וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרדף להחזרת עונת הכדורסל בעיצומו: ניסיון סיכום עם השחקנים

7.5.2020 / 7:30

חברי דירקטוריון מנהלת הליגה מנסים להשלים את המהלך שיוביל להחזרת העונה, כשהם מחכים לאישור סופי של משרד הבריאות ובמקביל ייפגשו עם השחקנים שעדיין בחל"ת. וגם: כמה יפסידו הקבוצות וכמה משחקים ישחקו?

צילום מסך

בתום אחד הימים הסוערים בכדורסל הישראלי, האופטימיות שבה אתמול (רביעי) לליגת העל כשכעת מאמינים במנהלת הליגה כי עונת 2019/20 עדיין לא אבודה. בסיום ישיבת ועדת המנהלת שהתקיימה אתמול עד לשעות אחר הצהריים, התחושה הייתה כי יתקשו להחזיר את העונה, אך הדברים השתנו במהירות.

אז מה בכל זאת השתנה? חזרת הכדורגל העבירה מסר למנהלת הליגה כי ניתן לשוב לשחק, ובשיחה עם בכירי משרד הבריאות התגלה כי המתווה מקובל עליהם בגדול, והיום הוא צפוי להיות מאושר רשמית. לאחר מכן החלו אותם חברי דירקטוריון בסבב שיחות עם כל הקבוצות כדי להבין כמה מהקבוצות בעד החזרה. בסיום השיחות הסתמן רוב משמעותי לחזרה, כשעדיין ישנם מספר תנאים שיצטרכו לעבור עד לישיבת הדירקטוריון שנקבעה למחר.

שחקן הפועל ירושלים עידן זלמנסון. ברני ארדוב
רוב משמעותי לחזרה. אופטימיות גם בכדורסל/ברני ארדוב

אישור המתווה הסופי יאפשר למנהלת את החזרת הזרים עד סוף השבוע הבא, בתנאי שהם יהיו בבידוד של שבועיים אחרי החזרה, ובמקביל השחקנים הישראלים והצוות הקרוב יצטרכו להיות בבידוד גם כן. עוד לפני השיבה של השחקנים הם צפויים לסגור טלפונית את תנאי חזרתם הכספיים. ההערכה היא שרוב השחקנים יסכימו לשוב לישראל, גם מרצון לשחק וגם כדי להבטיח את קבלת שכרם.

לפני כן יצטרכו להגיע הקבוצות השונות לסיכום עם השחקנים הישראלים על החזרה שלהם. חשוב לציין כי במנהלת הליגה הבהירו בשבועות האחרונים כי על פי חוק להם אסור לנהל משא ומתן בשם הקבוצות מול השחקנים. עם זאת, מי שכן אמור להפגש היום עם נציגי השחקנים כדי לסכם על התנאים הוא גיא הראל, מנכ"ל הפועל ירושלים.

"השחקנים רוצים מאוד לחזור לשחק, גם ארגון השחקנים הבהיר את זה, וגם בשיחות שלנו איתם הם אמרו את זה", אמר אחד מחברי הדירקטוריון, "אנחנו מאמינים שהם יבואו לקראתנו. אף אחד לא ינסה לנצל אותם, אלא יש מצב נתון לא פשוט. בסופו של דבר חזרה למשחקים תיטיב איתם יותר מאשר לסגור את הליגה, וזה הקו שצריך להנחות אותם ואותנו". החשש הוא כי קבוצות שלא מעוניינות לחזור לא יעשו את המאמץ במגעים מול שחקניהם, אך במנהלת מאמינים כי "השחקנים בקבוצות האלה כן רוצים לשחק, וזה יפעיל את הלחץ הראוי".

עוד בוואלה!

משרד הבריאות צפוי לאשר את חזרת הכדורסל, מתגבש רוב במנהלת הליגה

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב דני אבדיה. דני מרון
הליגה אמורה להתחדש רק לאחר אמצע יוני, ולהיות משוחקת במשך חמישה שבועות. אבדיה/דני מרון

בכל ההערכות דובר על כך שחזרת הליגה תגרום להפסד של מיליון שקל לכל קבוצה, החל מהקבוצות הקטנות ביותר, כשלמכבי תל אביב והפועל ירושלים (שנחשבת לאחת הקבוצות שדוחפת לחזרת הליגה) ההפסדים גדולים בהרבה. ההערכות הללו הגיעו בעקבות הודעת הטוטו על העברת הכספים רק על החלק היחסי של העונה שישוחק, כשעוד לא ידוע כמה כסף יצליחו במשרד הספורט להעביר למנהלת. "הובטח שיהיה סכום, לא ברור איזה סכום זה בדיוק", סיפר אחד מחברי הדירקטוריון, כשבמנהלת העבירו אתמול בערב שוב דוחות למשרד הספורט עם ההפסדים של הקבוצות.

חלק מהקבוצות עדיין לא קיבלו את כל הכסף שהן אמורות לקבל מהרשויות המקומיות, מה שאמור להקטין את הנזק הכלכלי המדובר, ועדיין קיימת תקווה להשיג כסף ממשרד האוצר שמתנגד לכך בשלב הזה. "המטרה היא להקטין את הנזק כמה שניתן מבחינה כלכלית", סיפר אחד מהנציגים שהיה בפגישה אמש.

אם מחר תאושר חזרת הליגה באופן סופי, לפי המתווה שייחתם מול משרד הבריאות, הליגה אמורה להתחדש רק לאחר אמצע יוני, ולהיות משוחקת במשך חמישה שבועות, כשמלבד המחזור ה-22 שאמור להיות משוחק, ישוחקו עוד חמישה מחזורים בבית עליון ובבית תחתון ולאחר מכן סדרת פלייאוף של הטוב משלושה משחקים ופיינל פור, כשכל המשחקים אמורים להיות מושלמים בחמישה שבועות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully