וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקני ליגת העל לראשי הקבוצות: "השאירו אינטרסים בצד, החזירו מיד לאימונים"

נציגי הישראלים מ-12 המועדונים בליגה, בהם עומרי כספי, גיא פניני, תומר גינת, בר טימור וליאור אליהו, יצאו במכתב פומבי הקורא למנהלת להכריז על חזרה לפעילות. גיא הראל בתגובה: "שום גוף לא ישלם כדי שהשחקנים יחזרו להתאמן"

פגישת המחזור של עודד קטש עם כוכבי פנאתינייקוס/עריכת וידאו: ניר חן

אל מול מה שנראה כגרירת רגליים מצד ראשי קבוצות ליגת העל בכדורסל, פירסמו הערב (חמישי) נציגי השחקנים הודעה משותפת שנועדה לדחוף אותם לחזרה מהירה ככל האפשר למגרשים. על המכתב חתום ישראלי מכל קבוצה.

"עקבנו ומילאנו בשמונת השבועות האחרונים אחרי כל הוראות משרד הבריאות, והמתנו למועד ביטול ההגבלות על קיום פעילות ספורט מקצועני", כתבו הכדורסלנים. "‎לאחר החלטת הממשלה על כך שענפי הספורט השונים, ובהם הכדורסל, חוזרים להתאמן כשלב ראשון לקראת חזרה מלאה, אנחנו מחכים בקוצר רוח לחזור למגרשים. אנחנו קוראים לכלל הגורמים המעורבים בדבר, לקבוע מועד חזרה רשמי לפעילות אימונים לאלתר, תוך השארת האינטרסים השונים מחוץ לתחום.

"כמו כל הציבור בישראל, המתנו בסבלנות להסרת המגבלות", סיכמו השחקנים. "עכשיו הגיע הזמן לחזור למגרשים, להחזיר את החיוך לקהל האוהדים ולחזור לשחק את המשחק שכולנו אוהבים".

שחקני נבחרת ישראל גיא פניני, עומרי כספי. ברני ארדוב
לא שותקים אל מול מה שנראה כגרירת רגליים. גיא פניני ועומרי כספי/ברני ארדוב

‎הנציגים שחתומים על ההודעה הם עומרי כספי (מכבי תל אביב), גיא פניני (הפועל חולון), בר טימור (הפועל ירושלים), ליאור אליהו (מכבי אשדוד), תומר גינת (הפועל תל אביב), איתי שגב (עירוני נהריה), עוז בלייזר (מכבי ראשון לציון), רפי מנקו (הפועל אילת), גיל אמיתי (מכבי חיפה), טל דן (עירוני נס ציונה), יפתח זיו (גלבוע/גליל) ועמית שמחון (הפועל באר שבע).

מי שמיהר להגיב ולשפוך מים צוננים על יוזמת השחקנים הוא מנכ"ל ירושלים, גיא הראל, שהסביר בחשבון הטוויטר שלו מדוע הסיטואציה מורכבת והפתרון רחוק. הוא ניסה להעביר את הכדור למשרד הבריאות, שאמור להשיב בקרוב לתוכנית החזרה שהציגה מנהלת הליגה.

"אז למה לא להחזיר את הישראלים לאימונים? קודם כל יש עניין שהוא כנראה פתיר - אולמות. העיריות לא מוכנות בשלב הזה לפתוח את האולמות, אבל נגיד שעם הלחץ המתאים הן יאשרו", צייץ הראל. "ואז נכנסת פה המילה שהס מלהגיד - כסף. השחקנים כרגע בחל"ת ולכן על פי חוק אסור להם להתאמן במסגרת קבוצתית (ויש פה גם עניין ביטוחי). במידה שהחזרנו אותם מחל"ת, הם יצפו לתשלום כלשהו. בעולם שבו כל ההכנסות של הקבוצות נעצרו, כולל הגוף המשדר, ספונסרים, טוטו ותקציבים עירוניים, מאיפה יבוא הכסף לשלם? אף גוף לא ישלם כדי שהשחקנים הישראלים יחזרו להתאמן".

עוד בוואלה!

ניסים אלפסי: "אם לא נקבל את העזרה מהאוצר הקבוצה לא תוכל להמשיך להתקיים"

לכתבה המלאה
מנכ"ל הפועל ירושלים גיא הראל. דני מרון
מי ישלם על החזרה לאימונים? גיא הראל/דני מרון

"מרבית קבוצות הליגה הן קבוצות עירונית, וחלק מהרשויות כבר הודיעו שהן בשלב הזה עוצרות את ההקצבות ואם יחזרו *לשחק* [ההדגשה במקור], אז יישבו ויראו אם וכמה כסף יוזרם. עיזבו את הקבוצות הפרטיות, שבמקרה הזה בעל הבית יצרך לרשום צ'ק עבור אימונים בלי ודאות בכלל שיהיו משחקים - לא מאוד סביר; אם השחקנים ירצו לחזור ולהתאמן ללא כסף, יש פה סיכון ביטוחי להבנתי ולכן ספק אם ילכו על זה.

"רוצים לחזור לשחק. מתים לחזור. אבל קודם שיאשרו לנו שהתוכנית מאושרת. אז המנהלת תפעל להביא תקציבים לזה, ובמקביל הקבוצות יפעלו מול הרשויות כדי לשלם לשחקנים. בסוף נבוא ונציע לשחקנים מה אפשר לשלם להם".

פורסם לראשונה ב-30.4.2020, 20:29

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully