וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת הליגה הצרפתית אישרה: העונה הסתיימה, פריז סן ז'רמן אלופה

לאחר החלטת הממשלה האוסרת על קיום אירועי ספורט עד ספטמבר, אושרה סגירת העונה הנוכחית. מארסיי וראן בליגת האלופות, לוריין ולאנס עלו. העונה הבאה תחל ב-22-23 באוגוסט, גמרי הגביע של העונה עשויים להיערך לפני כן

רויטרס

כפי שדווח עוד קודם לכן, מנהלת הליגה הצרפתית אישרה הערב (חמישי) כי עונת 2019/20 הסתיימה ופריז סן ז'רמן היא האלופה. כזכור, ביום שלישי השבוע הוחלט כי הליגה הצרפתית הבכירה וגם ליגת המשנה לא יחזרו לפעילות בעקבות החלטת הממשלה כי אין אפשרות לקיים אירועי ספורט בארבעת החודשים הקרובים, גם אם הם נערכים ללא קהל. בהודעתו הבהיר ראש הממשלה אדואר פיליפ: "אירועי הספורט הגדולים לא יוכלו להתקיים לפני ספטמבר. המשמעות היא שעונת 2019/20 בליגות הכדורגל לא תוכל לחזור".

פריס סן ז'רמן עם תואר אלוף האלופים הצרפתי 2019. GettyImages
עוד תואר לאוסף. שחקני פריז סן ז'רמן/GettyImages

הערב נקבע כי הטבלה הסופית תהיה על פי ממוצע צבירת הנקודות, מה שאומר שכמעט אין שינויים בדירוג הקבוצות. פריז סן ז'רמן, שהובילה ב-12 נקודות על פני מארסיי, הוכתרה כאמור רשמית וזו האליפות השלישית ברציפות שלה והתשיעית בסך הכול. בזכות האליפות הזו השתוותה פ.ס.ז' למארסיי, כשלפניה נותרה רק השיאנית סנט אטיין עם 10 זכיות. מארסיי (לראשונה מאז 2013/14) וראן (הופעת בכורה במפעל; תתחיל מהפלייאוף) תצטרפנה אליה בליגת האלופות.

לגבי הליגה האירופית, ליל מדורגת רביעית ותהיה בשלב הבתים של המפעל, כשמהליגה מצטרפות אליה ריימס (תוכל לחזור לאירופה לראשונה מאז 1962/63) וניס - אבל רק במקרה שהגביעים יבוטלו. סנט אטיין אמורה לשחק מול פ.ס.ז' בגמר הגביע ואילו ליון מול פ.ס.ז' בגמר גביע הליגה. את ההחלטה לגבי הגמרים תקבל ההתאחדות, והם עשויים להיערך באוגוסט, לפני פתיחת העונה החדשה.

עוד בוואלה!

"פ.ס.ז' תשחק בליגת האלופות, גם אם נצטרך לארח מחוץ לצרפת"

לכתבה המלאה

מי שירדו לליגת המשנה הן טולוז, שהשיגה רק 13 נקודות ונפרדת אחרי 17 עונות רצופות בליג 1, ואמיין שנמצאת במקום הלפני אחרון וחוזרת לליגה השנייה אחרי שלוש שנים. נים, שנמצאת במקום ה-18 שאמור היה להוביל למבחנים, ניצלה בגלל ביטול הפלייאוף. לוריין היא אלופת הליגה השנייה (שבה אחרי שלוש שנים) ויחד איתה חוזרת גם לאנס, אלופת 1997/98 שנעדרה חמש שנים מהליגה הבכירה.

נשיא טולוז הגיב במכתב ששיגר להתאחדות הצרפתית, ובה טען כי "מדובר בהחלטה לא הוגנת ולא חוקית, ניצול של כוח. שיפעלו לפי החוקים שלהם, אחרת נפנה לבית המשפט".

מנכ"ל המנהלת דידייה קיו הסביר: "היינו מוכנים לפעול להשלמת העונה כמו שעושים בגרמניה וספרד, אבל היו החלטות ממשלה שעלינו לכבד".

בהודעת המנהלת נכתב כי עונת 2020/21 תצא לדרך לכל המאוחר ב-22-23 באוגוסט, כמובן בהתאם להנחיות הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully