וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוסיה מחמיאים: "יאניס ספרופולוס הוא מאמן ההגנה הטוב באירופה"

מדוע בכירי המאמנים באירופה פקפקו בו, מה למד מגרשון ולמה ביוון עדיין מתקשים להעריך אותו. ברוסיה פרסמו כתבת פרופיל מעמיקה על מאמן מכבי תל אביב, "האיש שעלול לדחוק את צסק"א מחוץ לפיינל פור"

חשבון הטוויטר של מכבי תל אביב בכדורסל

בווידאו: שיחת החג של מכבי תל אביב בזום

גם פגרת הקורונה לא מונעת מיאניס ספרופולוס לקבל הכרה על העבודה הטובה שעשה העונה. ברוסיה פרסמו היום (שישי) כתבת פרופיל מעמיקה על מאמן מכבי תל אביב, בו טענו ש"הוא היה המאמן הטוב באירופה השנה".

בכתבה מתוארים קורות חייו של ספרופולוס, כולל כמה סיפורים פחות מוכרים. כך, למשל, מספר ספרופולוס שאביו, כדורסלן העבר סאביס ספרופולוס, ניצל מתאונת מטוס בשנת 1959 אחרי שלא עלה לטיסה מסלוניקי לאתונה ברגע האחרון. "הוא הכיר בחורה והחליט להישאר בזכותה עוד כמה ימים בסלוניקי. זה היה מזל גדול, כי המטוס התרסק 15 דקות אחרי שהמריא ומתו 18 אנשים", מספר ספרופולוס. "למחרת כולם היו משוכנעים שאבא שלי מת. למעשה, כבר הכריזו עליו כמת, עד שהוא עצמו הכחיש זאת. על הבחורה שהצילה את חייו לא שמעתי אף מילה מאז".

יאניס ספרופולוס מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
מתחיל לקבל הכרה באירופה. ספרופולוס/ברני ארדוב

בכתבה מספר ספרופולוס שבראשית דרכו הרגיש שמאמנים בכירים באירופה מפקפקים בו, משום שלא עבר את המסלול המסורתי מהמגרשים לקווים, ולמעשה מעולם לא היה כדורסלן מקצועני. "תמיד נאלצתי לעבוד פי 2 או 3 מאחרים. הרגשתי שיש פער שאני צריך להדביק", אמר. "קשה מאוד לזכות בכבוד של מאמנים גדולים אם לא היית כדורסלן. הם מפקפקים בך, זה טבוע בהם".

ספרופולוס, שעבד תחת יונאס קזלאוסקאס כעוזר מאמן בצסק"א מוסקבה ושימש גם כעוזרם של צביקה שרף ופיני גרשון במרוצת השנים, אומר ש"למדתי מפיני המון על ניהול משחק. היו לי חושים מחודדים מאוד".

כמו כן, ציינו בכתבה שהצל הגדול של ואסיליס ספאנוליס "החביא את היכולות" של ספרופולוס כששימש כמאמן ראשי באולימפיאקוס. במכבי תל אביב, לעומת זאת, "כולם מבינים שהוא מאמן בכיר, אחד הטובים ביבשת".

מאמן אולימפיאקוס יאניס ספרופולוס. רויטרס
ביוון עדיין מפקפקים. ספרופולוס בימי אולימפיאקוס/רויטרס

"יאניס נמצא בשיא הקריירה שלו", אמר העיתונאי היווני אריס ברקאס. "הוא הפך לאחד המאמנים ההגנתים הטובים באירופה, אם לא הטוב שבהם. ולמרות זאת, ביוון הוא עדיין לא זוכה להכרה ראויה. ביוון ממשיכים לייחס את ההצלחה שלו לשחקנים. אוהדי אולימפיאקוס לא נותנים לו מספיק כבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully