5 (השלכות הרסניות ברמה הפיזית, שיובילו לפציעות ולרמה מקצועית נמוכה מאוד)". הפוסט הזה חוזק ושותף על ידי המון אנשים, חלקם משחקני קבוצות אחרות. בסופו של דבר, עם כל הכעס של המנהלת על הקבוצות ש"הרשו" לעצמן לצאת לחל"ת, יש כאן גם שחקנים. הם עצמם קיבלו הוראה מהמועדון ולא התאפשר להם להתאמן במסגרת, הם רחוקים מלהיות בכושר בסיסי אחרי חודש וחצי בחוץ ויצטרכו הרבה יותר משלושה שבועות כדי לחזור לכושר משחק סביר.

קל לא להקשיב לשחקנים, אבל קריטי להבין את מהות הסיכון שלהם. במרבית הקבוצות השחקנים על חוזה לעונה אחת שמסתיים בקיץ, שחקנים שהיו בחל"ת עד עכשיו ויחזרו לשני משחקים בשבוע, מגבירים בעשרות אחוזים את הסיכון לפציעה, כשגם כך מרביתם מקבלים משכורות נמוכות. מי שייפצע אפילו לחודש או חודשיים יוצא לקיץ בלי שכר ויצטרך לטפל בעצמו. אם שחקן יקרע רצועה או אפילו יקרע שריר, מי ידאג לו לעונה הבאה? מי יזכור לו שחזר תחת סיכון גבוה להיפצע? במקום לבטל את אותם שחקנים צריך לעזור להם.

זה לא נהי של הנהלות שדוחפות, אלא תחושות אמיתיות וכנות של שחקנים שייחשפו לפציעות והסיכויים שלהם לבוא מוכנים למשחקים לא ריאליים. אגב, לא ברור אם החזרה המהירה הזאת לא חושפת גם את המנהלת לתביעות מצד שחקנים שייפצעו, על אף העובדה שמאפשרים להם את האפשרות "לבחור" אם לשחק.

ויש גם פן אחר לסיפור. את הזרים של נס ציונה ייקח לפחות שבוע להביא ארצה. שוב, נכון שיש כעס על נס ציונה וביקורת על כך ששלחה אותם הביתה, אך עדיין, הם חלק בלתי נפרד מהקבוצה ומהסיכויים שלה לשרוד בליגה. בשורה התחתונה, אם כבר אומרים שעשו הכול כדי שההכרעות יתקבלו במגרש, אולי כדאי להיצמד לכל ההיבטים ולעשות את הדברים בצורה ספורטיבית.

עידן ורד הגיב בטוויטר בציוץ בשם השחקנים שרק משוועים לחזור למגרש: "מחובתנו לבוא לקראת ולהסכים לדברים שבשגרה לא הגיוניים", כתב. ורד התייחס בעיקר לשחקנים שמתלוננים על הבידוד ולא לאלה שחוזרים מחל"ת ונמצאים בפיגור גדול. מי כמו ורד, כשחקן שעבר כמה שיקומים בקריירה שהאחרון שבהם אירע ממש לא מזמן, יודע מהי החשיבות של חזרה נכונה לכושר משחק.

ברור לכולם שלוח הזמנים צפוף ושום דבר לא פשוט, אבל צריכים לעשות הכול על מנת למצוא את הדרך לתת לקבוצות הפלייאוף התחתון שבועיים נוספים של הכנה, חמישה שבועות במקום שלושה. אם אורן כלפון הצליח להחזיר את הכדורגל, הוא יצליח למצוא את 14 הימים הנדרשים, על מנת לתת לכולם תחושה טובה. צריך לזכור, בפלייאוף התחתון משחקים שבעה מחזורים בסך הכול, בניגוד לעשרת המשחקים של הפלייאוף העליון. במצב כזה כל קבוצה תספיק לערוך הכנה סבירה, תוכל לקיים לפחות שני משחקי אימון ותקבל הזדמנות להגיע בכושר משביע רצון למשחקים. כל דבר מתחת לכך יעלה ניחוח של חוסר ספורטיביות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully