וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחרונים שנשארו: המאבק הקריטי של מכוני הכושר

26.4.2020 / 9:23

מיליון איש בישראל רוצים לעשות ספורט, אבל לא יכולים לחזור. אחרי פתיחת המספרות והחנויות, בעלי המכונים נותרו לבדם במאבק: "אנחנו יכולים לשמור על הפרדה וניקיון יותר מהסופרים. יכולים להוריד את החששות למינימום"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ירדנה עבודי-פוקס

בסרטון: הפגנת העצמאים מהשבוע שעבר.

קבוצות הכדורגל כבר חזרו להתאמן. היום גם ישובו הספורטאים האולימפיים. אפילו בין הגלים כבר לא ירדפו שוטרים אחרי גולשים. מי שנשארו מושבתים בינתיים הם מיליון איש שעוסקים בספורט עממי, ממכוני הכושר, דרך מועדוני הספורט ועד אולמות הסטודיו. 100 אלף עובדים מעסיק הענף. רובם כבר חודש וחצי בחל"ת. באמצע החודש שעבר ניתנה ההוראה לסגור וכעת יוצאים למאבק 3,700 אולמות ואתרים כדי להחזיר אליהם את המתאמנים תחת המגבלות שיבקש משרד הבריאות.

יובל ליבלינג ייסד לפני שבע שנים את רשת פרופיט. הוא קרא לזה "הלואו קוסט" של חדרי הכושר. 16 סניפים בבעלותו ויש עוד 9 סניפים בזכיינות פרטית. עכשיו הוא ממובילי הארגון של בעלי חדרי הכושר, הסטודיואים והקאנטרי קלאבים שרוצים גם הם לחזור לפעילות בהקדם. "בשבועות האחרונים התארגנו לאיגוד אחד של כל העוסקים בתעשייה", הוא מספר בראיון לוואלה! ספורט. "הגענו כבר ל-500 עסקים בתחום ואנחנו פועלים כדי לייצר חזרה בטוחה לפעילות וגם בנושא של סיוע כספי למועדונים. אנחנו יכולים להחזיר לפעילות את חדרי הכושר והסטודיואים תחת המגבלות עם סטריליזציה, ניקיון, הכנסת מתאמנים בזמנים שונים. אפשר להכניס לקוחות בשעות אחרות. כל מתאמן נמדד לו חום בכניסה, מחטא ידיים, הוא חותם שאין לו קורונה. אנחנו מנסים לאחד כוחות כדי לייצר מסמך שיאפשר לנו לפעול יחד".

מסתמן שייקח לכם עוד הרבה זמן כדי לקבל היתר לחזור לפעילות.

"הסופרמרקטים פועלים. איקאה נפתח. דווקא אנחנו יכולים לשמור על כללים בצורה מבוקרת. נמנה אחראי קורונה בכל מועדון. אנחנו יכולים לפתוח תחת הנחיות אבל לא תחת הגבלות שלא יאפשרו לנו להתפרנס. ברור שעל אלף מטר רבוע לא נוכל לחיות עם שני מתאמנים יחד בעת ובעונה אחת. כמובן שצריך גם לדבר על סיוע. יש כאן עסקים במצב לא פשוט. עשינו סקר בקבוצה בה התארגנו ועל סמך הסקר הזה נגיש מסמך לוועדת הכספים. אנחנו עושים מאמץ כדי לחזור. המצב הזה חונק את העובדים".

יובל ליבלינג ממכון כושר פרופיט. באדיבות המצולמים
"יכולים לפתוח תחת הנחיות, אבל לא תחת הגבלות". יובל ליבלינג/באדיבות המצולמים

כמה עובדים בתחום?

"אצלי יש אלף עובדים שלא עובדים עכשיו. בכל הענף שלנו יש מאה אלף עובדים שלא עובדים בגלל המצב. חשוב לנו גם שהלקוחות יהיו מרוצים ולכן צריך היה להקפיא מנויים. יש לנו גם גיהינום עם לא מעט משכירים. אף משכיר לא ויתר עד עכשיו על שכר הדירה. במקרה הטוב הם אומרים נדבר אחרי אבל אתם חייבים לנו. העובדים שלנו הם עובדים מקצועיים. רוב העובדים, חוץ מעובדי קבלה ומכירות, הם עובדים מקצועיים שבאו לעבוד בתחום. הם לא יילכו מחר למכור כרטיסים בקולנוע. הם למדו כדי להיות להיות מדריכים והם צריכים לחזור לעבוד בתחום".

מאה אלף עובדים בתעשיית מכוני הכושר והקאנטרי קלאבים?

"אכן. מאה אלף איש החל מהרשתות הגדולות ועד מכוני הכושר הקטנים ואולמות הסטודיו הפרטיים".

הלקוחות שלכם קיבלו את השירות ברגע שסגרתם?

"יש לי 60 אלף מנויים ב-25 סניפים. הודענו ללקוחות שלנו מיד אחרי שסגרנו שאנחנו מקפיאים את המנוי ומחזירים את הכסף בכרטיסי האשראי ובהוראות הקבע. יש לנו עכשיו התעסקות רחבה בזה כי כדי להחזיר מאמנים לעבודה, אנחנו צריכים להחזיר גם לקוחות".

אז אתם לא משלימים עם כך שתהיו האחרונים לחזור לשגרה?

"לא. הדבר הכי חשוב הוא להגדיר אותנו בצורה הנכונה. תחום חדרי הכושר ומועדוני הספורט הוא לא תחום פנאי. אנחנו לא אולמות שמחה ומועדוני תרבות שיש לי סימפטיה גדולה מאוד למצבם ואני מאחל לכולם לחזור לעבוד במהרה כרגיל. אנחנו תחום תומך בריאות. יש מעל מיליון מתאמנים בחדרי הכושר ובמועדוני הספורט. אנחנו הספורט העממי הרחב ביותר. אנחנו יכולים לשמור על הפרדה וניקיון יותר מאשר בסופרים. בטווח הזמן של השבועיים הקרובים, גם אנחנו רוצים לחזור תחת הנחיות מסוימות. אנחנו תחום תומך בריאות. תחום חיוני. אנחנו לא פנאי. זה לא משהו שהיה לפני עשרים שנה או אפילו קודם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אדם מתאמן במכון כושר עם ציוד מגן על מנת למנוע את התפשטות נגיף הקורונה בעיר נג'ף שבעיראק. רויטרס
גם כשזה יחזור זה ייראה ככה? אימון כושר בעידן הקורונה/רויטרס

אנשים יצטרכו ללכת על המסילות עם מסיכות?

"לעשות אימון אירובי עם מסיכה לא יתאפשר. לא ראיתי אנשים רצים בפארק עם מסיכות. אנחנו נייצר מרחקים בין מתאמנים. הקורונה לא עוברת בזיעה אלא בהתעטשות או בטיפות רוק על משטחים. צריך לנקות וזה יהיה על ידי צוותי הניקיון".

אם היה חולה קורונה לפניי עם המשקולות?

"סכנת חשיפה יש בכל מקום. גם בסופר, גם באיקאה וגם בסטודיו או בחדר הכושר. ההנחיות הן שכל מי שיש לו תסמינים לא רשאי להיכנס למועדון. אני מניח גם שלא נכניס בהתחלה אנשים מעל גיל 65 או שנייצר להם שעות נפרדות. אנחנו נייצר מקטעים של אימונים. נגיד פותחים בשעה 6.00 ועד 7.30 מתאמנים. סוגרים לחצי שעה בה ינקו ידיות, משקולות ובסטודיו את המזרנים. זה צו השעה. זה לא משהו רגיל אבל צריך לעשות את זה ולהחזיר את המתאמנים".

אתה לא חושש שאנשים יברחו לפארקים בתקופה הקרובה?

"אנחנו סגורים כבר חודש וחצי. ברור לנו שחלק מהאנשים יחששו לחזור לפעילות ולכן אנחנו רוצים להוריד חששות למינימום דרך תקשורת. אנחנו רוצים שהם יידעו שאנחנו מייצרים להם סביבה בטוחה לעבודה. קצב החזרה לפעילות במכוני הכושר יהיה בהדרגה. ברגע שייתנו לנו לפתוח, החזרה לא תהיה מאפס למאה. ההערכה שלי היא שאם נגיע ל-50 או 60 אחוז תפוסה ובהמשך יצמח זה יהיה טוב. לכן אנחנו צריכים סיוע. זה לא ענף שיכול לממן את עצמו עם 50 אחוז לקוחות. הענף הזה חי על 5 אחוז עד 15 אחוז רווח ולכן אי אפשר להפעיל עם 50 אחוז לקוחות בלי סיוע מהמדינה".

אתם עומדים לאבד את הוותיקים והפנסיונרים. בטח בתקופה הקרובה.

"יכול להיות, אבל אנחנו ננסה לייצר שעות מסוימות עבור הקהל המבוגר יותר על מנת שהם לא יהיו ליד הלקוחות הצעירים וכמובן מרחקי בטיחות מהעובדים הצעירים. אנחנו יכולים לתת שירות תחת המצב הזה בצורה בטוחה. כמובן שאנחנו לא במצב רגיל אבל אנחנו יכולים להיערך אליו".

איך יעבדו חדרי הסטודיו ואימוני האולמות?

"עם סימונים על הרצפה שייצרו את המרחקים המתאימים. אנשים יצטרכו להירשם לשיעור כדי שלא תהיה התקהלות. בחדר הכושר ננקה משטחים ובסטודיו ננקה אביזרים. אם אני מתאמן בסטודיו הייתי שוקל לקנות זוג משקולות וגומיה ב-100 שקל סך הכל ואז הייתי גם מסיר דאגה שמישהו חולה נגע בזה לפניי אבל אנחנו נדאג גם לנקות הכל למי שירצה להשתמש באביזרים בסטודיו".

חניות הרחוב בפתח תקווה לאחר החלטה הממשל לאפשר את פתיחתם 26 באפריל 2020. ראובן קסטרו
חנויות הרחוב נפתחו, מכוני הכושר מחכים לתורם/ראובן קסטרו

ההדבקה במכוני הכושר היתה גדולה?

"מהנתונים שיש בידינו אחוז ההדבקה במכוני הכושר הייתה אחוז אחד, בהשוואה לסופרים בהם היו שבעה אחוזי הדבקה או בתי מלון ובתי כנסת שהיו במספרים גדולים יותר".

איך רק אחוז הדבקה אחד בחדר הכושר?

"חדר הכושר הוא מקום יחסית מבוקר ובחדר הכושר יש המון קהל צעיר. נכון שיש 20 עד 25 אחוז של אנשים מבוגרים אבל גם הם בדרך כלל בריאים. אני חושב שהרבה אנשים נזהרו החל מהאחד במרץ ובמשך שבועיים עד שסגרנו, שמרו על עצמם".

פיטרתם עובדים או שהוצאתם לחל"ת?

"לא פיטרתי שום עובד. קרוב לאלף עובדים בחל"ת".

כמה אני צריך להביא מהבית כדי לפתוח חדר כושר בגודל של בינוני פלוס?

"שלושה מיליון שקל. לא פחות. יש כאלה שפתחו מועדונים כמה חודשים לפני המשבר. יש כאלה שאפילו לא התקרבו לאיזון תפעולי ולכן יש כאן סכנה לפשיטת רגל".

כמה מנויים אתה צריך בחודש בסניף כזה כדי להיות מאוזן?

"בפרופיט אנחנו לוקחים דמי מנוי של 139 שקל ובסופו של דבר אתה צריך סדר גודל של כ-2,500 מנויים כדי להתאזן. כדי לא להפסיד כסף אני מתכוון. עכשיו המסע שלנו מתחיל כדי להחזיר את המתאמנים".

  • עוד באותו נושא:
  • מכון כושר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully